Skocz do zawartości

E60 530i PROBLEM Z ELEKTRYKA!!!


DEF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Pare dni temu pojawil sie problem z elktryka w moim aucie - po dlugiej trasie pojawila sie:

1.czerwona kontrolka akumulatora z komunikatem brak ladowania

2.wszystkie systemy zaczely sie wylaczac - abs, dsc, poduchy, skrzynia w tryb awaryjny - jeden bieg, klima sie wlacz i wylacza co chwile itd...

 

Zatrzymalem sie, sprawdzilem baterie - zielone swiatelko na akumulatorze zgaslo, sprawdzilem kabel na alternatorze, postalem troche, zapalilem i pojechalem - bledy zeszly i zrobilem kolejne 150km bez problemow zanim znowu to samo zaczelo sie dziac. Zjechalem do sklepu, zalozylem nowa baterie no i pomoglo na parenascie minut, potem podjechalem do kolegi a warsztat, miernik w lape no i niby ladowanie jest - okolo 13.4 do 14.2, ale skacze - odczyt na wolnych obrotach.

 

Kolejny objaw, ktory doszedl juz w warsztacie to chwilowe - na ulamek sekundy przerwanie/zatrzymaie pracy silnika i spadek ladowania do 12, potem znowu wzrasta do okolo 14 - takie wachania co okolo 30 sekund.

 

Podlaczylismy sie pod kompa i pokazalo:

SMARTBOX: 980245832000

5014 battery voltage

code003 - 33, 2,51,ad

5DD0 - control module overvoltage - za duze ladowanie

931d undervoltage or overvoltage

code003 - 53, 2,a3,bd

code004 - 53, 2,a3,b3

code005 - 53, 2,a3,ac

 

Pytanie - tylko alternator/regulator napiecia padl, czy moze tez ECU zostalo uszkodzone przez zbyt wysokie ladowanie i dlatego silnik teraz co chwile staje na moment, czy ECU zbezpiecza sie w ten sposob przed zbyt wysokim ladowaniem???

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wymień regulator napięcia i wówczas zastanawiaj się co mogło paść dalej - jak już będziesz miał problem naprawiony, może się okazać że wszystko jest OK.

 

Regulatory w BMW padają zawsze, nie wiem dlaczego - tzn. czy tak muszą się zużywać często? W E39 wymieniałem, teraz w E65 również 2 miesiące temu (co prawda wymiana na zasadzie "przy okazji", bo juz wykryto że są pewne skoki w ładowaniu, problemów nie miałem na szczęście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Zodiac,

 

Pomierzylem dokladnie ladowanie no i faktycznie szaleje - rosnie nawet do 15.2V i wtedy nastepuje chwilowe zatrzymanie pracy silnika itd...

 

Zaraz ide zakladac nowy alternator, pokasuje bledy i mysle, ze wszystko bedzie ok.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Alternator wymieniony, ale czesc problemow od czasu do czasu sie pojawia - w czasie jazdy wszystko sie wylacza na moment ( systemy trakcji, abs, radio, cd, i-drive gasnie, skrzynia w tryb awaryjny) i za chiwle znowu ok??? Dwa bledy, ktore sczytuje skaner to:

 

281d bsd-alternator signal implausible ( tlumaczenie - zly-nieodpowiedni NIEPRZEKONUJACY sygnal z alternatora - NOWY ALTERNATOR ZALOZONY!!!) - TEGO KODU NIE MOGE USUNAC czyli gdzies jest blad na stale??? Kable???

 

Drugi kod to 279c thermostat control final stage - to sie da usunac, ale po chiwli wraca - przeczyszcze wtyke bo widac ze zalana byla plynem, ale to raczej nie ma nic wspolnego z moimi problemami.

 

Moze ktos, cos ZASUGEROWAC???? Gdzie dalej szukac???

 

PS: Znalazlem jeszcze taki kod:

281C - Bit data port : signal not plausible

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator jak rozumiem zalozyles oryginalny, w aso? Powinni go podpiac odpowiednio.

 

Nie jestem pewny jak to jest spiete z kompem, ale na 99% do alternatora wpina sie jakąś wiązkę sterującą (podejrzewam że regulatorem napięcia + kontrolującą stan alternatora) - osoba z tego forum po wymienia altera w 745i miała podobny problem i błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jest wiazka sterujaca dwu pinowa - jeden z pinow z tego co sie orintuje idzie do sterownika, druig nie wiem??? Sprawdze ta wiazke. MAsz moze, gdzies ten post o 745 i jego problemach???

