Skocz do zawartości

Maglownica?


Marecki000

Rekomendowane odpowiedzi

witam

przy skrętach w lewo (i tylko w lewo) pojawiają się stuki w kierownicy, poza tym przy parkowaniu/małych prędkościach i kręceniu w miejscu czuć jakby opór, drżenie, przeskakiwanie (nie wiem jak to określić). Z poprzednich wątków wywnioskowałem że to pewnie maglownica. czy ktoś ma inne pomysły? jeśli nie to może ktoś ma doświadczenia z wymianą magla - nowy czy używany, może regeneracja?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marecki jak pojechałem to co ustaliliście z maglem?

hej

 

w końcu zostawiłem auto i dzisiaj chłopaki dzwonili że to zaworek przy pompie wspomagania. niby pierdoła tylko nie można robić samego zaworka i trzeba wymienić całą pompe... nowa ok 3 tyś ale powiedzieli że mają używaną od sprawdzonego gościa za 1200 więc po konsultacjach z mechanikiem zdecydowałem się na używaną. Mówili, że to pompa raczej się nie psuje wiec na używce powinienem jeszcze długo pojeździć.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U MNIE W E60 TEZ STUKA PRZY SKRETACH ,NIE MA ZADNYCH WYCIEKOW TYLKO JEST STUKANIE PRZY PRZEKLADNI KIEROWNICZEJ NIESTETY POWIEDZIELI ZE ALBO NIE SLUCHAC ALBO WYMIANA 5 TYS ZL,CO MYSLICIE CZY MOZE COS BYC GORZEJ CZY TYLKO SAMO STUKANIE BO JAK TO W NICZYM NIE PRZESZKADZA TO JESTEM W STANIE SIE PRZYZWYCZAIC .SWOJA DROGA CZY TO DUZO ROBOTY PRZY WYJMOWANIU MAGLOWNICY BO SLYSZALEM ZE POL AUTA TRZEBA ROZEBRAC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U MNIE W E60 TEZ STUKA PRZY SKRETACH ,NIE MA ZADNYCH WYCIEKOW TYLKO JEST STUKANIE PRZY PRZEKLADNI KIEROWNICZEJ NIESTETY POWIEDZIELI ZE ALBO NIE SLUCHAC ALBO WYMIANA 5 TYS ZL,CO MYSLICIE CZY MOZE COS BYC GORZEJ CZY TYLKO SAMO STUKANIE BO JAK TO W NICZYM NIE PRZESZKADZA TO JESTEM W STANIE SIE PRZYZWYCZAIC .SWOJA DROGA CZY TO DUZO ROBOTY PRZY WYJMOWANIU MAGLOWNICY BO SLYSZALEM ZE POL AUTA TRZEBA ROZEBRAC

A gdzie ci powiedzieli 5,000zł?Bo to okazja cena jest za wymiane plus nowy magiel zakładają.Pół auta nie tylko silnik sie unosi i potem zbieżność robi.

hej

i pisz z małej litery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem auto i:

tak jak pisałem wymienili mi pompe wspomagania - całkowity koszt to 1600. naprawa skuteczna tylko połowicznie ponieważ ustąpiły drgania/skoki kierownicy przy kręceniu przy małych prędkościach i podczas postoju - zaworek przy pompie powodował za małe cisnienie w układzie i stąd taki efekt.

tak jak pisał Zodiak zaworek raczej nie powoduje stuków wiec niestety nadal są te głuche puknięcie przy skręcaniu w lewo i nadal nie ma pomysłu co to może być. w przyszłym tygodniu cd poszukiwań. jak będę miał jakieś info to dam znać.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem to samo, o maglach w E60 i E65 mozna napisac ksiązke. Padają jak muchy. Kto ma szczeście, będzie miał wymieniony na gwarancji, lub też po prostu jak częśc znajomych, w ogóle nie zwróci na to uwagi. Ale do rzeczy.

 

Ja u siebie zauważyłem pierwsze symptomy 3 miesiace po przywiezieniu auta w Niemiec. Mam podwójne szyby, w środku cisza, a czasami przy BARDZO wolnej jeździe, właśnie przy skręcaniu w lewo najcześciej (tak mi sie wydaje), słychać było puknięcie i CZUĆ na kierownicy. Strasznie mnie to irytowało, bo to kurcze limuzyna, więc od razu wziałem się za szukanie rozwiązania sprawy.

 

W serwisie powiedziano mi, że magiel w E65 żyje na naszych drogach max 30 tys, do 50 tys i pojawiają się takie stuki, jak u mnie. Ich klienci to mają i po prostu jeżdża. Ale ja nie chciałem. Nowy magiel w ASO z montażem 10 tys PLN na okrągło. Regeneracja groszowa. Sprawa była więc prosta - po raz pierwszy w życiu coś "regenerowałem".

 

Najpierw miał to zrobić serwis w Łodzi, który sie w tym specjalizuje - umówiłem się na termin, wszystko sprawnie, ale dzwonie dzień przed żeby się upewnić (nie chce tracic dnia i jechać w ciemno). Pan zwany szefem odbiera telefon i mowi że dobrze (dla mnie) że dzwonie, bo oni mojego auta nie wzieliby na zdjęcie i założenie magla - za dużo roboty i "zajmę im stanowisko". W BMW podobno ciężko magiel wyjąć - szkoda że maja taką obsługę, że powiedzieli mi to od razu... cóż, taka obsługa w dzikim kraju (jak mówi rodzinka z DE).

 

Nic więc, szukałem czegoś lokalnie, na Śląsku. W internecie dobrze prezentował się "Twój Serwis" z Bytomia, umówiłem się, podjechałem, słodzienie że zrobią, że na 96% będzie OK. Ja mówie wprost - chce usunąć stuki, mnie procenty nie interesują, ja chce mieć to zrobione, by nie stukało. Znowu typowo dzika obsługa. Miało być na drugi dzień, było ledwie na 3ci i to z łaską ktoś odebrał telefon i mnie poinformował na zasadzie "będzie jutro - odłożenie słuchawki". Ale nic, przyjechałem, odebrałem, zadowolony, wyjeżdżam, niby spokojnie, niby wszystko OK. Do czasu, aż nie wrociłem do jeżdżenia zwnou wolno i po dziurach (teren wewnętrzny szpitala, mega dziury, codziennie 2x trasa by podwieść żonke na staż). Raz stukało, raz nie, ale kiedy jechałem rano i słyszałem te stuki, to od razu miałem popsuty dzień. A więc kilkakrotne umawianie się na sprawdzenie, co sie dzieje, w serwisie - bo na usługe jest GWARANCJA. Niby jest, bo za pierwszym razem mnie spławiono po przejażdżce z "szefem", a po drugim sprawdzili, obejrzeli, puścili bajke że to są jakieś dziesiątki milimetrów luzy i nic z tym nie zrobią. Gwarancje sobie moge wsadzić. Oni nic nie zrobia i koniec rozmowy.

 

Po doświadczeniach z dzikimi firmami, postanowiłem że zrobie wszystkie inne pierdoły ktore mi dokuczają i zajme się maglem - bo stuka raz na jakiś czas, czasami w ogóle, czasami przy wolnej jeździe stuknie. No i teraz nadszedł czas na zamkniecie sprawy magla. Sprawdziłem temat u producenta - cena 3600 netto nowy magiel z gwarancją od ZF. Kompletny. Czekam tylko na informacje o dostepności i warunkach zakupu. Jeśli się uda, to zamawiam i zakładam.

 

Regeneracje odradzam, bo to jest nic innego jak naciąganie. Jeśli z magla się leje, to może to ma sens, bo regeneracja w większości firm wygląda tak, że wymieniają uszczelnienia i wkładają z powrotem. Może w Łodzi robią to lepiej. Ale ogólnie z opinii jakie słyszałem, regeneracja w naszych autach nie działa, bo te magle są wadliwe i tyle. Jedyna opcja - wymienić na nowy. Najlepiej produkowany do aut po 2005 roku, bo potem już poprawili. Ja tak wlasnie zamierzam zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawie to opisałeś a mam pytanie czy jak nie zrobie tych stuków to coś gorzej może się popsuć ?

 

Z tego co wiem to nie. Też pytałem. Po prostu będzie to dalej upierdliwe i dalej będzie stukać.

 

Taka konstrukcja maglownicy i po prostu tak sie dzieje. Czlowek z ktorym rozmawialem był przez jakiś czas kierownikiem serwisu w ASO i mowil, ze mieli dość ciekawą sytuacje. Klient wziął nowe E65 na gwarancji, był wyczulony i zwrócił na to uwage podczas insepkcji. Wymienili na nowy. Zrobil troche km (kilkadziesiąt, nie wiem) i znowu to samo. No to kolejny magiel. Zrobil okolo 1000 km i znowu stuki. Oddał ASO do sądu, nie wiem jak się skończyło.

 

Ten problem jest nieunikniony w tych autach, zastanawiam się tylko nad jego genezą. Może ma to coś wspólnego z pompą, jak są problemy z zaworami, może magiel dostaje przez to za duże ciśnienie i zaczyna padać? Troche nie mogę się nadziwić, że to tylko kwestia dziur. Masz u siebie Dynamic Drive (pompa LUKa) czy nie (pompa ZF)?

