Skocz do zawartości

Mój problem z błędem poduszki i napinaczy


darcyn

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

kupiłem auto.

podczas oględzin wielokrotnie było odpalane, gaszone, wsiadane, wysiadane i błędu nie było.

jak tylko zajechałem do domu powitało mnie to

 

http://img809.imageshack.us/img809/820/dsc00245g.jpg

 

 

świeci mi się kontrolka poduszki i niezapiętych pasów.

czytam od tygodnia o macie i emulatorach ale jest jedno (dwa) ale:

-działa mi podgrzewanie siedzenia pasażera.

-komputer widzi pasażera i piszczy jak nie zapnie pasów z tego co czytam to uszkodzona mata nie wiedziałaby czy jest pasażer. albo się mylę...

 

podpinałem pod inpe ale oboje pierwszy raz mieliśmy do czynienia z e60. były tylko jakieś dwa błędy w "body" (nie zrobiliśmy screenów..) ale po skasowaniu nadal świeci

 

jak to ruszyć. podobno do skasowania tych błędów trzeba ncs? ogarnia ktoś temat w okolicach sosnowca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ostatnio też nie chciało się połaczyc w e60 525d i skasowałem przez Functional Job. Co do błędu to zobacz klemę pirotechniczną na akumulatorze, pozostałe wtyczki oraz samo mocowanie akumulatora - czy czasem nie przemieszcza się lub czy któryś z kabli nie jest gdzieś przełamany. Tak czy tak najlepiej byłoby odczytać błąd bo ten komunikat może oznaczać wiele.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kod błędu 93F9. Kostki sprawdzone pod siedzeniem kierowcy i kostki maty pod pasażera tez. Komunikat mam identyczny jak kolega. Mata raczej działa bo widzi kiedy ktoś jest na siedzeniu... Jak sprawdzić czy to dopinacz? Czy może jeszcze coś innego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kod błędu 93F9. Kostki sprawdzone pod siedzeniem kierowcy i kostki maty pod pasażera tez. Komunikat mam identyczny jak kolega. Mata raczej działa bo widzi kiedy ktoś jest na siedzeniu... Jak sprawdzić czy to dopinacz? Czy może jeszcze coś innego?[/quote

 

Ja mialem podobnie i mialem zalamany kabel pod siedzeniem kierowcy- wymienili mi wiazke w ASO- koszt 60€ i 2 lata spokoj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja kiedys czytałem nie potrzeba nawet emulatora, da sie podobno odpowiednio zakodować samochód, tak samo z tym pikaniem o nie zapiętych pasach.

Mnie dopadł drugi raz ten sam problem, półtorej roku temu wymieniałem mate na nową i ostatnio znowu pokazał sie ten sam błąd, chociaż tym razem może to co innego.

Jeśli to znowu mata to jest to straszna lipa, tym bardziej, że głównie jeżdże sam.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten komunikat pojawił się po wymianie akumulatora na nowy.

Podczas wymiany puściła taśma trzymająca kabelek IBS'u, który jest połączony z klemą akumulatora. Podczas jazdy pewnie gdzieś na styku we wtyczkach pojawiał się zanik sygnały i to powodowało wywalenie błędu. Kabelek ten jest odpowiedzialny za uruchomienie naboju odłączającego prąd w przypadku kolizji. Po "unieruchomieniu" kabelka problem zniknął. Proponuję sprawdzić również ten trop :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co kolega webber napisał na pewno ma związek z akumulatorem. Pisałem w innym wątku, że miałem problem z uruchomieniem samochodu było dużo błędów po wyciągnięciu akumulatora i naładowaniu go pozostał błąd poduszki i napinaczy pasów. Więc pewnie coś z akumulatorem. Może klema luźna, może jakiś kabelek coś tam nie styka, ale na pewno ma to związek z zasilaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczyna mnie to już drażnić i to mocno :evil:

kolega mechanik wskazywał mi na kostki pod siedzeniem kierowcy to je nawet na stałe przelutowałem - nic nie dało :cry:

kupiłem emulatory maty i pasów siedzenia pasażera, zamontowałem błąd wykasowałem i było cacy bo wcześniej nie chciał się wykasować nawet ale po 50 km znowu to samo...