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wątek istnieje, rozmawialem na gg z człowiekiem.

 

Sam jak wspomniałem regulator wymieniałem + łożysko jakieś alternatora (miałem dziwne wycie i stwierdzili ze to alter, okazalo sie ze to nie alter no ale dzięki temu że wymienili co trzeba, mogę jeździc spokojnie dalej), to wykręcali alter i go włożyli, tak więc wymiana powinna być prosta i bezproblemowa. Kwestia tutaj jest taka, że PRAWDOPODOBNIE musisz zrobić to w ASO lub u kogoś kumatego. 99% sprzętu elektronicznego, który wpina sie w BMW, wymaga przeprogramowania na współpracę z danym zestawem sterowniku (zazwyczaj wiąże sie to z wgraniem VINu i ustawien do nowego sprzetu). Np. wpinasz nowy sterownik i nie będzie on dzialał, dopoki ASO lub ktoś z laptopem, wiedzą i softem Ci tego nie zreflashuje odpowiednio.

 

Tak że stawiam właśnie na tę opcję. Sama wymiana mechaniczna MOŻE tutaj nie wystarczyć po prostu. Niestety mam za małą wiedzą, by być w 100% pewnym w sprawie alternatora, ale zadzwon może do nich: http://www.bmcars.pl/, opisz problem i powiedzą Ci jak to wygląda (lub do dowolnego ASO i na dział serwis).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zodiac wielkie dzieki!!! Bede dzialal z tym i dam znac co i jak...

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jestem umowiony na diagnostyke w serwisie, ale wpadlem jeszcze na jeden pomysl. Przed tym jak doszedlem do tego, ze mam walniety alternator-zbyt duze ladowanie to pierwsza rzecza jak zrobilem to wymiana akumulatora. Teraz po wymianie alternatora zastanawiam sie czy przypadkiem tego nowego akumulatora te 15.5v nie zalatwilo-moze powyginalo plyto i w aku jest zwarcie i stad dalsze problemy!!! Jak skutecznie sprawdzic czy aku jest ok??? Mierzylem go miernikiem i pokazuje okolo 12.75V, ale jak sprawdzic czy nie ma w nim zwarcia???

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wpieciu nowego aku do E60 trzeba go 'zarejestrowac', zeby byl widziano jako NOWY. Wowczas sterownik tak laduje, by go nie przeladowac. Jesli wlozyles nowy bez wpiecia pod kompa to stad problemy, alter mogles miec nawet OK. Tutaj mam pewnosc co do wymogu wpiecia pod kompa.

 

Tak zrobiles czy wlozyles aku po prostu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wlozylem bez adaptacji. Zalozylem teraz stare aku - oryginalne, ktore bylo w aucie i okazuje sie, ze wszystko ok z nim - zielona lampka sie swieci, ladowanie jest. Pojezdzilem dobra godzine i nic sie nie dzialo, poza tym ze dmuchawa w kabinie co jakis czas na ulamek sekundy przystaje albo przyspiesza. Po godzinie znowu dmuchawa zgasla, I-DRIVE zgasl, wszystkie systemy wywalily blad, jeden bieg mi zostal, wiec stanalem, zgasilem, odpalilem i znowu OK!!!!!!!

 

Zauwazylem, ze jeden z PRZEKAZNIKOW o numerze 61366901469 w plycie z bezpiecznikami, ktora jest w w bagazniku nad akumulatorem jest bardzo cieply a chyba nie powinien????? Nie wiem za co on odpowiada???

 

Wydaje mi sie, ze te chwilowe braki pradu to wlansie tak jakby przekaznik nie trybil!!!! Mozliwe???

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ustalilem, ze ow przekaznik steruje wszystkimi odbiornikami pradu w samochodzie. Pytanie tylko jedno czy dobrze on pracuje skoro jest mocno goracy????

