Skocz do zawartości

E61 - grubosc lakieru oryginalnego


zs27000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

bylem dzis na sprawdzeniu przed kupnem E61, czarny metalik, 2005. Z autem w zasadzie wszystko gra, oprocz grubosci lakieru: na wiekszosci elementow grubosc lakieru waha sie w granicach 120-200. Wg historii serisowej auto mialo wymianiany blotnik przedni i drzwi - i akurat na tych elementach lakier jest najcienszy (80-100). Wg mechanika ktory to mierzyl cale auto bylo powtornie lakierowane, w co niespecjalnie z drugiej strony chce mi sie wierzyc, bo lakier wyglada na naturalnie zuzyty. Ewentualnie takie lakierowanie moglo miec miejsce u dealera przed sprzedaza lub jeszcze w fabryce. Czy komus znane sa takie przypadki i jak ta grubosc lakieru powinna prawidlowo w tym modelu wygladac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) nie wiem od czego to jest uzależnione ale ja miałem dwa sprawdzenia lakieru w dwóch różnych miejscach i jest jak następuje:

ASO BMW - 140-190

Renomowany lakiernik z okolicy - 120-170

Kwestia miernika ? Pamiętaj że cały przód jest z aluminium.

 

Przed zakupem: dzwoniąc do Sikora BMW - poinformowano mnie że grubość lakieru może wynosić do 200 jednostek

 

80-100 z kolei mi się wydaje za mało

 

Ale fachowcem nie jestem

 

Auto kompletnie bezwypadkowe(moje)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś kiedyś czytałem i nawet nie wiem czy to dotyczyło BMW czy MB ale grubość lakieru może oscylować w przedziałach od 90-200 jednostek - maksymalnie - w zależności od producenta i technologii malowania, grubości powłok lakierniczej oraz bazy/podkładu.

I tak dla przykładu -

Camry 2007 z USA znajomego ma grubość 100-120 (kupiona fabrycznie nowa)

Avensis 2005 - EU miała aż 240 jednostek - (kupowałem fabrycznie nowe auto i okazało się - byłem podejrzliwy - że auto dwukrotnie było lakierowane w CAŁOŚCI w fabryce (sprawdzając każdy element słupki/progi wnękę koła zapasowego etc). rozbieżności na elementach max do 5 jednostek. Papiery ściągali mi na to z fabryki bo powiedziałem że nie odbiorę samochodu :)

MB 2005 A klasse żony - 130-155 jednostek

Pomiary mojego BMW znasz i nie sądzę że był cały rozbity :)

Często zdarza się że po małej kolizji (wgniecenie lub naprawdę drobna stłuczka) lub przed przygotowaniem auta do sprzedaży dealer niemiecki ponownie maluje pojazd - przykład z rodziny C-Klasa roczna kupiona u Niemca była autem testowym dealera - miała obicia na masce od kamieni - powróciła do fabryki gdzie przód "zalepiono" profesjonalnymi środkami a całe auto pociągnięto dodatkowym lakierem bezbarwnym. Były zdjęcia i pełna dokumentacja serwisowa dostępna w sieci MB w Europie więc to nie żadna ściema. Podobnie miał kolega ze swoim Audi A6 (zderzak + maska obite od kamieni).

Poza tym ... nie uważam że lakier do 200 jednostek jest malowany czy auto jest bite bo wszsytko zależy od standardów producenta - no chyba że auto fabrycznie ma 80-100 a połowa samochodu jest 200 więc to da do myślenia.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E61 - rocznik 2006 - bezwypadkowy model przed FL 150-170 jednostek

E60 - rocznik 2005 - egzemplarz powypadkowy :) przód 400-500 a od przednich drzwi w kierunku tyłu od 270 - 160 jednostek

 

E60 - rocznik 2004 - znajomego - bezwypadkowy - malowana powtórnie sama maska (kamienie) - 350 jednostek - błotniki i pozostałe elementy 145-190

 

Pierwsze dwa - to są odgrzebane dane z poszukiwań samochodu :) ten trzeci jest znajomego

 

może ktoś będzie miał jeszcze inne pomiary

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.