Skocz do zawartości

E60 530i gasnący xenon i długie


DEF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Panowie mam problem, ktory dopiero zaczynam powoli ogarniac, ale moze ktos z Was cos na ten temat wie lub przerabiał to.

 

Temat dotyczny przednich lamp wiec nadmienie, że są to adaptatywne xenony, model auta E60 530i z 2003 roku.

 

W lipcu/sierpniu zeszłego roku ( auto stało, nieruszane jakes 2 miechy w deszczowym UK) zauważylem, że po 15-20 sekundach od zapalenia, gaśnie mi w przedniej prawej lampie ( patrząc od przodu auta ) światło drogowe. Temat zignorowałem, a raczej zapomnialem o nim, bo zbyt często autem nie jezdziłem od tamtej pory a szczególnie nocą.

 

Pare tygodni temu pojawił sie inny problem - po prawie 3 miesiącach nieużytkowania auta ( auto też stało całą zimę w deszczowym UK ) po 15-20 sek. zaczął mi gasnąć lewy, przedni xenon ( patrząc od przodu ).

 

Napewno lampy same w sobie są sprawne - podmieniałem je miejscami ( lewa na prawą i odwrotnie ) i zawsze gasnął tak samo, więc coś jest z instalacją/sterowniem.

 

Popiałem auto pod kompa - LAUNCH i pokazał mi dwa błedy:

 

9CB9 - short circuit at lamp output

9CBC - short circuit at lamp output

 

Powyższe oznacza tłumacząc dosłownie, że jest zwarcie na wyjściu lampy.

 

Sprawdzałem modół świateł i wszystkie inne modóły, które mogą miec zapisane błedy w pamięci i nic innego nie znalazłem.

 

Gdzie sie znajduje modół od tych świateł??? Na podszybiu????

 

Czekam na Wasze podpowiedzi.

 

Dzieki.

Edytowane przez DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

palnik do wymiany . a nie swieci na czerwono

 

gdyby to bylo tylko to i takie proste to bylbym :D

 

jak sie wczytasz dokladnie w to co napisalem, to sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana jak palnik.... dlugie nie jest na palniku i tez gaśnie... zachęcam do dokladnej lektury postu...

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Mój sprytny kolega mechanior zlokalizował i wyciągnął dzisiaj ten modół i zrobił maly eksperyment:

 

1. Po zapaleniu świateł i odczekaniu aż zgaśnie to jendno długie w prawej lampie i xenon w lewej, odpiął wtyczkę ze sterownika na moment i wpiął spowrotem i lampy znowu się zaświeciły, po czym zanowu po 15-20 sek. zgasły i tak kilka razy.

 

2. Ciekawe jest to, że po pierwszym wyłączeniu świateł po dłuższym postoju ( jak sie auto zupełnie "uśpi") światła gasnął po dłuższym czasie, niż po tym jak sie wypnie i wepnie wtyczke od sterwonika. Wyłączenie samego zapłonu nawet na dłuższą chwilę 30sek -1 mineta po tym jak światła zgasnął nie powoduje zmian, czyli juz sie spowrotem nie zapalają.

 

Wychodzi na to, że raczej sterownik ma jakiś błąd.....?

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam. Mam ten sam problem z światłami z x3 znaczy z xenonem. Mój mechanior doszedł do tego że może mi nawet w sterowniku zamienić lampe która ma się odłączyć lewa czy prawa jednak nie ustalił przyczyny dlaczego tak się dzieje. Ustalił nawet to że bezpośrednią przyczyną gaśnięcie jednej z lamp(zawsze tej samej chyba ze zamienisz kable w sterowniku)jest brak podawania prądu na xenon tylko z jakich powodów się to dzieje nie wiem. Zamieniałem żarniki , zapłonniki, przetwornice wszystko na nic i tka po chwili odłącza jedną zawsze ten sam xexon dodam że odłącza TYLKO xenon długie i pozycja bez zastrzeżeń....Pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

U mnie diagnoza padla na sterownik i mysle, ze u Ciebie bedzie to samo, bo jesli wszystkie uklady zostaly sprawdzone przez Was i sa ok to brak pradu na wyjsciu na lapme, moze powodowac tylko sterownik. U mnie na poczatku gaslo tylko prawe dlugie, potem zaczal gasnac lewy xenon, sprawdzilismy wszystkie uklady, odlaczylimsy lampy, zamienilismy je stronami itd... itd, na koncu wpielismy probowke w kable i okazuje sie, ze na kablach po jakis 30-40 sek. nie ma pradu, gdyby to bylo zwarcie to w momencie odpalenie swiatel nie byloby go odrazu... Dam znac jak go wymienie...