 

 

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź AKU i naładuj prostownikiem. Jeżeli nie pomoże, a 90% MPM padł

Witam mysle ze trzeba sprawdzic moduł micro power to co sugerujw kolega pimposh znajduje sie on kolo koła zapasowego ,pare razy widzialem jak był zalany woda i puzniej dzieja sie rozne dziwne rzeczy,ja mialem taki przypadek ze zapalał sie abs, wycieraczki sie same załanczały i jeszcze rozne rzeczy

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Biore to tez pod uwage, ale nie sadzicie, ze gdyby padl ten modol to na stale bledy byly??? Zagladalem do niego i jest suchutko i wszystko wyglada ok!!!! Z checia pojechalbym gdzies do dobrego machaniora, tylko, ze tutaj nie ma takigego a w ASO to chlopcy nie maja pojecia i tylko kase gola!!!! Ewentualnie pojade na szczytanie wszystkich bledow i zobacze co ich kopmuter powie???

 

JEDNA RZECZ, OD KTOREJ SIE ZACZYNA WSZYSTKO TO DMUCHAWA W KABINIE - NIGDY ROWNO NIE WIALA - ROWNIEZ PRZED AWARIA ALTERNATORA I ZAWSZE NAJPIERW ONA STANIE A POTEM CALA RESZTA!!!

 

WCZORAJ ZROBILEM 100km I WSZYSTKO SUPER A PO MALYM POSTOJU I PONOWNYM RUSZENIU NA MOMENT ZWARIOWALA I ZA CHIWLE WSZYSTKO GIT!!!

 

W SOBOTE CHCE PRZYJECHAC DO PL DO MOJEGO MAGIKA BO CHYBA JA TRZEBA OD NOWA ZAPROGRAMOWAC OD NOWA PO TYC PRZEJSCIACH Z ALTERNATOREM, TYLKO SIE BOJE, ZEBY COS NIE POSZLO, JAK SADZICIE - RYZYKIREN???

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w jednym z postow pisales ze pod podpieciu kompa odczytales blad 279c. W Polskim znaczeniu oznacza to: "charakterystyka chlodzenia termostatu". Masz walniéty termostat! Natychmiast go wymien. Bo lada dzien wywali Ci na wyswietlaczu "za goraca ciecz chlodzaca" a to wielkie ryzyko. Koszt termostatu to ok 300zl w aso.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Na diagnostyce odczytali takie kody:

 

 

281D - BSD Alternator signal implausible

 

29A9 Telegram Monitoring Failure: Battery Power Managment - TO JEST CHYBA POWOD MOICH PROBLEMOW!! Rozumiem tersc tego kodu, ale nie wiem z czym on jest zwiazany, z ktora bateria i co powoduje ten kod??? Jeden z kolegow wspomnial wczesniej, ze moze MPM???? Gdzie jest MPM i co to jest???

 

281C Bit Data Port: Signal Implausible

 

299B Battery Sensor: Signal

 

Wszystko zwiazane z brakiem adaptacji???

 

Cos padlo???

 

Moze, cos ktos jeszcze podpowie, bo nie che, zeby mi jakis bajek jutro nawkladali i wymieniali wszystko jak idzie!!!

 

Dzieki.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, sprawdz dokladnie kabel o numerze 1.

 

http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/525d-M57N/LHD/N/2004/browse/vehicle_electrical_system/battery_cable/

 

to kabel ktory odchodzi od minusa Akkumulatora IBS (Inteligenty Bateery sensor)ktory odpowiada za blad : 299B Battery Sensor: Signal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Biore to tez pod uwage, ale nie sadzicie, ze gdyby padl ten modol to na stale bledy byly????

 

Zawsze masz dwa wyjścia, niekoniecznie dobre :-) Albo ufasz samochodowym kaznodziejom, albo znajdujesz kogoś kto widział więcej niż 5 popsutych MPM dających wesołe oznaki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Pimposh,

 

Jutro wstawaim auto do BMW na dignostyke i podkresle, zby sprawdzili modul MPM. Dzieki za podpowiedz!!!

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Bylem w kraju przez 5 tygodni, auto przed podroza wstawilem do Ocean BMW na dignostyke - jezdzili, testowali i jak na zlosc nie sie nie chcialo wysypac no i nic nie znalezli.

 

W kraju wstawilem auto do autoryzowanego serwiwsu Bosch - dobry, stary, znajomy elektronik, ktory do tej pory uzdrawial wszystkie moje Beemki - 2 tygodnie i nic - ani razu, nic sie nie wysypalo.

 

Auto jezdzi no i od czasu do czasu ( ostatni raz 3 tygodnie temu po ponad 2000km ) wysypie sie elektronika - czasami sama, po chwili wraca do normy, czasami trzeba stanac i zrobic restart.

