Skocz do zawartości

Pytanko o 530i 258KM ?


cristek

Rekomendowane odpowiedzi

A tutaj masz dokładnie opisane jaki w których latach.

 

Silniki benzynowe

5.0 V10 507KM, 2005-2010

520 i 170KM, 2003-2010

523 i 177KM, 2005-2007

525 i 192KM, 2003-2005

525 i 192KM, 2003-2005

530 i 258KM, 2005-2007

530 i 231KM, 2003-2005

530 i 272KM, 2007-2010

545 i 333KM, 2003-2005

550 i 367KM, 2005-2010

 

Silniki diesla

520d 163KM, 2003-2006

520d 177KM, 2005-2010

525 d 177KM, 2003-2007

525 d 197KM, 2007-2010

530 d 231KM, 2005-2007

530 d 235KM, 2007-2010

530 d 218KM, 2003-2005

535 d 272KM, 2004-2007

535 d 286KM, 2007-2010

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem ten silnik w 530iA. To silnik z nowej rodziny magnezowych silników BMW.

Do sprzedazy byl wprowadzony do E60 od 2005.03. W Z4 i 130i oferowany z moca 265KM.

Osiagi bardzo zblizone do 231KM.

Dol bardzo podobny, troche mocniejszy na gorze.

Jezeli mialbys szukac wersji z tym silnikiem to od jesieni 2005 byla juz oferowana z kluczykiem "kostka" i innym i'drive.

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten silnik od dwoch tygodni, kupilem razem z autem BMW 530i:) Data produkcji 08.2005, a wiec pierwsze wypusty - mam nadzieje ze bedzie sie dobrze sprawowal. O samym silniku trudno mi cos powiedziec, dopiero zbieram doswiadczenia. W kazdym razie przy spokojnej jezdzie w trasie da rade zejsc do 9 l/100km, w normalnym calku mieszanym trasa/miasto mam teraz spalanie 10,5 l/100km. Ciekawostka: brak bagnetu poziomu leju, trzeba to sprawdzac w komputerze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji 530i o mocy 258 KM jest silnik N52, który to po raz pierwszy montowany był w sedanie 530i już w lipcu 2004 roku na rynku europejskim oraz amerykańskim. Jeżeli to autko jest z początku 2004 to na pewno nie jest to silnik o mocy 258KM tylko właśnie 231KM Edytowane przez moniaad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tutaj masz dokładnie opisane jaki w których latach.

 

Silniki benzynowe

5.0 V10 507KM, 2005-2010

520 i 170KM, 2003-2010

523 i 177KM, 2005-2007

525 i 192KM, 2003-2005

525 i 192KM, 2003-2005

530 i 258KM, 2005-2007

530 i 231KM, 2003-2005

530 i 272KM, 2007-2010

545 i 333KM, 2003-2005

550 i 367KM, 2005-2010

 

Silniki diesla

520d 163KM, 2003-2006

520d 177KM, 2005-2010

525 d 177KM, 2003-2007

525 d 197KM, 2007-2010

530 d 231KM, 2005-2007

530 d 235KM, 2007-2010

530 d 218KM, 2003-2005

535 d 272KM, 2004-2007

535 d 286KM, 2007-2010

 

To nie są dokładne dane - zbyt ogólnikowe. Jeżeli chodzi o model 530i sedan to produkcja na rynku europejskim kształtuje się tak (oczywiście mowa o produkcji a nie o wypuszczeniu na rynek):

530i silnik M54 (M54B30-306S3) o mocy 231KM od grudnia 2001 - jest to ten sam silnik, który mam w swojej e46 (double vanos)

530i silnik N52 o mocy: i teraz - silnik N52 jest produkowany bodajże w sześciu wersjach o różnej mocy; w 530i montują dwa N52: N52B30A o mocy 258KM oraz N52B30A o mocy 272KM lecz jest to wówczas 530si; produkcja od lipca 2004 roku a później listopad 2005 roku w "5" po lifcie

Od listopada 2005 roku również w 530i zaczął być montowany silnik N53 - lecz niestety nic o nim nie wiem i jestem ciekawa co to za silnik. Jakby ktoś coś wiedział - to proszę o opis :D. Z tego co mi się obiło gdzieś o uszy to jest on bardziej odporny na paliwo z większą zawartością siarki i nie jest produkowany na nasz rynek.