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za szybką odpowiedź, szukam już sterownika bo ciężko znaleźć odpowiedni (mnóstwo typów) a nowy 1060zł w serwisie.Wolę się upewnić że to jest to bo już nie potrzebnie kupiłem zapłonnik (360zł) i przy okazji czy orientuje się ktoś jaka może być przyczyna awarii sterownika(kupiłem xenony nie oryginalne i zastanawiam się czy one mogą powodować usterkę sterownika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

DEF dawaj, dawaj z tym sterownikiem, masz już coś ? ;). Może ktoś podpowie tak w ogóle jak sprawdzić zgodność modułu. Np. jak rozszyfrować LME6X ohne LWR i czy założenie go do biksenonów ze skrętem będzie poprawne. Co z adaptację, konieczna czy można pominąć. Adelka a możesz mieć rację z "nieoryginalną" lampą, często, gęsto kabelki w "Chinach" są bardzo kiepskiej jakości. Izolacja potrafi z nich czasami spłynąć. Małe "przepiątko" lub opory i moduł uwalony. Jest to jakaś myśl. DEF czy też zmieniałeś lamp na "nieorginał" :?: :roll:

Temat gorący a jak widać doświadczonych niewielu. Nie wiele o tym na forach. Ludzie tworzymy historię :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwy dostęp. Dolna część deski rozdzielczej po stronie kierowcy pod klapką. Są tam dwa moduły. Musisz odkręcić wkręt albo dwa. Od świateł to ten z tyłu z gniazdem po środku przed demontażem sprawdź jak wygląda np. na allegro, ułatwisz sobie życie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DEF dawaj, dawaj z tym sterownikiem, masz już coś ? ;). Może ktoś podpowie tak w ogóle jak sprawdzić zgodność modułu. Np. jak rozszyfrować LME6X ohne LWR i czy założenie go do biksenonów ze skrętem będzie poprawne. Co z adaptację, konieczna czy można pominąć. Adelka a możesz mieć rację z "nieoryginalną" lampą, często, gęsto kabelki w "Chinach" są bardzo kiepskiej jakości. Izolacja potrafi z nich czasami spłynąć. Małe "przepiątko" lub opory i moduł uwalony. Jest to jakaś myśl. DEF czy też zmieniałeś lamp na "nieorginał" :?: :roll:

Temat gorący a jak widać doświadczonych niewielu. Nie wiele o tym na forach. Ludzie tworzymy historię :8)

 

no, no musimy temat rozpracowac jak pare innych wczesniej, bo nikt nam chyba nie pomoże, wiec szybki ORIENT i bedziemy pierwsi... :wink:

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Po sugestiach ori30 i CDXA wposlnie z ori30 postawilismy na sterownik....

 

Po miesiacu szukania i oczekiwania na sterownik 2 dni temu zamontowalismy z ori30 sterownik i wszsytko smigalo, tylko kierunki mialy problem, wiec zrobilismy adaptacje i smiga jak nowka - Xenon nie gasnie, dlugie nie gasnie, bledow null.

 

Podziekowania dla ORI30 za wspolna i wytrwala prace po godzinach przy aucie ( najgorsze byly te promocje w sklepie po drodze do warszatatu i 2 x 0.75 w cenie 1, jeszcze jedna taka awaria i awaria watroby guaranteed... :cool2: ). Podziekowania dla mojego frenda Andżejka za express delivery!

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

Nie chciałem tworzyć nowego tematu.

