Skocz do zawartości

E60 520d 163 km skrzynia automatyczna


bukszpan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Koledzy mogli byście mi odpowiedzieć na jedno pytanko, szukałem tematu ale nie znalazłem jeśli gdzieś przeoczyłem to przepraszam :)

Chodzi o to czy skrzynia w takim samochodzie jak w temacie to tiptronic ? i czy jest skrzynia bezstratna i co może człowiek czekać z taką skrzynia ?

W temacie skrzyń automatycznych jestem prawie zielony :)

Pewnie były rożne automaty więc w celu jej identyfikacji podam przykładowe zdjęcie

http://rico23.idl.pl/BMW/DSC04071.JPG

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc od początku kolego. masz skrzynie montowaną w samochodach przed liftem. Jeżeli chodzi tiptronic to jest, wystarczy, że rzucisz skrzynie z pozycji D na pozycję S (przyciągając ją do siebie) i popchniesz w dół lub górę gałkę a przejdzie ci w manuala ( ja osobiście po pół roku używałem może dwa razy). Co może czekać? Jeżeli zakupiłeś auto, najlepiej byłoby wymienić olej, trochę drogo ale masz pewność że będzie ok, inaczej można zamęczyć skrzynię. "i czy jest skrzynia bezstratna" myślę, że chodzi ci o osiągi, no cóż ja mam 3.0d, niby katalogowo pisze że 0.2 s gorzej ale jak dla mnie w życiu nie wybrałbym manuala, ponieważ nie zmienisz tak płynnie biegów no i nie musisz walczyć z gałką i sprzęgłem, w każdym bądź razie nie odczuwam różnicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego, właśnie przymierzam się do zakupu auta z taką skrzynia i wolałem by ktoś mądrzejszy coś napisał :) jeździłem już tym autem i fakt biegi zmieniało płynnie niestety motor tylko 2,0D wiec szału nie ma ale tak jak czytam to mało awaryjne za to te silniki :)

 

Ps. a ta skrzynia poliftowa dużo lepsza ?

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach