Skocz do zawartości

Geometria zawieszenia. Problem


tooomala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z prowadzeniem się samochodu, mianowicie jest bardzo podatny na ściąganie w prawo, wystarczy że droga jest lekko pochylona albo wieje delikatny wiatr. Byłem w 2 zakładach zajmujących się zawieszeniami, wszyscy twierdzą że zawieszenie jest sztywne i żadne luzy nie występują, ale poprosiłem o sprawdzenie geometrii i wyszło kilka złych ustawień, z tym że nie wszystkie są regulowane. To co się dało to jest ustawione tak jak być powinno ale pochylenie koła lewego przedniego i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy prawego przedniego koła zostało dalej na czerwono.

Próbowali co prawda ustawić to pochylenie lewego koła poprzez wybicie jakiejś "fasoli" i przesunięcie amortyzatora w kielichu ale ustawienie zmieniło się nieznacznie. Co do Kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy to powiedziano mi że tego ustawienia się nie reguluje. Dodam jeszcze że ayto przy pomiarach było obciążone tak jak być powinno i po "poprawieniu tego kąta pochylenia lewego koła zauważyłem nieznaczna poprawę ale to nie jest to co być powinno.

Miałem kiedyś takie zdarzenie że musiałem ratować się przed zderzeniem z jakimś idiotą i wjechałem na krawężnik prawą stroną, uszkodziłem wtedy oponę i felgę ale zawieszenie podobno nie ucierpiało bo jak wymieniałem wahacz to była robiona geometria i było ok. Opony mam standardowe, zima 16" lato 17", Auto mam od nowości więc nikt nie mógł czegoś uszkodzić przede mną.

Czytałem dosyć sporo o tych parametrach i podobno w tej chwili są sposoby na ustawienie wszystkich parametrów, nawet tych nie regulowanych.

Jeśli ktoś z was miał podobne problemy proszę o wypowiedź jak się z tym uporał, i czy nie znacie jakiegoś zakładu w okolicach Wielunia, Częstochowy lub Opola gdzie są fachowcy którzy się tym sumiennie zajmą

Pozdrawiam i proszę o pomoc.

 

Link do zdjęcia z geometrii.

http://tooomala.wrzuta.pl/obraz/powieksz/5zLSwmKGsR6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki a odpowiedź.

Wydaje mi się że to nie jest wina tego uderzenia w krawężnik bo to miało miejsce jakieś 2 lata temu i geometria była już ustawiana i było ok. Parametry raczej dobrze dobrali bo pytali się czy jest aktywny układ kierowniczy, sportowe zawieszenie itp. Poza tym byłem przy tym jak wybierali w programie te opcje. Do ASO pojechałbym ale nie wiem czy tam będą chcieli się "bawić" w regulowanie czegoś co w teorii jest nieregulowane. Nie mam doświadczeń z innymi ASO jak Częstochowskie w którym musiałem pokazać jak programuje się kluczyk z ustawieniami osobistymi bo twierdzili że się nie da :mad2:

Miał ktoś jakieś doświadczenia z Łódzkim albo Katowickim ASO ? Tam mam najbliżej.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoim poprzednim 320d mocno przypierniczyłem w krawężnik w podobnych okolicznościach,ratując się przed dzwonem.Felge skrzywiłem,wahacz do wymiany.Wszystko robiłem w ASO sikora w BB,łącznie z geometrią i cycuś glancuś było.Autko jechało jak po sznurku,a wcześniej po naprawie odpuściłem sobie geometrie w ASO i robiłem u pana Janka i niestety auto mi ściągało.Po wizycie w ASO problem zupełnie zniknął.
Kubica GO!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki a odpowiedź.

