Skocz do zawartości

Adaptive headlight failure


estawez80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów,

jestem nowym użytkownikiem forum i nowym posiadaczem BMW e60 530d 2003 rok

Mój problem polega na niepoprawnym dzialaniu systemu doswietlania zakrentow, objawia sie to nastepująco:

lewa lampa(po stronie kierowcy) wychyla sie maksymalnie na lewo i pozostaje w takim polozeniu, czasami po nocy sama wraca do poprawnej pozycji, czasami nie. Generanie wyglada tak jak by ksenon w ringu znajdowal sie jakies 1 do 1.5 centymetra głebiej niz prawy.

Podłaczyłem do komputera u lokalnego elektronika i nie wykazal zadnych błędów związanych ze swiatlamy byly 3 inne egr itd.

 

Zgóry dziękuje jeżeli jesteście wstanie mi podpowiedzieć czy mogę to jakoś ustawić bez ingerencji serwisu w Lublinie bo ma on kiepska renome i ceny z kosmosu.

 

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z lewa lapa jest podobnie. Czasami powraca do normalnej pozycji kiedy wlacza sie zaplon i swiatla sie poziomuja ale z regoly wychylona jest w lewa strone. Spowodowane jest to zepsutym "slimakiem" takie prowadnice soczewki. Jest to nie do naprawienia. Trzeba kupic niestety nowa lampe. Przynajmniej u mnie jest taki problem. Zadne bledy nic nie wyskakuje na kompie. Bledy od doswietlania mogly by sie pojawic gdyby padl modul ale to wtedy swiecila by sie zielona dioda przy wlaczniku swiatel.

 

Popros kogos zeby wlaczyl zaplon a ty w tym czasie patrz jak sie bedzie poziomowala lampa. Jezeli bedzie sie zacinac lub probojac sie ustawic odbijac jakby nie mogla przeskoczyc dalej to prawdopodobnie to samo co u mnie..

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podpowiedź,

 

zapomniałem wspomnieć iż świeci się dioda przy włączniku (konkretnie po przekręceniu zapłonu i włączeniu świateł mruga),

patrzyłem co się dzieje przy włączaniu i ksenon wykonuje delikatny ruch góra dół, przy parokrotnym włączaniu i wyłączaniu raz za razem czasami się udaje że trochę sie wyprostuje. Ale generalnie tak jak kolega _SebuS_ napisał lewo skręt :(.

 

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek padl, jest on poziomo zamontowany pod soczewka, mozna go wyjac - kilka malych imbusowych srubek go trzyma, ciezko tam sie dostac, nie wiem tez czy BMW sprzedaje to jak osobna czesc, ewentualnie pozostaje uzywka z innej lampy, ale z tego co widze to wlasnie to najczesciej pada w tych lampach wiec i z uzywka moze byc problem. Sam to tez przerabialem, kupilem druga lampe i z bani. Nowa w serwisie w PL cos okolo 2500-2900 PLN, ale dobre uzywki za 300-500 PLN mozna kupic.

 

Jesli masz dojscie do KTS, mozesz na 100% sprawdzic co padlo, bo mozesz przetestowac sam modul jak i sterowanie soczewkami recznie, ale 99.9% silniczek, bo jak modul padlby to nie byloby sterowania na obu lampach!!!

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisalem Ci co i jak ale widze ze nie odczytujesz PW... ;) pozdr!

 

chopaki piszczie na forum, to zawsze ktos sie, moze czegos dowie, a tak.... no chyba, ze chcesz go skroic.... ups :wink:

 

ten element 14 jest od poziomowania, tego silniczka od skretu nie widac na tych schematach!

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

prosze nie ososdzac kolege dajmon to ja do niego napisalem gdyz na forum jedyny watek dotyczacy problemow z Adaptive headligh zakonczony byl haslem iz nalezy zglosic sie wlasnie do dajmona i to uczynilem (jak znalazlem na forum tez prosil o pomoc w tym temacie w 2007 i nikt mu nie odpowiedzial i musial radzic sobie sam),

dajmon podpowiada mi iż jezeli nie ma zadnych bledow w kompie to musz zakodowac przetowrnice skretu.

Moze tak byc iz samochod byl bity w lampe ktora zostala wymieniona tak zebym kupil, ale nie zostala zakodowana przetwornica skretu.

Po zakupie w DE zrobilem 2000 km po polskich dolach i dopiero to wyszlo. Tyle prywatnej konwersacji.

 

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

 

Kolego luz, to byl tylko i wylacznie zart z oczkiem, wiec no stress mate. :wink:

 

Ciekawe jest to co piszesz, co Ci Dajnom napisal - ja nie mialem bledow w sterowniku, a po polaczeniu sie z nim, prawa lampa moglem sterowac a lewa byla martwa horyzontalnie. U mnie po zalozeniu drugiej, uzywanej lampy po wlaczeniu zaplonu, ustawila sie ona automatycznie, minal rok, jakies 30 000-40 000 najechane od tamtej pory i chodzi , adaptacji nie robilem, w sterowniku bledu nie bylo, podlaczalem nawet tydzien temu pod KTS i testowlame sobie lampki tez i smigaja.

 

Napisz na forum co i jak, bo ciekawy jestem co tak naprawde u Ciebie wyjdzie to i na przyszlosc dla innych bedzie???

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli mruga zielona dioda to znaczy ze blad wysyla lampa. Modol skretu ten przy przetwornicy prawdopodobnie do wymiany. Nieustawianie sie reflektora to kolejny problem najprawdopodobniej tak jak napisalem slimaka. Niedoswietlanie to jedno a nie ustawianie sie lampy to drugie. Przynajmniej tak mi sie wydaje. U mnie okazalo sie wlasnie ze to 2 problemy a nie jeden.

Ale byc moze ze to tez silniczek..

Proponuje podjechac do ASEKO jezeli jestes z warszawy i sprawdzic albo jezeli masz mozliwosc podmienic lampe na chwile i zobaczyc czy inna lapa z twoim modulem bedzie dzialac poprawnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Witam, co prawda inne auto bo X6 E71 ale problem taki ze po zmroku jak tylko odpala się światła mijania po przejechaniu około 1-2 km pojawia się błąd „adaptive headlight failure” i przestaje działać doświetlenie zakrętów. Przed pojawieniem się błędu wszystko ładnie się poziomuje jak i doświetlenie obu lamp załącza się prawidłowo ... w czym może być problem ?

 

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.