 

Dodatkowy objaw to "SOS call sytem failure" i nie odtwarzajaca zmieniarka CD - sama zmieniara chodzi tylko I-drive jej nie widzi.

 

I-dirve czasami tez nie chodzi - lekki strzal w deske od gory i zaraz sie zapala - plyta sterownika gdzies pekla???

 

Poddalem sie, bo nie wiem co dalej robic.

 

MPM niby chodzi - mozna sie z nim polaczyc wiec niby ok??

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

 

pozwole sobe opisac moj przypadek, ktory wydaje sie byc zblizony do opisywanego w poscie. Dotychczas mialo to miejsce 3 razy:

1. przy zimnym silniku - w czasie jazdy wszystkie urzadzenia sie wylaczyly (radio, wszystkie kontrolki, panel glowny) po czym wszystko sie wlaczylo z nastepujacymi bledami: ABS, cisnienie w oponach, skrzynia w trybie awaryjnym, kontrolki od pasow i DSC, po wylaczeniu zaplonu i ponownym uruchomieniu wszystko zniklo. Po tym zdarzeniu udalem sie do serwisu gdzie powiadomiono mnie, iz zostal zarejestrowany blad skoku napiecia do 17,5v, niestety nikt nie wie co moglo byc przyczyna...

 

2. po okolo 4 tys km od pierwszego przypadku na cieplym silniku w trasie po okolo 600 km ciaglej jazdy nagle auto sie wylaczylo z podobnymi objawami jak wyzej - wiadomo zjazd na pobocze restart i wszystko pieknie dziala :?

 

3. w tym przypadku (po okolo 300 km od przyp. 2.) po blisko godzinej jezdzie w korku, dojechalem do miejsca docelowego, i bedac na parkingu ponownie zaczelo sie cos dziac ale tym razem z innymi objawami, otoz zaczelo sie od cd, ktore sie wylaczylo i duzy wyswietlacz zaczal blaknac, az sie wylaczyl i probowal powstac i oczywiscie wszystkie mozliwe bledy. Dodatkowo pojawil sie komunikat o slabym aku... - czyzby to bylo przyczyna blaknacego wyswietlacza... :?: :idea: nauczony doswiadczeniem... restart i niestety ale caly czas pojawial sie blad skrzyni biegow i nie dalo rady juz zapalic auta, rozrusznik obrocil raz moze dwa i amen. Oczko na aku czarne wiec wyglada, ze nie naladowany dostatecznie.

Po okolo 40 minutach blad skrzyni biegow zniknal i auto zapalilo na tzw. dotyk :?

 

Po podlaczeniu do kompa oto co zostalo zarejestrowane:

4475 Intelligenter Batteriesensor

4548 Powermanagement Bordnetz

4501 Abgasruckfuhrregelung

3F62 Fahrgeswindigkeitssignal

 

No i teraz do sedna sprawy. W warsztacie probowano znalezc przyczyne, niestety bez skutku. Ladowanie wyglada ok 13,8-14,1. Oczko na aku zielone :!: :!: :!:

Zadne testy nic nie pomogly. Gwoli ciekawosci nad aku znajduje sie duzy czarny przekaznik, wyciagniecie go powoduje wyskoczenie wszystkich mozliwych bledow :? :? no ale to chyba nie moze byc zrodlo problemow.

 

Duzo sie mowi o MPM ale o przypadkach zamoczenia, a tu jest suchutko. No i to 'wyladowane' aku... A moze to ten 'inteligentny kabel' przy aku 1

http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/525d-M57N/LHD/N/2004/browse/vehicle_electrical_system/battery_cable/

 

Jakies sugestie, ktore pomoga zidentyfikowac zrodlo problemow??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Objawy, ktore opisujesz sa IDENTYCZNE JAK U MNIE!!!!!! Sam bym lepiej tego nie opisal :)

 

U mnie za nim padl alternator tez gasl wyswietlacz, wszystkie kontrolki sie zapalaly itd....... dokladnie tak jak piszesz!

 

W momencie gdy padl alternator wszystkie te objawy pojawialy sie w momencie odpalenia silnika i nie gasly, zielona dioda na aku zgasla i zrobila sie czarna, jak rowniez sam akumulator byl cieply !!!