 

W nowych modelach (np. E65 po lifcie) podobno to poprawiono. Z tym że magiel przy skręcaniu wydaje z siebie dźwięki (takie naciąganie spręzyny, jak ze starego tapczanu). Wnioskuje z tego, że po prostu nawkładali tam jakiś sprężyn które mają trzymać mechanizm, żeby się nie rozłaził i nie stukał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz EDC?

 

a co to jest? mam to się chyba nazywa servtronik że czym szybciej jade tym większy opór na kierownicy , a jak stoje to prawie zerowy i to jest super, w 6 miałem taki systemże jak kreciłem 3/4 kołem kierownicy to był pełny obrót, ale nie polecam bo się non stop psuło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektroniczna kontrola amorków. Mozna sobie zmienic amortyzacje na sportową (robi sie twardo) albo komfortową (ultra miękko i wygodnie).

 

a nie takich bajerów nie mam , ale nawet nie intersowało mnie to bo gdybym miał kase na takie bajery to napewno myślałbym o większym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie bajery to fajna sprawa, ale kosztowne. U mnie to jest koszt drugiego takiego samego auta w wersji podstawowej. Nie wyobrażam dziś sobie auta bez logic7, podwójnych szyb i paru innych bajerów. Jak się przyzwyczaisz, to potem jest problem. Dlatego dobrze zrobiłes, że wziałeś słabsze - będziesz miał okazje dostać coś lepszego w przyszłości :)

 

Wracając - u mnie właśnie stuka na komforcie, kiedy zawieszenie jest miękkie, kompensuje nierówności i właśnie magiel sobie z tym nie radzi (jest z tego co wiem na sztywno złączony z kołami przednimi). Tak więc kiedy amorki działają idealnie i kompensują dziury, magiel sobie na nich lata i wówczas, przy wolnej jeździe, na dziurach, coś czasami stuknie.

 

Panowie z firmy ktora regenerowała mi magiel dali dziś znać, żebym sie zgłosił w celu usunięcia stuków. Pozostaje tylko trzymać kciuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie bajery to fajna sprawa, ale kosztowne. U mnie to jest koszt drugiego takiego samego auta w wersji podstawowej. Nie wyobrażam dziś sobie auta bez logic7, podwójnych szyb i paru innych bajerów. Jak się przyzwyczaisz, to potem jest problem. Dlatego dobrze zrobiłes, że wziałeś słabsze - będziesz miał okazje dostać coś lepszego w przyszłości :)

 

Wracając - u mnie właśnie stuka na komforcie, kiedy zawieszenie jest miękkie, kompensuje nierówności i właśnie magiel sobie z tym nie radzi (jest z tego co wiem na sztywno złączony z kołami przednimi). Tak więc kiedy amorki działają idealnie i kompensują dziury, magiel sobie na nich lata i wówczas, przy wolnej jeździe, na dziurach, coś czasami stuknie.

 

Panowie z firmy ktora regenerowała mi magiel dali dziś znać, żebym sie zgłosił w celu usunięcia stuków. Pozostaje tylko trzymać kciuki.

 

trzymam , ale z naszymi fachowcami to ..... powiem tak za e66 wyszło 320tysi jak bym brał 745 + pare bajerów 4 stówy nie wyjęte , a właśnie pojawiła się Panamera 460 tysi i chyba .. jak będzie możliwość zaryzykuje bo brat ma 911, a sam miałem krótko nowego boxtera i powiem nieźle naprawde neźle się prowadzi tylko strasznie trzęsie zero komfortu , ale Panamera to może być to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem auto i:

Kolego u mnie też lekko trzeszczało podczas kręcenia fajerą,chyba nawet w lewo. Kopałem,kopałem i znalazłem detal! To było zaraz po zakupie auta jakies 1,5r temu. Diagnoza: trzeszcząca maska na zawiasach. Podczas krecenia fajera dzialaja duze siły co nawet minimalnie przedklada sie na karoserie. Przesmarowałem zawiasy maski oraz takie 2 odbojniki kolo zawiasow. Nie wiem dlaczego nie ma na nich gumek. Jak jest w waszych bmkach? Puki co nic nie trzeszczy,ale co jakis czas musze smarowac te odbojniki(wsporniki). Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem auto i:

Kolego u mnie też lekko trzeszczało podczas kręcenia fajerą,chyba nawet w lewo. Kopałem,kopałem i znalazłem detal! To było zaraz po zakupie auta jakies 1,5r temu. Diagnoza: trzeszcząca maska na zawiasach. Podczas krecenia fajera dzialaja duze siły co nawet minimalnie przedklada sie na karoserie. Przesmarowałem zawiasy maski oraz takie 2 odbojniki kolo zawiasow. Nie wiem dlaczego nie ma na nich gumek. Jak jest w waszych bmkach? Puki co nic nie trzeszczy,ale co jakis czas musze smarowac te odbojniki(wsporniki). Pozdr.

 

są, co ty samrujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.