dobrze że chociaż mogę je zwrócić do sklepu :)

co do akumulatora to obejrzałem dokładnie wszystkie kostki, kabelki i niby wszystko ok jest...

stawiałbym chyba na ten dopinacz no ale jak go zdiagnozować? kupić nowy i założyć a jak nie to znowu to oddam do sklepu :D

tylko pewnie spory koszt tego jest?

orientuje się ktoś może?

a czy jest jakaś możliwość po kodzie błędu przez internet sprawdzić co to dokładnie jest? bo ten kod mój akurat 93F9 powinien dokładnie wskazać usterkę.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczyna mnie to już drażnić i to mocno :evil:

kolega mechanik wskazywał mi na kostki pod siedzeniem kierowcy to je nawet na stałe przelutowałem - nic nie dało :cry:

kupiłem emulatory maty i pasów siedzenia pasażera, zamontowałem błąd wykasowałem i było cacy bo wcześniej nie chciał się wykasować nawet ale po 50 km znowu to samo...

dobrze że chociaż mogę je zwrócić do sklepu :)

co do akumulatora to obejrzałem dokładnie wszystkie kostki, kabelki i niby wszystko ok jest...

stawiałbym chyba na ten dopinacz no ale jak go zdiagnozować? kupić nowy i założyć a jak nie to znowu to oddam do sklepu :D

tylko pewnie spory koszt tego jest?

orientuje się ktoś może?

a czy jest jakaś możliwość po kodzie błędu przez internet sprawdzić co to dokładnie jest? bo ten kod mój akurat 93F9 powinien dokładnie wskazać usterkę.....

A to: viewtopic.php?f=73&t=99348 czytałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie przerabiam temat błedu poduszek i napinacza i po diagnozie w bmw i prywatnym mechaniku SMG czyli modul do wymiany koszty kosmiczne 875 euro za wszystko modul plus programowanie . Jak na dzien dobry po zakupie samochodu to jestem przerazony co bedzie nastepne . Teraz czekam na części w czwartek powinno juz być wymienione . napewno napisze co i jak . Mechanik powiedzial ze modele 2003 - 2005 mialy starszy typ tego modułu i on się psuł te nowe juz są poprawione; odradził mi zakup używanego ponieważ mowi że może być strasznie dużo błędów , problemy z przepisaniem numeru VIN , wieć wole to naprawic konkretnie w koncu sa to poduszki powietrzne a nie klima czy uchylanie okna ktore nie jest tak ważne gdy zaliczy ktoś dzwonka przy 150km/h czy tam więcej a wiadomo te samochody potrafia ... W serwisie bmw 1150 Euro .

Jeśli ktoś szuka starego modułu mode sprzedać mój za symboliczną flache !! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie zamówiłem używany i zobaczymy jak go wsadzę czy będą błędy...

Dogadałem się z facetem że jak coś to mogę odesłać...

Ale jak jest fabryczny nowy to też trzeba przecież go jakoś programować z samochodem tak?

Zna ktoś może jakiegoś magika w okolicach Warszawy, Łodzi lub Płocka co ogarnia ten temat?

Kolego Wicek22 daj znać jak zrobisz wszystko....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po problemie nowa skrzynka włożona i zaprogramowana autko uaktualnione do najnowszego softu . Jednak 860 Euro wyplyneło z konta droga inwestycja ale przynajmniej czuje sie bezpiecznie . Jeśli ktos chce mam starą skrzynke na sprzedaż numer seryjny i zdjecia moge podesłac na maila jak ktos chce :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za robocizne zapłaciłem 120 Euro reszta to modul 750Eur. Wszystko robiłem w irlandii tutaj mieszkam i musiałem to zrobić bo nie miałem przeglądu a nie przeszedłby bo poduszki sie paliły cały czas. Moze i bym skusił sie na wymiane tego w polsce na używany moduł widziałem na allegrrrr. za 1100zł . Mam nadzieje że to był jedyny problem w tym samochodzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.