 

Po wymianie alternatora objawy pozostaly z tym, ze pojawiaja sie bardzo, bardzo rzadko i najczesciej jest to brak wyswietlacza I-Drive: czesto przy odpalaniu juz go nie ma, czesto gasnie w czasie jazdy i zaraz sie zapala-wyglada to na restart no i zmieniara CD mimo, ze slychac ze chodzi to I-DRIVE jej nie widzi teraz!

 

Zaobserwowalem jeszcze jedna rzecz - gdy ekran I-Drive nie chodzi po strzale z raczki w deske od gory nad nim, zaraz sie odpala i nie wiem czy to przypadek, czy moze w samym jego sterowniku np: pekla plyta glowna i jest brak przeplywu pradu albo powstaja tez spiecia!!!!??? Moze to I-drive jest wszystkiemu winien???

 

Jesli masz mozliwosc to moze umow sie z Pimposhem z forum na dignostyke????

 

Co do bledow, ktore wypisales, niestety rozumiem tylko jeden - Blad inteligentnego sensora akumulatora, reszty po niemiecku nie kumam - po angielsku jak mozesz to je wrzuc i porownam je z tym co u mnie pokazuje!

 

Bardzo istotny objaw, ktory wystepuje u mnie i u Ciebie i ktory bedzie moim zdaniem jest powodem calego zamieszania to TE CHWILOWE SKOKI NAPIECIA LADOWANIA!!!! U MNIE PO WYMIANIE ALTERNATORA ONE NADAL WYSTEPUJA I TO ONE POWODUJA, ZE STEROWNIKI I WSZYSTKIE INNE RZECZY SA WYLACZANE-ZABEZPIECZANE ZEBY SIE NIE USMAZYLY!!! Tylko co je powoduje???

 

Co do przekaznika w terminalu 30g - ten duzy czarny nad aku o ktorym piszesz - wymienilem go na nowy i nic to nie pomoglo! Fakt, ze to on zalacza wszystkie glowne odbiorniki pradu w aucie, ale wymiana nic nie pomogla!

 

Nie wiem co dalej.... czy ten inteligetny kabel od aku, moze powodowac takie przypiecia???

 

Czy zaobserwowales, ze silnik sie zabuja w momencie tych skokow napiecia-na poczatku tego nie czulem, ale z czasem zakumalem, ze sterownik silnika tez na moment staje-broni sie przed tym pradem!

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

niestety nie odzulem zadnych zmian w pracy silnika podczas elektronicznych szalenstw, nastepnym razem zwroce na to uwage :wink:

 

Zapomnialem dodac, iz ostatnim razem komputer odnotowal spadek napiecia do 9v. Wiec raz skok, a raz spadek... W przyszlym tygodniu wybieram sie ponownie do serwisu - maja sprawdzic aku - jakies testy obciazeniowe. Podobno aku tez potrafi dawac wesole oznaki, mimo iz podczas postoju wszystko wyglada w porzadku. Jesli aku bedzie ok, to nastepnym krokiem bedzie ten sprytny kabel, nota bene, slyszalem iz ow kabel (115-120euro) wysyla info o napieciu do sterownika... wiec moze tu jest pies pogrzebany...

 

Odnosnie MPM, myslalem ze wystarczy wymienic modul (koszt ok 90euro) i po sprawie... ale dzisiaj sie dowiedzialem, iz do wymiany dochodzi rowniez programowanie auta. Z uwaga, iz podczas tego procesu czesto uszkodzeniu ulega ktorys/ktores ze sterownikow - dodatkowy koszt... wiec moze lepiej na wymiane MPM wybrac sie do ASO, skoro to taki ryzykowny proces :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja,

 

Nie rozumiem do konca co masz na mysli, piszac - "Z uwaga, iz podczas tego procesu czesto uszkodzeniu ulega ktorys/ktores ze sterownikow ", mozesz to sprecyzowac ????

 

Nie napisalem o tym wczesniej, ale ja bylem z autem na programowaniu i update w ASO, ale MDM nie wymienialem, po prostu od czego zaczeli probujac wyeliminowac bledy w sterownikach i nic to nie pomoglo!!!

 

Podmienialem rowniez aku - kupilem nowy, ale fakt, ze nie przeprowadzilem adaptacji co jest koniecznoscia, ale mimo to objawy byly identyko, wiec raczej u mne to nie aku...

 

Nie ruszalem tego inteligentnego kabla i inteligentnego sensora akumulatora od, ktorego idzie ten kabel......

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.