Skocz do zawartości

E60 530i kontra Benz E320 (E350) 4matic


boss22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chcialem skonfrontowac tutaj dwa pojazdy pod wzgledem awarynosci oraz spalania. BMW e60 530i roczniki 2006-08 oraz MB E320 (lub E350) 4 matic (wiekszosc w usa to 4 matic lecz tylko E320). Chodzi mi miedzy innymi o spalanie, ilosc elektroniki i jej awarii bmw vs MB i jakosci prowadzenia oraz wszelkie inne pomocne spostrzezenia. Z gory dzieki za wyrozumialosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego ...

 

Zanim zakupiłem E60 (u mnie wchodziły roczniki 2004-05) szukałem również MB E-klasse w benzynie (E200 po czym przeskoczyło na E320).Obie opcje bez 4matic. Tylko modele bezwypadkowe (te po wypadku to istna loteria :) )

Co się dowiedziałem podczas poszukiwań:

- częste awarie pompy SBC (w modelach do FL w 2007 roku) wchodzi w tryb awaryjny i za parę stów trzeba ją kasować.

- problemy z modułem ESP (moduł SAM czy jakoś tak)

- stukająca kolumna kierownicza (maglownica czy coś)

- cieniutkie zawieszenie

- awarie skrzyni biegów (AT) - mowa o konieczności programowania ponownego - lubi się wysypywać.

- przepalające się diody i częste pierdołowate usterki oraz bez powodu wyskakujące błędy na kokpicie (działa coś w praktyce a na kokpicie świeci że nie np. żarówka :)

Problemy te dotyczą większości modeli a zatem nie ma reguły. Szukałem wersji Avantgarde czyli z usztywnionym i nieco obniżonym zawieszeniem oraz lepszym bazowym wypasem. Jeździ dobrze ale nie AŻ tak dobrze jak BMW :) .Spalanie V6 wyższe niż r6 od BMW (4matic będzie jeszcze wyższy). Komfort w E-klasse doskonały - wygodny i często okreslany mianem "kanapowca". Silnik 224PS ponoć nie do zajechania ;) ale wariująca elektronika robi swoje. Brakowało mi w E320 szóstego biegu - skrzynia była "piątka" . Jak jest po FL E-klasy - nie mam pojęcia ale przypuszczam że komfort się nie zmienił :) Jesli chodzi o prestiż i design - mnie się bardzo podoba jednak ten samochód adresowany jest do ustatkowanych starszych Panów (bez obrazy) w wieku 45+

BMW E60 - szukałem diesla, było trochę perturbacji - stanęło na benzynie (krótkie odcinki). Jak do tej pory to:

- parujące reflektory (zmora większości E60) do FL (co umknęło mojej uwadze)

- żarówka oświetlenia tablicy rejestracyjnej która raz świeci a raz nie (pewnie jakieś kable w klapie szwankują)

Patrząc na pełną historię serwisową swojego pojazdu ... w zasadzie nic się tam nie działo poza eksploatacją i wymianą oleju w skrzyni biegów który w teorii jest longlife. Mam silnik M54 i ponoć (mnie to nie dotknęło) poza wyższym zużyciem oleju silnikowego nie ma się do czego przyczepić.

Jeśli chodzi o nowsze generacje silników (od 2005 roku 258PS i 272PS) nie wypowiem się gdyż nie dotykałem tematu.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w domu oba samochody. Mój Ojciec jeździ W211. Porównania nie ma żadnego. Mimo ,że to 1 klasa , to 2 skrajnie różne samochody. Przejedz się i zdecyduj co Ci odpowiada ;). MB , wszyscy mowia ze bardziej awaryjne , ojca e klasa ma 220 tys , mamy ją juz 4 lata i nic się nie działo. Co prawda to 220Cdi. MB dla mnie za miękki i ma beznadziejny układ kierowniczy (zwłaszcza w porównaniu do Aktywnego układu BMW) , wykonana w srodku sporo lepiej od BMW , i ma takie "smaczki" jak funkcja oodprowadzania , podswietlenie klamek wewnetrznych diodami, czego w E60 brakuje . Koniecznie przejedz się oboma samochodami przed zakupem ;) ja bym nigdy nie wymienił na MB , a ojciec na BMW , co kto lubi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii smaczków - odpowiednie zaznaczenie opcji na liście i stosowna zasobność portfela załatwia sprawę :D

 

Mateusz... bo to są dwa skrajne samochody ... i to co napisałeś się zgadza (wykończenie i szeroko rozumiana jego jakość). NIe wiem jaką wersję ma Twój ojciec :) ale powiem ci że jeśli Elegance lub Classic to będzie miękki zawias - wręcz pływający. Avantgarde jest zdecydowanie bardziej sztywny i obniżony (wiem po A-klasie żony gdzie nie zawsze nią przejedziemy gdyż nawet trzeba uważać na progi ... dlatego taxiarze nie chcą tej wersji wyposażenia). Co do elektroniki ... jak się uda - podobnie jak i w E60 530/535d silnik :) jednemu nic się nie dzieje drugiemu się sypie dosłownie wszsytko. Niemniej jednak na to trzeba uważać chyba przy każdym nowoczesnym pojeździe - zwłaszcza w E. Ponoć w wersji po lifcie jest spokój

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW jest samochodem "sportowym" takie jest moje zdanie - dość niskie , sztywne , dobre silniki , moc itp itd , Mercedes komfort , miękko , płyniesz sobie nim , pośrednikiem moim zdaniem jest Audi :) jak mówi mój znajomy dużym plusem w BMW są hamulce :) z 200km/h nie ma żadnych problemów , w mercu troszkę słabiej (jego zdanie), ile użytkowników tyle zdań , mi się podoba i Bmw i E :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi hamulcami to prawda. Jeździłem E klasą (do FL) i wracając pamięcią chyba za sprawą SBC wrażenie hamowania jest nieco gorsze. Ale jak popatrzymy na drogę hamowania (testową) to wyjdzie podobnie lub identycznie bez różnic o wielkości wodotrysków.