 

Wczoraj wyskoczył na wyświetlaczu błąd dipped beam right light failure. Czy to może być żarówka, czy szukać przetwornicy? Dodam, że zauważyłem, że zgasł prawy ksenon, ale dalej jadąc w korku w poprzedzającym aucie zauważyłem też, że czasem zdarzy mu się mignąć kilka razy jak stroboskop, ale się nie zapala. Światła chyba były słabsze ostatnio, ale świeciły i raczej nie na zielono :)

 

Czy znajdę tu jak wymienić przetwornicę: LINKUS ?

 

Czy to będzie to: LINKUS ?

 

Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Zacznij od zarowki, potem sprawdz przetwornice jak da rade ( teraz juz nie pamietam ) zamien je stronami i zobacz co sie dzieje, ewentualnie zamien nawet cale lampy stronami ( ja tak zrobilem ) i bedziesz wiedzial co, gdzie i jak!

 

Te linki sa ok, zeby wyjac lampy odkrecasz ja od gornych mocowan i dwoch dolnych ( na dole srubki torxy sa, jak dobrze pamietam ).

 

Powodzenia.

Edytowane przez DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

Ale ciekawe jest to, że ta żarówka potrafi sobie mrugnąć czasem. Jak byłaby spalona pewnie by nie mrugała, tylko zdechła i już, prawda?

 

Bo to nie żarówka, tylko lampa wyładowcza. Więc kiedy nie trzyma parametrów prądowych przetwornica przerywa start i podejmuje ponowny zapłon. Widziałeś kiedyś mrugające świetlówki ? to podobne sytuacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, to dużo tłumaczy :) Kupię i wymienię żarniki. Pchać się w jakieś drogie o temperaturze 5000 lub 6000K? Czy spokojnie kupić Philipsa standardowego lub Osram? Widziałem też w dobrych cenach GE, ale boję się tego...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, to dużo tłumaczy :) Kupię i wymienię żarniki. Pchać się w jakieś drogie o temperaturze 5000 lub 6000K? Czy spokojnie kupić Philipsa standardowego lub Osram? Widziałem też w dobrych cenach GE, ale boję się tego...

 

Ja jakies pół roku temu zainwestowałem w Philipsa 4300K, czyli standard jeśli się nie mylę, po 160 czy 180 szt. już nie pamiętam - ważne że było blisko domu to sobie odebrałem osobiście bez przesyłki. Wymieniłem i jak dotąd wszystko ok :cool2: . Wcześniej jeżdżąc nocą zauważałem że lewemu zenonowi zdarzyło się czasem mrugnąć - teraz tego nie ma.

W poprzednim aucie też mi mrugały to lewy, to prawy, czasem jeden gasł na 1-2 sekundy żeby zapalić się znowu - wymiana żarników rozwiązała problem.

Wtedy też kupiłem Osram 4300K po 150/180zł szt i przez półtora roku (bo tyle jeszcze miałem to auto) wszystko było w najlepszym porządku.

Edytowane przez maciekE60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakladaj standardowe oem, takie jak maja byc, bo oczywiste jest to, ze ta dwa razy drozsza, dwa razy wiecej swiatla nie da!

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego. Zamierzam w najbliższym czasie zmienić palniki w swoich xenonach - i teraz mam dylemat - oczywiście D2S w moim przypadku to wiem ale co polecacie:

- OSRAM standard 4100K

- PHILIPS standard 4300K

- PHILIPS coś lepszego 5000K http://aukcja.interia.pl/d2s-philips-bmw-e60-zarnik-xenon-85122cm-org-i2000954451.html

Co prawda w sumie 100PLN nie ma tyłka jak już wymieniam ale czy warto i jest różnica ? Wziąźć standard czy lepszą barwę z aukcji ?

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

standardowy Philips 4300K i nie kombinowac. Standardowy OSRAM tez mógłby być ale ma nieco niższą temp barwową, więc może świecić nieco bardziej "żółtym" niż bialym światlem

 

I jeszcze zadam kłam teorii, że palniki ksenonowe najlepiej wymieniać parami. Z racji tego, że kupiłem oryginalny palnik Philipsa za 300 PLN u dystrybutora, palnik standardowy (żaden Colour match) to w porównaniu ze starym w drugiej lampie świecącym już kilka lat - kolor patrząc od przodu jest taki sam. Nie widze też, zeby ilość światła na drodze stary vs. nowy była jakaś inna

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.