Skocz do zawartości

Zakup BMW seria 5 kombi diesel 2004r.


Dizi79

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Koledzy,

 

Planuje zakup BMW serii 5 kombi diesel z 2004 i zastanawiam się, który silnik wybrać 2.0, 2.5 czy 3.0. Prosiłbym Was o poradę, na który się zdecydować, który jest najbardziej trwały i z którym jest najmniej problemów. Słyszałem o pewnych problemach wersji 2,5 i 3.0 i zastanawiam się jak wypada 2.0 w porównaniu z nimi. Czy automat w z przebiegiem 100-150tyś będzie sprawiał jakieś problemy. Co należałoby wymienić zaraz po zakupie 5tki z tego rocznika?

 

 

Dzięki wielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego chyba najbardziej adekwatnym silniczkiem bedzie 3.0d.........

2.0 moim zdaniem za slaby do 5tki......

o 2.5 sie nie wypowiem aczkolwiek chyba w kazdej marce TA akurat jednostka bywa najbardziej klopotliwa....

(*pozdrawiam*)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kilka miesięcy temu miałem podobny dylemat , jeżdżąc własnym BMW 320D i kilka razy w tygodniu E60 3.0i . Po przeczytaniu kilku wątków z tego forum i zobaczeniu około 50 BMW 3.0D na polskim rynku , największy problem miałem ze znalezieniem auta bezwypadkowego w rozsądnej cenie i dobrym stanie. Wnioski przyszły same że jeżeli chce kupić auto w stanie idealnym to nie mogę zwracać uwagi na cenę, zakupiłem BMW 530D 2005 rok od znajomego wiedząc jaki jest stan i mając gwarancje.

Jeżeli chodzi o porównanie 530i do 530D , każdy ma swoje plusy i minusy , ale mi osobiście lepiej się jeździ 3.0D ( choć następny będzie E60 M5).

Ja osobiście jeżdżę tyle samo po mieście co i w trasie robiąc obecnie średniorocznie około 30000km , na spalanie nie zwracam uwagi ale miasto to około 13 a trasa 8 litrów.

Po zakupie wymieniłem hamulce na lepsze,simebloki, oleje, płyny , filtry i kilka drobnostek które szkodliwe nie były ale mi przeszkadzały(np.brak jakiejś tam zaślepki itp.)

Wiedziałem że znajomy już przy 130 000 wymienił kolektor który jest taką bolączką, miałem polakierowaną też masę i dwa błotniki ( jednak widziałem je przed lakierowaniem , kilka odprysków od kamyczków) i wiem że było to tylko malowanie kosmetyczne.

Jestem bardzo zadowolony, a autko przejechało już kilkanaście razy na morze i troszkę po mieście, teraz coś zaczyna chyba cicho stukać od czasu do czasu w lewym przednim kole, ale już jestem umówiony do mechanika żeby pukać przestało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Koledzy,

 

Planuje zakup BMW serii 5 kombi diesel z 2004 i zastanawiam się, który silnik wybrać 2.0, 2.5 czy 3.0. Prosiłbym Was o poradę, na który się zdecydować, który jest najbardziej trwały i z którym jest najmniej problemów. Słyszałem o pewnych problemach wersji 2,5 i 3.0 i zastanawiam się jak wypada 2.0 w porównaniu z nimi. Czy automat w z przebiegiem 100-150tyś będzie sprawiał jakieś problemy. Co należałoby wymienić zaraz po zakupie 5tki z tego rocznika?

 

 

Dzięki wielkie

 

A silnika 2.0 D nie bylo w roku 2004 gdyz wyszly dopiero bodajze pod koniec 2005 roku. Wiec jak szukasz z roku 2004 to napotkasz tylko 2.5 i 3.0 D!

Ja posiadam 2.5 D 177KM rok 3/2004. Spalanie srednie 8.5 litra ropy. Jak dla mnie to w zupelnosci wystarczajaco. Dobre przyspieszenie i maksymalna predkosc to 240 KM/h. Jak na polskie drogi to w zupelnosci wystarczajaco :D

 

Co do wad! Pewnie takie same w 2.5 jak i wersji 3.0.

