Skocz do zawartości

E60-smierdzi w kabinie i pojawia sie lekka chmurka pod maska


badyl480

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wiem ze temat byl walkowany ale nie znalazlem odp na moj problem,sorry

A moze to jakis wyjatek :wink:

 

Sproboje naswietlic sytulacje:

 

Juz pare razy wczesniej po odkreceniu klapek z kolektora i ponownym skreceniu zauwazylem dziwny smrod tzn spalona guma,ale myslalem ze to cos z dworu.Dzis parkujac na pietrowym parkingu jezdzac w kolo na biegu-2,wjezdzajac pod gorke dodajac duzo gazu zauwazylem dym pod maska i lekka chmurka tego smrodu wywiewala w srodku w kabinie dziurami od wentylacji.Smrod nie samowity.....otwozylem klape przednia,okna i przewietrzylem auto.Nastepnie zona gazowala a ja sie patrzylem na silnik ....ale nic nie zauwazylem,zero smrodu a dosc dobrze wachalem boki silnika tam co jest kolektor,hm dziwne to bo wracajac do domu wlanczalem klime,i obieg powietrza,zatrzymalem sie tez na parkingu i nic nie widzialem tez pod maska.Zaznaczam ze dziwne zapaszki wystepowaly wczesniej jak w aucie nie bylo nic wlanczona ,zaden obieg :!: Moje sugestie to ze DPF tylko przestawilem na kompie i nic nie robilem z nim,wiec byc moze sie zapchal,nobo wykluczam ze zle skrecilem kolektor.Robilem to bardzo wolno i dokladnie,nasmarowalem kazda uszczelke i wyczyscilem EGR.Dodam tylko ze auto tylko jezdzi po miescie!!!

 

Pyt,czy DPF mogl sie zapachac i wypuscic dziwne zapaszki do srodka auta czy jest cos jeszcze poza kolektorem,a moze to tylko poszczegolny wypadek :?:

 

Prosze o jakies rady :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może też masz problem z kolektorem wydechowym jak kolega tu: viewtopic.php?f=73&t=153623

Jeśli jezdzisz tylko po miescie to DPF predzej czy pozniej też sie zapcha, powinieneś co 500 km robić jakąś trase aby sadza w filtrze mogła się wypalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej kolektor wykluczam,hmm zreszta jak mam rozumiec nieszczelny lub popekany kolektor? Bo na moj chlopski rozum to czy przepuszcza czy nie na uszczelkach czy jest cos jeszcze innego o czym niewiem?

Normalnie z baranialem bo niewiem czym mam dalej jezdzic z gasnica w kieszeni i wachac czy smierdzi dzisiaj czy za tydz, poprostu obserowawac sytulacje czy sie powtorzy ?

Druga opcja to jak sprawdzic nieszczelnosci najlatwiej bo skad bede wiedzial co mam kupic i co wymienic?

Kolektor na 99% jest okey,wiec co moze byc inna przyczyna smrodu,dymu itd?

 

 

P.s -jak zdejme tylko gorna pokrywe silnika to wywacham nieszczelnosci,czy musze rozbierac dalej i wyjac kolektor??? HELP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro śmierdzi w kabinie i masz dym pod maską to na 90% to kolektor wydechowy... To już taka przypadłość E60, że przy ponad 100kk lubi wysiąść. Jedź do mechanika i każ mu sprawdzić. Na Allegro sporo ofert nowych kolektorów - cena około 1,5kk ; )

 

pzdr

BMW E60 530D SEDAN 2003r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie to sa tylko domysly i spekulacje :!:

pod kompa podloncze auto dopiero w sobote wiec moze sie wyjasni :wink:

 

PDF-zapchany,

kolo pasowe,

kolektor,

 

ale znajomy co mi robil kiedys chipsa stawia na wezyki kolo kolektora po lewej stronie,byc moze one popekaly,zalamaly itd: hmm moze to jest jakas alternatywa???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie spalona guma a moze spalony plastik tak czy siak sierdzi,ale dziwne jest to ze raz na jakis czas itd

 

Moze ktos pamieta jaki rozmiar maja wezyki przeplywowe na wtryskach:

 

6mm

8mm

10mm

12mm

 

Jutro przeprowadze test-smrodzik,zdejme pokrywe i pokombinuje zanim pojade na kompa :wink:

 

P.S-modle sie do Boga zeby nie bylo to kolo pasowe lub cos gorszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Aha,tak mi sie przysnilo ze moze taki smrodek wyposcilo WEBASTO o ile takie cos posiadam :wink:

Jak to sprawdzic i wogole jest taka opcja czy zle mysle :?:

Witam ,Mi sie stalo to 2 razy ,1 walnelo kolo pasowe a za chwile pasek sie urwal.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej masz pęknięty łącznik elastyczny łączący kolektor z rurą wydechową .Sprawdzenie uruchom samochód i zatkaj szmatą wydech zobaczysz efekt jeżeli jest w porządku to nie zatkasz tłumika a jeśli daje się zatkać to resztę będziesz widział morze niech Ci ktoś pomoże dodać gazu przy zatkanym tłumiki. :oops:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.