Skocz do zawartości

[E60] 3.0d 218 km 2004r po regeneracji turbiny problemy?


filip-51

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak jak w tytule. Samochód BMW E60 3.0d 218km 2004r.

 

Niestety w moim samochodzie padła turbina... wirnik się rozleciał. To, że nie moglem znaleźć używki to zregenerowałem stara w serwisie TURBOMAX w Katowicach. Jest teraz jeden problem...

Auto normalnie się rozpędza ( jechałem dzisiaj 200 ), ale przy obciążeniu między obrotami 2000-3000 świszczy... najpierw jest normalny świst a za nim taki przerywany ... ( jakby jakaś nieszczelność ).

 

Wymieniana była też odma, wszystkie przewody były myte wraz z kolektorem, wydechem i intercoolerem ), filtr cząstek stałych,wymiana oleju.

 

Jakieś sugestie... dodam, ze mechanik po usłyszeniu, ze turbina hałasuje sprawdził szczelność.

Pan od regeneracji twierdzi, ze jest gdzieś nieszczelność... a mechanik, ze turbina nie jest sprawna...

 

Auto normalnie przyśpiesza.

 

Proszę o pomoc...bo już mnie ta zabawa troche kosztowała: regeneracja 1800, mechanik 850.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy się generalnie to nie powinno Cię to interesować... naprawiali, nie naprawili, więc masz to w dupie, niech robią aż zrobią, czyż nie?

 

jeżeli mechanik polecił zakład totym bardziej nie powinieneś pokrywać kosztów, jeżeli zakład spartaczył robotę (TYCH TURBIN SIĘ NIE REGENERUJE - tyle producent i praktyka), to oni powinni teraz ją wymontować na swój koszt i naprawiać dalej...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie sprawa jest troche bardziej skomplikowana... zakłady nie maja nic ze soba wspólnego... mechanik odradzał ...

 

tylko teraz pytanie gdzie jest problem... czy jest jakaś nieszczelność czy turbina zle zrobiona...

 

świszczy tylko w pewnym zakresie obrotów... świszczy przerywa świszczy przerywa... tak bardzo szybko... jakby była nieszczelnosc i zaraz znikala i tak w kółko.

 

............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znowu teoretycznie miałem to samo w zregenerowanej turbinie... świst pojawiał się po rozgrzaniu silnika. ale objaw ten także występował przed regeneracją... w sumie po regeneracji nawet przez jakiś czas było ok... po wymianie na inną turbinę już się nie pojawia...

 

spróbuj wziąć stetoskop i dokładniej osłuchać temat...

 

możliwości z grubsza są następujące:

 

1. turbina >> bebechy źle zrobione.

2. źle zamontowana turbina (jakaś uszczelka niewymieniona itp.) tak generalnie to wraz z wymianą turbiny powinno się wykonać kilka operacji... nie pamiętam już co... ale powinno się na pewno wymienić uszczelki na nowe itp itd

3. jakaś nieszczelność przewodów... sprawdź dokładnie czy nie ma przedmuchu na rurze od intercoolera...

 

innych opcji raczej nie ma...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez tak mialem w e65 kiedys...

 

wina lezy po stronie turbiny.. jest "za slabo" zregenerowana... tj.

1) albo nie wymienili wirnika i wsadzili stary

2) wytarla sie obudowa turbo od luznego wirnika i tam jest luz...

 

jednak ja stawiam na wirnik... ze jest slabo zrobiony bo tak bylo w moim wypadku...

warsztat jednak mnie o tym poinformowal ze bedzie swiszczec, bo nie mieli wirnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto aktualnie zostawione u mechanika ( jest konkretny, naprawia tylko BMW i przewaznie sa u niego w naprawie nowe samochody tej marki - a poza tym juz kilka lat robi przy moim samochodzie, także nie znamy sie od wczoraj ).

 

W poniedziałek będzie sprawdzana jeszcze raz szczelność przewodów. Uszczelki wymienione, odma nowa, kolektor, wydech (cały ), intercooler, przewody były czyszczone, wyczyszczony filtr czastek stałych.. wymieniony olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wirnik był wymieniony... widziałem stary... łopatki były powycierane ....wirnik po wymianie mial maly luz... mechanik od razu zwrocil mi na to uwage..

 

wez pod uwage ze turbina kreci sie z predkoscia 100 tys obr/min-jesli wirnik po wymianie ma luz (nawet maly) to turbina w kubel...

luz bedzie sie powiekszal az wirnik spotka sie z obudowa turbiny-reszte dopowiedz sobie sam :duh:

 

pzd k.

pozdrawiam Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie turbina po regeneracji nie ma nawet pół milimetra luzu i świszczała.

 

turbina używana którą mam ma całkiem dużo luzu i działa... oleju nie puszcza...

 

słyszałem także opinię "garażową" że musi być luz, który kompensowany jest następnie przez olej i w ten sposób pracuje turbina prawidłowo... ale nie wiem czy to nie jakiś kit...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filip-51 jak juz wszystko Ci sprawdzą to napisz co to było bo ja tez niedawno regenerowalem turbo i u mnie czasami takie swiszczenie tez slychac... :?

 

mam ten sam silnik co Ty.

 

juz kiedys pisalem-turbo regenerowane dziala zauważalnie glosniej - szczegolnie to slychac przy "schodzeniu" z wysokich obrotow-slychac charakterystyczne "piszczenie"- zauważyłem to w kilku autach po regeneracji turbo;

pozdrawiam Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak ciesze sie, że zdecydowałem sie na nowe turbo z ASO, tanio nie było ale chociaż teraz nie mam zmartwień takich jak autor postu.

 

Zakładów regenerujących turbo teraz jak psów, na każdym płocie teraz szyld regeneracja turbosprężarek itd. Dlatego jeśli decydowałbym sie na regeneracje to tylko w profesjonalnej sprawdzonej firmie, która ma dostęp do wszystkich czesci i specjalistyczny sprzęt do wyważania.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Witam, moze odpowiem co dalej z samochodem. Oczywiscie uszkodzona byla turbina. Gosc ktory ja regenerowal zrobil to od nowa. Po zalozeniu turbina jest cichutka, brak swistow. Aktualnie od wymiany przejechane 70 tys km. samochod zamyka licznik - czyli 260km/h.

 

Pozdrawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Koledzy,ja też mam podobny problem jak Filip 51 z tym że u mnie turbo po regeneracji(8 tys.km)jak wchodzi na obroty od 2,5 do 3 tys.to chwilowo wyje bardzo głośno!! a powyżej 3 tys.cisza(mechanik stwierdził że być może wirnik dostaje wibracji),co sądzicie?miał ktoś taki problem???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.