 

- padajace turbiny. ( W wersji 3.0 D wbudowane sa dwie turbiny)

- skrzypiace drzwi. (Jakies zle dobrane uszczelki/gumy)

- rozbita maglownica

- maty grzewcze podgrzewanych foteli

- urywajace klapki kolektora ssącego

 

Co wybierzesz to twoja sprawa! Wazne zeby miescilo sie w twoim portfelu. Dodam takze ze BMW E60 to nie tani samochod w eksploatacji. Technicznie bardzo zaawansowane wozy ktore lubia sie od czasu sypnac! W audi a4 1.9 tdi ktorym jezdzilem wczeniej takich usterek nie bylo. I troche szkoda, gdyz za moja bm-ke dalem 30 tys. euro i oczekawalem solidnego wozu. A realja niestety sa inne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nalezaloby wymienic to co jest do wymiany wiec pytanie dosc trudne do wyczarowania na nie odpowiedzi :wink:

automat z przebiegiem 100-150tys to dobry wybor? jak dla mnie swietny tylko zycze powodzenia w szukaniu auta z tak niskim przebiegiem z tego roku w dieslu :D chyba nie sadzisz, ze ktos wybulil tyle kasy na nowe auto zeby stalo mu w garazu... takie rzeczy to tylko w polsce mozna kupic bo te same auta za woda maja juz w okolicy 200 na bide a 300 nierzadko, sam mam juz mlodsze autko i jest pod 200kkm co uwazam, za przebieg znikomy, wjezdzajac do pl odrazu im te przebiegi maleja :D

zdecydowanie wiecej radosci da silnik 3.0d oczywiscie jest to tez zwiazane z wyzszymi kosztami utrzymania i nie ma co porownywac np do 2.0d bo to inne auto jest tyle, ze wygladem niewiele sie rozni albo wcale i na tym koniec podobienstwa... 2.0d byly w ogole juz 2004? 2.0d to tanie auto w utrzymaniu- tanie w sensie najtansze sposrod reszty, ktore zaproponowales i najmnijsze znaczenie ma tu spalanie bo czesci sa duzo tansze...

musisz pojezdzic jednym i drugim zeby cos wybrac pod siebie

nie patrz na przebieg tylko na stan, czasem auta z przbiegami pod 300kkm sa w duzo lepszym stanie niz te co dopiero setke maja :wink:

 

kolego knopers1 w 3.0d sa dwa turba? mi sie wydaje, ze biturbo jest jedynie w 535d, padaja w kazdym, aucie jak nie sa odpowiednio eksploatowane :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie,

 

Dzięki za odpowiedzi. Mieszkam w Anglii a tu jest dużo łatwiej znaleźć samochód z niskim przebiegiem.

 

Czy trwałość silników diesla 2.0 jest większa niż 3.0 i czy spotykają je te samy problemy kolektora co w 3.0?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

kolego knopers1 w 3.0d sa dwa turba? mi sie wydaje, ze biturbo jest jedynie w 535d, padaja w kazdym, aucie jak nie sa odpowiednio eksploatowane :wink:

 

No tak, pomylilo mi sie z 535D

Co do turbiny i ich dolegliwosci!

Zle eksploatowane turbinki padaja szybciej. Tutaj w E60 problem jest niestety troche inny. Geometria turbawki sterowana jest silnikiem/modulem i ona pada najczesciej. Czesci osobno niestety nie dostaniesz. Pozostaje wymiana calej turbiny. Koszty tutaj w germani to 2000 euro razem z wymiana. Wiem co pisze, gdyz moja padla przy 98 tys. I w tym wypadku nie ma to nic w zlym lub dobrym eksploatowaniu samochodu. To ze bmw ma problem z padajacymi turbinami to nic nowego. Turbine wymienialem w salonie BMW i tutaj mechanik sam powiedzial ze usterek jest kupa. Zostalo nawet wyslane pismo ze strony salonu BMW do München, o czesciowy zwrot kosztow naprawy, ale zostal niestety odzucony ze wzgledu zaduzego przebiegu samochodu!