Silnik N52 to silnik z magnezowo-aluminiową skrzynią korbową i z regulowanym napędem VALVETRONIK. Interesuje mnie autko z tym silnikiem lecz wolałabym większą pojemność. Niestety w 535i jest silnik N54 bez Valvetronika lecz z układem Twin Turbo, a w 540i siedzi już 8 cylindrów silnik N62. 530i z silnikiem N52 o mocy 258KM będzie niewiele mocniejszy od mojej e46, która po małym techu wyciąga 245KM. Alternatywą jest 335i z silnikiem nie N54 tylko N55: Valvetronik + Twin Power Turbo też o mocy 306km. Szkoda, że nie montują tego silnika w E60

A może niepotrzebnie uczepiłam sie tego Valvetronik? :roll: Jak myślicie? Proszę osoby znające te silniki o opinie... Interesują mnie opinie osób, które zrobiły już trochę km z tymi silnikami. Dane techniczne znam. Parę dobrych rzeczy już o nim słyszałam lecz to znowu dodatkowa dawka elektroniki, z którą nasi niektórzy mechanicy mają problem, więc czy warto?

Edytowane przez moniaad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak lubi sobie zassać to trzeba go kontrolować, dolewać i dalej się cieszyć z jazdy :)

 

Jeszcze w kwestii M54. Silnik ten pakowany był do E60 jakoś do 07/08-2004. Auta z tym silnikiem mogą pojawić się w roku 2005 ale związane jest to jedynie z datą ich pierwszej rejestracji (erstzullasung) Dotyczy to rzede wszsytkim Niemiec.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też właśnie robię: kontroluję, dolewam i dalej cieszę się z koników :lol: Często jest tu mowa o nieszczelnych uszczelkach kolektora ssącego (wada fabryczna tych silników). Jeżeli jest wyciek oleju pod kolektorem, to należy wymienić uszczelki i będzie ok, lecz jeżeli takowego wycieku nie ma to po prostu tak jak przedmówca wspomniał: kontrolować i dolewać Edytowane przez moniaad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała przyjemność po mojej stronie... :oops:

Kobiety czasami coś tam wiedzą :wink: lecz czasami wolą nie zabierać głosu by nie napotkać spojrzenia mężczyzn pt. "co ty ba.. możesz o tym wiedzieć?" Ostatnio miałam przyjemność właśnie z takim zachowaniem u pana spec mechanika (mechanik bardzo chwalony) :lol: Chciałam z nim skonsultować dokładnie objawy i moje podejrzenia, na co on: sam sobie poradzę - proszę nic mi nie insynuować i głupi uśmieszek. Skończyło się na tym, że po jego naprawie autko wylądowało na lawecie, a po konsultacji w BMW w Niemczech okazało się, że miałam rację co do usterki. Tyle w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy ten N52 też wciąga olej jak poprzedni M54...

 

Ja mam 155000km na zegarze i od wyminay do wymiany bez dolewki, oleju ubywa od pelnego stanu do okolo 3/4, a jezdze bardzo dynamicznie, uzywam 0W40 Edge , ale przejde na znacznie cos lepszego - Millers Longlife 5W30!

 

Przy zalozeniu, ze perscienie trzymaja i uszczelniacze na zaworach, to konsumpcja oleju pojawia sie wtedy, kiedy mocno hamuje sie biegami, temat podcisnien sie klania - olej jest zasysysany z klawiatury itd... Jak silnik jest zdrowy, nie ma wyciekow to ubytki nie moga byc duze. Inna opcja przy ktorej silnik moze brac olej to wlasnie uszczelniacze na zaworach, ale to bedzie rano widac przy odpalaniu. Olej scieka sobie do cylindrow, zakleja swieczki, pojawia sie bujanie motoru i siwa chmura dymu, zanim motor tego nie przepali.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.