Wydaje mi się że to nie jest wina tego uderzenia w krawężnik bo to miało miejsce jakieś 2 lata temu i geometria była już ustawiana i było ok. Parametry raczej dobrze dobrali bo pytali się czy jest aktywny układ kierowniczy, sportowe zawieszenie itp. Poza tym byłem przy tym jak wybierali w programie te opcje. Do ASO pojechałbym ale nie wiem czy tam będą chcieli się "bawić" w regulowanie czegoś co w teorii jest nieregulowane. Nie mam doświadczeń z innymi ASO jak Częstochowskie w którym musiałem pokazać jak programuje się kluczyk z ustawieniami osobistymi bo twierdzili że się nie da :mad2:

Miał ktoś jakieś doświadczenia z Łódzkim albo Katowickim ASO ? Tam mam najbliżej.

Pozdrawiam.

Katowickie ASO omijaj bardzo szerokim łukiem, u mnie geometrie ustawiali chyba ze 4 razy, za każdym razem coraz gorzej, w końcu wysłali mnie do Dudy na ich koszt oczywiście. Co prawda Duda się nie popisał, ale przynajmniej dało się już jeździć. Mikołów też odradzam. Możesz do Bielska pojechać, tam powinni dać sobie radę.

 

Mój bimer zaczął jeździć prosto po geometrii u Sikory w Bielsku, i jeszcze lepiej w zwykłym serwisie z diagnostyką z uprawnieniami. Geometria bez laserów i komputerów !!! Okazuje się, że wbrew opiniom wielkich fachowców a ASO i BMW Polska bimer może jeździć prosto :norty:

 

Jeromer! Gdzie ty żyjesz? Przynajmniej na Śląsku ASO = DRAMAT. Geometrii nie ustawią a zapłacisz lekko x 4. Ja przez ich regulacje zniszczyłem opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tego się obawiam, zedrą kasę a nic nie polepszą. Do Bielsko Białej mam prawie 200 km, nie byłoby z tym problemu gdybym miał pewność że zrobią dobrze, nawet to że zedrą za porządnie wykonaną usługę by mnie nie odstraszyło. Wydaje mi się że każdy właściciel BMW byłby gotowy więcej zapłacić w zamian za dobrze wykonaną robotę i za spokojną głowę. No ale koniec bujania w obłokach :wink: trzeba coś działać, gdzieś pojechać i spróbować.

Czekam na dalsze propozycje serwisów.

Dzięki za zainteresowanie tematem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bielsko o ile pamiętam 3 x tańsze od katowic i ustawili dobrze.

Robiłem też w Katowicach na Krakowskiej (nie w Bomie przypadkiem) i mimo ustawienia w 15 minut jestem bardzo zadowolony - nie drze gum i jedzie prosto, nie zarzuca np na mokrych pasach, nie wyrywa kiery w koleinach = dobrze ustawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeromer! Gdzie ty żyjesz?

Na zachodzie polski

Przynajmniej na Śląsku ASO = DRAMAT. Geometrii nie ustawią a zapłacisz lekko x 4. Ja przez ich regulacje zniszczyłem opony.

Ja robię w aso w Goerlitz (DE) i nie mogę złego słowa powiedzieć o nich. Po ustawianiu przez pana Jasia zaczęło zbierać opony. W aso ustawili tak, że nic nie bierze, auto jedzie prosto. wyregulowali zbierzność i kąty z przodu i z tyłu - mam wydruk przed i po.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Możesz mi naisać ile płaciłeś w Buderze, bo niedługo czeka mnie przegląd ( a zawsze robię u nich - z Jeleniej mam blisko ;) ) to od razu bym tez to wykonal, zbieżnośc i geometrię bym wykonał i jestem ciekawy czy są w stanie też geometrię nadwozia wykonać ??

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

wyprzedzenia kata zwrotnicy sie nie reguluje, u mnie tez jest poza skala, ponadto jest u mie problem z ustawieniem kata pochylenia kola poniewaz wzmiankowana fasola (bedace w istocie niezwykle malym torxem) ni cholery nie chce sie usunac i pochylenie mam nieregulowane. pozostale natomiast parametry czyli zbieznosc przod/tyl i pochylenia z tylu ok i auto jedzie elegancko. W Lodzi polecic moge serwis http://www.diag.com.pl/index.html, nie wyglada a robi profi robote.

zdrawim,

//M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ubyło to chyba idrive by to zasygnalizował, czy się mylę ?

iDrive zasygnalizuje jak będzie już całkiem spora różnica...