Z podgrzewanym fotelem ktory sie przepalil takze nie mialem szczescia. Powod taki sam co z turbina! :mrgreen: A musze dodac ze w roku 2005 byla darmowa akcja wymian mat grzewczych w 5 i 7-kach przez BMW, gdyz byly felerne. Koszt to 600 euro :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tam moje biturbo smiga jak trzeba, 200kkm nalatane i zadnego problemu, mam kupe znajomych z E60, fakt dolegliwosci rozne byly bo te auta poprostu sie psuja ale zadnemu turbawka w roznych silnikach jeszcze nie dala sie we znaki za to w 1.8T padla mi przy 180kkm a w 1.9TDi przy 220kkm gdzie zapewne to byla wina poprzednikow bo znam ludzi, ktorzy i po 500kkm na jednej turbawie porobili wiec tutaj najwiecej zalezy od szczescia jaki woz sie kupi i co poprzednik z nim robil wczesniej, kumplowi w a4 2.0TDi padla a w zasadzie zabil ja po 46kkm, jednak jak widzialem co on robil z tym autem to po nim zadnego auta nie kupie chocby tylko 10kkm tym zrobil :D

 

Dizi79 a co Ty sie tak tym kolektorem przejmujesz? jak bedzie puszczal to wymienisz i po sprawie, koszt nieduzy i masz spokoj na przynajmniej 150kkm, kolektor to kropla w morzu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym turbo to już słyszałem różne historie...u mnie jak pojechałem przed zakupem do BMW żeby przegląd zrobili to w historii wyszło, że przy 40 tys była wymieniana.

.........chyba się zaczne zastanawiac skąd sie bierze szacunek do BMW(u mnie jak na razie wszystko ok)ale czytając niektóre posty to az ciarki przechodzą :idea:

(*pozdrawiam*)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym turbo to już słyszałem różne historie...u mnie jak pojechałem przed zakupem do BMW żeby przegląd zrobili to w historii wyszło, że przy 40 tys była wymieniana.

.........chyba się zaczne zastanawiac skąd sie bierze szacunek do BMW(u mnie jak na razie wszystko ok)ale czytając niektóre posty to az ciarki przechodzą :idea:

Przesadzasz, to są tylko rzeczy i w zależności od tego, jak są eksploatowane oraz jak zostały wykonane, psują się zawsze, jedne wcześniej, inne później.

Wczoraj wymieniałem olej w swoim aucie i wziąłem jako auto zastępcze E60 520d (177KM). I muszę Wam powiedzieć, że byłem pod wrażeniem tego silnika, jeśli chodzi o dynamikę. Auto (biorąc pod uwagę pojemność) zbiera się bardzo dobrze i gdyby nie ten klekot, który trzęsie tym samochodem niemiłosiernie (34.000km przebiegu), to chyba pokusiłbym sie o stwierdzenie, że, jeśli przeważa jazda miejska lub krótkie odcinki w trasie, to nie potrzeba 3.0d. Ale to była jednostka 177-konna, więc trochę mocniejsza od tej montowanej w 2004 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2004 o ile mi wiadomo w ogole nie bylo 2.0d :D

wychodzily od 2006 roku i mialy 163KM dopiero potem jak webber wspomnial weszly 177tki i jak wspomnial raczej miejskie auto lub dla mniej wymagajacych trasowiczow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię około 80km dziennie, większość w korkach więc opcja 2.0d byłaby dla mnie korzystna z uwagi na oszczędności na paliwie. Orientujecie się czy wyposażenie w 2.0d a 3.0d jest podobne?

 

Jeżeli silniki 2.0d nie są bardziej awaryjne od pozostałych to raczej na taką wersję się zdecyduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.