Skocz do zawartości

BMW E60 530D zawory (stukanie)


mateus

Rekomendowane odpowiedzi

chciałem się ponownie zwrócić o pomoc bo nigdzie tego nie me :( otóż stuka mi któryś zawór a może i kilka, chce je wyregulować i potrzebuję danych gdzie jaki szczelinomierz ma być ... i w jakiej kolejności są cylindry... bardzo proszę o pomoc... chce wszystko sam robić bo jak dasz auto do mechanika a on widzi jaka fura to tylko zdzierać potrafią:( nie myślą o tym że ktoś ciężko pracował by mieć takie autko :) czekam na pomoc :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

no jak ci wyreguluje mechanik to bedziesz pewny ze cie naciągnął :mrgreen: :mrgreen: W tych autach układ jest hydrauliczny i niema żadnej regulacji , a może inaczej luz występuje ale koryguje sie automatycznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli słychać tylko na zimnym silniku przez kilka,kilkanaście metrów po dodaniu gazu. Na wolnych obrotach i w późniejszej jeździe ok. to co może być ? Ja tak właśnie mam od kilku dni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
najprawdopodobniej któryś traci olej w stanie spoczynku--szczerze mówiąc za bardzo nie kumam .Jeżeli silnik nie pracuje to olej spływa do miski olejowej,gdzie ma się ten olej gromadzić,zatrzymywać ? Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jesteś tego pewien że musi zostawać olej? Która to część http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PX31&mospid=50468&btnr=11_4087&hg=11&fg=25.

Z filmu można by wnioskować że ten zaworek jak by zawiesił się lub zabrudził a nie uszkodził,czy tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak Capaz ma rację ,to się narobiło :( .Jak nie trzeba nić wymieniać tylko przemyć, to jest szansa że po czasie może sam się przeczyści i zacznie działać prawidłowo ?

Ma ktoś w tej kwestii jakąś wiedzę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W garażowych warunkach jestem wstanie sobie z tym poradzić . Mam obawy o ustawienie rozrządu . Można go zaznaczyć żeby nie trzeba na nowo ustawiać na cechy jak w instrukcji ,dlatego że nie mając wyciągniętego silnika ,nie wiem czy znajdę punkt ustawienia wału ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy tylko odkrecic walki rozrzadu,nie trzeba zdejmowac glowicy.A co do rozrzadu,to nie wiem czy dasz rade zaznaczyc,bo kola wchodza na walek nie na klin, tylko sa w stozku...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Można z tym jeszcze przez pewien czas jeździć bez obaw o ewentualne następstwa, nic więcej nie powinno się uszkodzić ? Za ok 3 tygodnie i tak planowałem zmienię olej na rzadszy 0W30 ,ale to pewnie i tak nie udrożni,odblokuje tego zaworka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Znalazłem następujący opis :

 

Re: Zmieniłem popychacze hydrauliczne, klekot "disla"

 

Postprzez maaad13 » 03 Wrz 2011 19:24

Miałem do niedawna ten sam problem.

W pierwszej kolejności wymień podstawę mocowania filtra oleju. Jest w niej zaworek, który utrzymuje olej "na górze" silnika i nie pozwala mu zlecieć do miski. Gdy zaworek się zużywa/uszkadza, olej ścieka do michy i podczas następnego rozruchu (po jakimś czasie) pompa musi ponownie wtłoczyć olej do obiegu, co chwilę trwa, a rozrząd faktycznie pracuje wtedy na sucho. Tak przynajmniej jest w m50, m52, m30 i jeszcze paru innych silnikach - podejrzewam, że i u Ciebie również.

Poszukaj sprawnej używki na allegro. Tutaj masz ją na rysunku:

http://static.bmwfans.info/images/epc/OTk3X3A=.png

 

Przedstawiony opis dotyczy benzyniaka sprzed 2000r. Czy w naszych silnikach występuje ten zaworek w podstawie filtra , z rysunki nic nie wynika ?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PX31&mospid=50468&btnr=11_4065&hg=11&fg=30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Capaz widze że jesteś tu najbardziej obcykany i raz już mi pomogłeś z odpowietrzaniem silnika :) więc zwracam się z prośbą do Ciebie, okropnie mi stuka w silniku przy niskich obrotach na silniku... zwłaszcza na biegu... podejrzewam zawory czy popychacze... pytanie moje to co mam wymienić i jak pózniej ustawic rozrząd bo chyba bez tego sie nie obejdzie z tego co czytałem wyżej...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a podczas jazdy w srodku slysze przy dodaniu gazu... a pompa vacum moze byc przyczyna czy raczej nie ? szlag mnie trafia bo wymieniłem wtryski i po ich wymianie zaczęło stukać... masakra... Edytowane przez mateus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.