Przy 19" na profilu 45 zasygnalizował, jak opona się już przetarła na bokach... LOL :mrgreen:

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uu to faktycznie szybko ;D hehe sądziłem, że lepiej działa ten system. Jeszcze nie miałem okazji złapać gumy więc nie przetestowałem :) Czyli ciśnienie nadal należy sprawdzać co jakiś czas ?
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie mieli problemów z wybiciem fasoli wystarczyły dwa uderzenia punktakiem, oczywiście za pomocą młotka :wink: Kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy się nie reguluje tylko w teorii, dlatego bo nie ma żadnych śrub regulacyjnych. Producenci sprzętu do geometrii poradzili sobie z tym wprowadzając do sprzedaży jakieś specjalne "gadgety" które stosowane są zamiast śrub mocujących wahacze, z tego co się orientuje to w niektórych przypadkach trzeba rozwiercać otwory na te śruby ale to zależy jak mocno przestawione jest zawieszenie. Nawet te programy od geometrii kiedy rozpoznają że jest przestawione coś czego się nie reguluje w teorii, sugerują jakie elementy zastosować aby poprawić nastawy. Wszystko ładnie pięknie tylko jak na razie takie informacje znalazłem na stronach producentów tych urządzeń anie na stronach zakładów które takie usługi oferowałyby.

 

Skoro kolego mnow polecasz ten serwis to chyba tam pojadę, może sprawdzą mi te wahacze i któryś okaże się uszkodzony a wtedy problemu z ustawieniem nie będzie. Mam tylko pytanie czy przy regulowaniu geometrii w którymkolwiek zakładzie sprawdzali Wam za pomocą komputera diagnostycznego ustawienie kierownicy czy tylko tak na oko ? Powinni to wykonać jeśli posiadacie aktywny układ kierowniczy.

 

Co do ciśnienia to jak miałem kiedyś uszkodzony zaworek w przednim kole i systematycznie mi uchodziło powietrze to zauważyłem że komunikat wyskakiwał jak ciśnienie spadało o 0,5 atm. czyli nie do końca ale to były koła 225/50 R17 więc pewnie przy mniejszym profilu (sztywniejszej oponie) będzie musiało więcej ujść. Dzieje się to dlatego że nie mamy czujników ciśnienia, a auto rozpoznaje brak ciśnienia na podstawie różnicy ilości obrotów kół.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odnowię temat

Robiłem remont zawieszenia w 550i i warsztat, który to robil ustawił mi geometrię i nawet im to wyszlo oprocz pochylenia przednich kół, spojrzelismy z mechanikiem na kielichy i chyba nie widać tam śrub regulacyjnych jak w e65. Jak ustawic kąt pochylenia przedniego kola? Może jak pokażę palcem to zrobi, jak nie to czeka mnie aso i 600zl za geometrię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://static.nanodatex.com/media/843cc3fae8b4a481ada7a226ce88e7b2.jpg

 

to ten malutki trzpień obok szpilki znajdującej się na górze zdjęcia ;) Wybija się go od góry bez demontowania poduchy czy amora.

 

Ale jesli Twoi spece od geometrii tego nie wiedza to jedz do innych panów bo ci są kompletnie zieloni w temacie geometrii.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopak mlody jest ale będą z niego ludzie, robie w tym warsztacie wszystkie auta od lat i bardzo sobie chwalę.

Stanowisko do geometrii maja pół roku , kupili wypasiony sprzęt.

Ten trzpień trzeba wbić na plasko i potem juz go poprostu nie ma? Rozumiem, że po operacji całe łożysko daje się regulować w gniezdzie kielicha i wszystko idzie ustawic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.