Skocz do zawartości

E60 530d automat- dziwna praca turbiny


miras7141

Rekomendowane odpowiedzi

witam! otóż w mojej E60 530d automat z 2004r z przebiegiem 182 tkm coś dziwnego zauważyłem czyli

jak w temacie dziwna praca turbiny tzn. przykładowo jadąc na 3 biegu (na tym biegu najbardziej jest odczuwalne)po wciśnięciu gazu auto się elegancko zbiera do pewnego czasu czyli jest zryw i dalej dziura jak by się wyłączało turbo, po przekroczeniu 3000 obrotów znów jest zryw i znowu dziura. sprawdzałem inpą i brak jakichkolwiek błędów. tak się dziej nie zależnie od temperatury silnika choć może na zimnym silniku turbina wcześniej się załącza.

moja turbina sterowana jest podciśnieniem- sprawdzałem wszystkie wężyki szczelne, filterki na elektrozaworach (dwóch) przeczyściłem tak samo EGR.

miał ktoś taki przypadek? co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim zapytasz - POSZUKAJ :mrgreen:

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik znalazłem nawet nie trzeba odkręcać osłony żeby się do niego dostać i przeczyściłem. po przeczyszczeniu i założeniu jeszcze gorzej - widać dmuchanie silnym strumieniem powietrza jej zaszkodziło i czujnik zdechł- wywaliło błąd! w ASO czujnik 300pln na zamówienie za kilka dni. udało się dostać używkę o dziwo działającą za 50 pln- po założeniu to samo! jedzie jak jechało przed czyszczeniem i wymianą!- lipa!

Może turbina zaczyna padać? mam pytanie jak sprawdzić INPą stan turbiny? da się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czułby spaliny.

 

to raczej moduł albo geometria turbiny...

 

ale faktycznie warto jeszcze sprawdzić, czy nie ma gdzieś nieszczelności na układzie dolotowym i wydechowym...

 

świstów dziwnych nie słychać?

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych rocznikach kolektory- to niewypał (wada fabryczna)

Jeśli będę miał racje (a raczej mam, nawet jeśli nie czujesz jeszcze spalin), to nie probuj ani spadać, ani zadowalac się dobra uzywka.

To tylko strata czasu i pieniędzy, bo w ciagu kilku miesięcy znow Ci pęknie.

Musisz kupić nowy w serwisie, bo jest już z innego stopu metalu i nie pęka.

3m sie

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też myślałem o kolektorze wydechowym że może być pęknięty bo troszkę jakby czuć spaliny. moduł turbiny odpada bo nie ma modułu tylko jest sterowana podciśnieniem i jest taka gruszka. będę musiał wjechać na kanał i odkręcić osłonę od dołu żeby coś zobaczyć czy są ślady okopcenia. a jest jakiś inny sposób żeby sprawdzić czy jest pęknięty kolektor wydechowy? ktoś z Was wymieniał taki kolektor? dużo roboty? co trzeba odkręcić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie świstów to ta turbina jakoś dziwnie dla mnie gwizda, a ponad to jak wymieniałem filtr powietrza to wykręciłem przepływomierz i ściągnąłem węża z turbiny i zaniepokoił mnie luz w turbinie ale nie góra dół tylko poziomy wzdłuż ( nie był on taki duży ale był)- pytałem mechanika i mówił że to nic strasznego! jak byłem w ASO to też nic nie wykryli. sprawdzę ten kolektor jeszcze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do turbiny, to lekki luz w tym roczniku, moze nie jest wskazany, ale ma juz prawo być i nie powinienes sie zbytnio tym az tak przejmowac, bo moja turbina padla z mojej winy, ale po przejechaniu 200tys km.

Co do śladów okopcenia, to powinny być widoczne równiez od gory, wiec szukaj po lewej stronie od gory.

Jesli zas czujesz spaliny, to na 100% kolektor.

Poradze Ci, byś na chwilę obecną dał sobie spokoj z szukaniem innych usterek, lecz poprostu, jeśli nie widzisz śladów, to najlepiej wymontował i sprawdził kolektor...

...acha i przygotował się na wydatek rzędu 1500 na nowy kolektor.

Jeśli kupisz uzywkę, albo spróbujesz spawac, to pamiętaj, ze najpóźniej za 2 miesiące wszystko się powtórzy

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem kilka fotek okolic kolektora co o tym sądzicie?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e3d954938b3e667e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/001f23024d6c0ace.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db097d00685f0bcf.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/394ce523b78d7b14.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, wydaje mi się, ze masz popekany kolektor wydrchowy.

Zobacz, czy nie masz śladów okopcenia przy kolektorze i czy nie czujesz spalin na postoju.

Na 99% to kolektor, ale jeśli nie, to pokieruje Cie dalej

Pozdrawiam :cool2:

 

Jak dla mnie kolektor wydechowy nie ma większego wpływu na przyspieszenie, tym bardziej że kolega ma odczuwalne "dziury" w przyspieszeniu a nie ciągłą utratę mocy.

