Skocz do zawartości

525d Jak wyczyscic egr zawor


Dominoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Potrzebowalem aceton(rewelacja), szczoteczkę do zębów, szmatkę i około dwóch godzin. Efekt po czyszczeniu-lśni jak psu instrument;-).

 

 

---

- Sent from my iPhone using Tapatalk

A jak dojść do tej prawej dolnej śruby żeby go odkręci ok kolektora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=58715

Mam nadzieje iż to Ci pomoże. Ja używalem "giętkiego śrubokreta" z mozliwościa wymiany grotòw.

 

 

---

- Sent from my iPhone using Tapatalk

To był świetny pomysł z tym strubokretem zdał egzamin. Zawor był tak zawalony ze nic nie było w nim widac. Powiedz mi tylko po zdjęciu egr od spodu tej okraglej strony gdzie sie wpina ten cieniutki wezyk mam tam taka malutka dziurke o srednicy 2mm czy no jest normalne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj rozbierałem i nie widziałem dziurki.

Mozliwe,ze jest. Pokaż na jakiejs fotce lub wskaz w katalogu realOEM,a na pewno pomożemy.

Odnośnie tego syfu w egr to w całym kolektorze masz zapewne jeszcze wiecej. Co gorsza kanały wlotowe i wylotowe są o ok.1cm srednicy mniejsze przez tą maz,nagar,syf. Czym to może skutkowac w przyszłosci? Tego swiństwa nie da sie usunąć w całości. Magicy wymyslili,ze cześć spalin jest powtornie spalana. Poprzez chłodniczke spalin tłoczone są one do kolektora.

Moze ktos podpowie jak zapobiec tworzeniu sie tego nagaru,mazi? Odciąć dopływ spalin ktore trafiaja przez egr? W ktorym miejscu dokładnie to zatkac. Czy takie zatkanie nie wpłynie na pogorszenie spalin, a tym samym sonda widząc stan spalin nie zubozy czasem mieszanki? Czy po zatkaniu spaliny spełnia norme i nie zapapli sie check?

Jesli ma ktoś sprawdzoną recepte to czekamy na info.

Może wystarczy odłaczyć podciśnienie od egr i juz nie bedzie ssał spalin?

Jakie to może nieść skutki?

Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może się mylę,ale z tego co wiem to gdy kolektor ssący i zawór egr jest zapchany nagarem,to przyczyną może być niesprawna turbina?????

 

Mylisz sie, to ze sie tworzy nagar to jest kwestia kilometrów. To w dizlach jest normalne.

 

Wystarczy co jakis czas wyczyscic. Np. Raz na rok.

 

Pozdrawiam

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Odswieze temacik troszke inne mam pytanie dzis czyscilem egr i zapomnialem podpiac wezyk po przejachniu 30km wyskoczyla mi kontrolka o porszeniu wartosci spalin :mad2: kaplem sie ze wezyk zapomnialem podpiac wiec go podpielam jak wrocielm do domu podjelem pod inpe i tam zadnego bledu nie bylo,moje pytanie brzmi czy cos sie stanie jak bede jezdzil wydaje mi sie ze nic ale moze komp w jakis tryb awaryjny wejsc ?cos sie moze stac?czy moze teraz sama zniknie ta ikona?jutro musze zrobic 500km stad te pytania dzieki pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpięciu wężyka od egr nic się nie stanie jednakże na desce rozdzielczej będzie check engine, wyskakuje wtedy błąd w module silnika że nie można regulować zaworem EGR.

 

Na problemy z zapychającym się EGR poradzić może tylko jego czyszczenie. Jednakże jest jeszcze metoda która zmniejszy zapychanie się EGR.

W DIS da się wyłączyć programowo EGR. W efekcie EGR działa tylko jak auto nie jest dogrzane i dopuszcza spaliny po to by szybciej dogrzać auto. Natomiast jak auto się zagrzeje zawór jest zamykany i tylko świeże powietrze jest dopuszczane do silnika.

Jest to leprze rozwiązanie niż odłączanie wężyka lub wstawianie blaszki miedzy chłodniczkę spalin a zawór EGR.

 

Dodatkowym atutem oprócz mniejszego zanieczyszczenia to spadek spalania, ja u siebie w 3 litrowym dieslu przy normalnej/spokojnej jeździe zauważyłem spadek spalania o 1 litr w mieście. Obecnie na 64 litrach paliwa zrobiłem 740 km przy średniej prędkości jazdy 30 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe

Mi pokazuje 10 ale przy dystrybutorze wyszło inaczej, jak by mi palił 10 to na 64 litrach zrobił bym 640 km. rezerwa zapaliła mi się przy 710 km

W planach mam tez zamiar wgrać najnowszy soft do sterownika silnika co tez powinno pozytywnie wpłynąć na prace silnika :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zablokowanie EGR daje na pewno dużo i to polecam każdemu mojemu klientowi czy to 2 czy 3 litry w dieslu. Jak na razie wszyscy zadowoleni. A sterownik silnika to kolejny krok :-). Z doświadczenia wiem na pewno że dynamika auta i elastyczność idzie na plus po upgrade softu, ale co z spalaniem to nie wiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd pewnie został w pamięci ale nie jest sygnalizowany, jest to błąd działania EGR, sterownik silnika nie jest w stanie nim regulować, jak byś zaślepił wężyk błąd mógłby się nie pojawić w ogóle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Zablokowanie EGR daje na pewno dużo i to polecam każdemu mojemu klientowi czy to 2 czy 3 litry w dieslu. Jak na razie wszyscy zadowoleni. A sterownik silnika to kolejny krok :-). Z doświadczenia wiem na pewno że dynamika auta i elastyczność idzie na plus po upgrade softu, ale co z spalaniem to nie wiem.
a na stacji diagnostycznej na przeglądzie beda problemy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.