 

Mnie osobiście podobają się oba samochody co już wyraziłem. Polecam model po FL i większośc wad wieku dziecięcego zostaje wyeliminowana.

 

A marka AUDI .. coż każdy ma swoje typy - ja ją pozycjonuję na miejscu 3.... lub drugim ... przy założeniu że BMW i MB wzajemnie się uzupełniają stoją na topie.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak E klasę to E350 bo ma już dużo nowszy i mocniejszy silnik i 7 biegową skrzynię. Zgadzam się jednak, że to zupełnie inny samochód od E60. Miałem dwie 211tki (E320) i faktycznie jeździ się super, auto, szczególnie w wersji z beżowym wnętrzem, jest piękne i dobrze wykonane. Komfort bardzo wysoki.

 

Jak ktoś jednak lubi samochody o zacięciu sportowym, gdzie czuje drogę i ma wrażenie, że auto "uszyto" dla niego to powinien wybrać E60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezesio, jest to Avantgarde, co niestety nie zmienia nic w kwestii ospałego układu kierwniczego. Skoro w avantgarde jest lepiej , to nie wiem jak musi się jeździć elegance ;) dla mnie nawet jako dla pasażera nie jest to fajnie , nie cierpie uczucia bujania . Wole już trzepanie w BMW . Wiem ,że to dobre auto i ktoś kto takie(miekkie) auta lubi nie będzie miał mu wiele do zarzucenia , jednak to nie auto dla mnie . Stylistycznie ok , może ma lepsze standardowe wyposażenie , np audio bije BMW na głowę. Może jest bardziej elegancki . Ale nie daje przyjemności z jazdy,a przynajmniej nie taką jak E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skąd pomysł, że BMW gorzej resoruje i jeździ po dziurach od 211tki? E60 ze standardową zawiechą jest równie komfortowe jak Merc. E klasa po prostu ogólnie jest kanapowata z mniej bezpośrednim układem kierowniczym i jakoś tak po prostu człowiek nie czuje tak auta jak w BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki panowie za posty, sa bardzo pomocne. Sam juz nie wiem, mialem juz jedno BMW i nie da sie go tak szybko z pamieci wymazac po tym jak to to jezdzilo przyklejone do gleby. Niedawno zobaczylem gdzies ''Miecia'' i pomysalem: hmm moze? Jechalem juz krotko jednym ale to byl e320 4 matic z 2005 roku zadbany po lekarzu za dobre pieniadze lecz niestety z ow awaryjna pompa SBC. Niewiele mnie urzeklo w tym aucie, fakt sliczna decha w srodku (jak dla kogo) duzo miejsca na nogi przod dla wysokich (ja mam 189cm) i na zewnatrz tez nie kiepski , ale np. przyspieszanie 0-100km ponad chyba 8sec :( - moja poczciwa e-39 2.8i robila ta robote w nieco ponad 7 sec :D , ale wiadomo 4matic pewnie lekko zmulil grata. Pojade jeszcze w najblizsza sobote sie przejechac 2008 e350 4 matic rowniez ktore stoi nieopodal mnie u dealera i zobaczymy jak to jedzie, z tym ze 350tka bedzie swoje pila w 4maticu ale czy duzo wiecej od np 530i?

 

Edit: A jesli chodzi o napedy i ich awaryjnosc to co bedzie lepsze: 4matic czy X-drive?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kup auto z małym przebiegiem, dbaj o nie i nie będziesz wiedział co to awaryjność. Pamiętaj, że główną przyczyną tego, że te podłe BMW i Mercedesy się psują jest fakt, że do Polski sprowadzane są złomy, które mają cofane przebiegi i to konkretnie (a w ogłoszeniach wszystkie są bezwypadkowe, z udokumentowanym przebiegiem, prosto od Niemca i to dziadka albo starszej kobiety co tylko dzieci woziła do szkoły), bo dobrych samochodów sprowadzać się nie opłaca z powodu ceny. Stąd te setki postów na forach o problemach. Zapewniam Cię, że w 90% wynika to ze stanu samochodów i ich prawdziwego przebiegu niż z jakiejś dziwnej przesadnej awaryjności tych modeli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że MMW zrobił stosowną konkluzję niemniej jednak znajomy miał E240 Avantgarde (nówka wzięta w leasing a nastepnie wykupiona) i grzechy główne tego auta to:

- pompa SBC

- wariująca elektronika (coś faktycznie działa a pokazuje że nie lub dyskoteka na blacie - do tego stopnia że niejednokrtonie przed samym serwisem gasła kontrolka a w systemie nie było błędów - panowie z ASO patrzyli na niego jak na wariata z urojeniami - nawet jeden zapytał go wprost czy przypadkiem nie jest tak że auto mu nie pasuje i chce wymienić :D )

Bezwypadek 120kkm

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.