 

W moim przypadku dość mocno popękany kolektor wydechowy nie mial W OGÓLE wpływu na przyspieszenie.. po zamontowaniu nowego spalin nie było czuć, nie było słychać tego charakterystycznego świstu spalin no i żaden dymek mi się z pod maski nie wydostawał, a turbinka pompowała dalej tak jak wcześniej.

Wiec ta Twoja diagnoza jak dla mnie jest trochę śmieszna :D

 

 

jesli masz popękany kolektor to to jest osobna sprawa, co do tych dziur w przyspieszeniu to podejżewam że winę ponosi tylko i wyłącznie turbo...

udaj się na jakąś diagnostykę do dobrego machera i wszystko wyjdzie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

Na 100% masz popękany kolektor wydechowy

Nie wiem, nie jestem autorytetem, ale od 2 lat nie chodzę do mechaników, bo co jeden, to ma ciekawsze teorie, ale na moj gust i doswiadczenie, wymiana kolektora rozwiąze Twoj problem.

Dwa lata temu miałem identyczny problem jak Ty i byłem u trzech mechaników (ponoć autorytety w tym fachu) i kazdy z przekonaniem i 100% pewnością uświadamiał mnie do swojej teori. Problem polegał jednak na tym, ze kazda była inna.... Zrobilem wiec co sam uwazalem za stosowne i mialem racje. Zamiast wymieniac turbo, czy remontowac silnik, wymienilem kolektor, a poniewaz nie przeprogramowalem komputera, musialem przejechac ze 100 km i wszystko wrocilo do normy.

Od tamtej pory, sam naprawiam swoją zabawkę i nie mam większych problemów.

Jedyne, co wymagało pomocy, to wstawienie nawigacji do mojej e60, poniewaz mialem nawigacje od modelu po lifcie z 2008, a moje BMW jest z roku 2004 i bez tej przyjemnosci.

Mowiono mi, ze tego fizycznie nie da sie zrobic, a kolesie zrobili to w godzine.

Teraz szukam jeszcze kompletu głośników LOGIC7.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim przypadku z pewnością nie pomoże, ale i rytmika nie ma z tym nic wspólnego.

Zauwaz, ze przedział w którym nie masz mocy, to przedzial w jakim rytmika nawet nie pracuje.

Ona zalacza dopiero powyżej 2000 obrotow

Przeczytaj uważnie posta, a zobaczysz, ze auto się zbiera i potem traci moc np na 3 bądź 4 biegu

Z reguły to odczuwalne spadek mocy jest przy prędkości około 110 km, ale pózniej już przy coraz niższych predkosciach.

Po pewnym czasie, turbina już w ogóle nie będzie się zalaczala- nawet na 1-wszym biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
wreszcie. po tak długim czasie szukania przyczyny udało się. to nie kolektor, nie turbo, nie żaden sterownik czy zawór, to też nie wina wtryskiwaczy ani przepływomierza. kilku mechaników, kupa kasy wydana bo każdy stawiał na co innego. kolektor wymieniony, turbo sprawdzone, zawory sprawdzone i wyczyszczone, wtryskiwacze po regeneracji, przepływka nowa, EGR wyczyszczony, węże nowe, podciśnienie OK. Postanowiłem sam poradzić sobie z tym problemem i zacząłem sprawdzać po kolei i udało się. Żaden ze szpeców nie wpadł na pomysł sprawdzenia czy szczelny jest dolot powietrza a dokładniej obudowa filtra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam ten post i mam podobny problem na postoju czuje spaliny i troche mi z moca swiruje w poniedzialek zabieram sie za czyszczenie egr,ale mysle nad wymiana kolektora wydechowego,czytalem ze z e39 najlepiej,montowal juz ktos z e39? Edytowane przez PiterKmt

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak czytam ten post i mam podobny problem na postoju czuje spaliny i troche mi z moca swiruje w poniedzialek zabieram sie za czyszczenie egr,ale mysle nad wymiana kolektora wydechowego,czytalem ze z e39 najlepiej,montowal juz ktos z e39?

 

viewtopic.php?f=73&t=158518&p=1135244&hilit=kolektor+%C5%BCeliwny#p1135244

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam ten post i mam podobny problem na postoju czuje spaliny i troche mi z moca swiruje w poniedzialek zabieram sie za czyszczenie egr,ale mysle nad wymiana kolektora wydechowego,czytalem ze z e39 najlepiej,montowal juz ktos z e39?

 

viewtopic.php?f=73&t=158518&p=1135244&hilit=kolektor+%C5%BCeliwny#p1135244

Sorki własnie znalazłem ten temat,zamiast poszukac wczesniej to napisalem tutaj,ale dzieki za odpowiedz

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam Panowie

mam bardzo podobny problem z tym ze, jak startuje od jedynki to samochod napedza sie dobrze az do 6.

wczesniej zauwazyłem ze gdy przyspieszam od obrotów poniżej 2tyś to równiez wszystko jest dobrze, a gdy na obojetnie którym biegu powyżej 2 tyś to samochod praktycznie nie przyśpiesza.tak jak gdyby turbina sie nie włączała albo tylko na chwile.jest to rocznik 2003 bez filtra cząstek stałych( fabrycznie) najechane 156 tyś. śledząc temat jestem bardzo zaskoczony ze u kolegi okazał sie nie szczelny dolot.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.