Skocz do zawartości

520D [E60] - nierówna praca silnika (Seria i Mod)


rchriss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Prosił bym o pomoc w wspólnym znalezieniu przyczyny braku równomiernej pracy silnika w BMW 520D e60 2007 rok. Mianowicie idąc od początku: problem w samochodzie odkryłem dopiero chcąc założyć tak zwanego MOD'a, a ponieważ zaczyna się to wszystko od hamowni odkryłem/odkryliśmy pewien dziwny "problem" z nierówną pracą silnika. W załącznikach są wykresy w których widać jak wygląda wykres pracy silnika "zdrowego" silnika (kolor niebieski) i silnika mojego (kolor czerwony).

Seria - http://img269.imageshack.us/img269/4949/seriai.jpg (http://img269.imageshack.us/img269/4949/seriai.jpg)

Mod - http://img685.imageshack.us/img685/4956/modyu.jpg (http://img685.imageshack.us/img685/4956/modyu.jpg)

Jak widać na załącznikach wykresy wyglądają jakby falowały obroty, a najgorsze jest to, że te falowania są mocno odczuwalne. Przypuszczenia na początku padły na przepływomierz aczkolwiek okazał on się dobry, po serwisie w BMW (m-cars) powiedzieli, że czujnik temperatury na dolocie i został on tam wymieniony, aczkolwiek i po tym "serwisie" pojechałem na hamownie i wykres niestety się nie zmienił. Po MOD'zie wykres wygląda równie marnie, aczkolwiek w tzw. piku ma 208 KM. Reasumując, silniczek krokowy zmiany łopatek w turbinie działa, cięgno również , "kopa ma", wyczyszczony EGR, zmieniony czujnik temperatury dolotowej......, sprawdzona przepływka i instalacja pod względem szczelności i nadal brak ciśnienia na dolocie do turbiny i nadal występuje to falowanie (ślizgnięcie) i oczywiście brak błędów po podłączeniu w serwisie i po podłączeniu pod DIS'em i INPĄ samemu. Pytanie, aż się nasuwa co jeszcze sprawdzić i ewentualnie jak (pod jakim kątem) by wyeliminować ten "problem" i by mieć pracę silnika taką jaka powinna być. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
egr, sterownik egr lub turbo, przepływka ?moze podmień z kimś przepływkę, żeby nie pakować się w koszta.

 

Kolego "koziolekkamil" EGR czyszczony i sprawdzany przez mechanika tak jak pisałem. Sterownik EGR nie pokazuje błędów, co do turbo również sprawdzane oraz gdy "pada" turbo inaczej jest to odczuwalne. Natomiast co do przepływki również jak już pisałem sprawdzona i sprawuje się dobrze.

 

Najczęstszą przyczyną falowania jest konwerter. Wskazuje na niego również brak jakichkolwiek błędów.

 

Odnośnie konwertera to powiem tak: nie zauważyłem falowania "obrotów na desce", szarpnięć też nie ma, że tak powiem jedyne co widać/czuć to coś jak jazda na rollercoasterze czyli podobne odczucie jakbym raz naciskał pedał gazu to raz odejmował -> co widać na wykresach. Jeśli tak jak to opisuje dzieje się przy padniętym konwerterze to powiedź mi jak mogę to sprawdzić by mieć może nie 100% a chodź 99% bo jak wiadomo nie są to małe koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by sprawdzić wartości ciśnień turbo i ciśnienia paliwa na szynie CR oraz odczyty z przepływomierza, tak zwana live data z 3 biegu na przykład.

Kiedy był wymieniany filtr paliwa ?

W zależności od tego jak wygląda sprawa paliwa na szynie CR to warto podmienić regulator oraz czujnik ciśnienia na szynie CR.

 

Aaaa i elektroniczny pedał gazu sprawdź a raczej potencjometr na nim :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartość ciśnienia turbo oraz ciśnienia paliwa w normie i sprawdzana przez mechanika/tuningowca. Filtr paliwa wymieniany 6tys km temu w styczniu tego roku.

Co do regulatora oraz czujnika ciśnienia na szynie CR czy chodzi ci o numery: 2 oraz 3 z http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX11&mospid=50101&btnr=13_0959&hg=13&fg=15

I czy jeśli one by były padnięte to nie powinien pojawić się jakiś błąd po podłączeniu go pod kompa?

 

Najczęstszą przyczyną falowania jest konwerter. Wskazuje na niego również brak jakichkolwiek błędów.

A konwerter nie występuję w automatach tylko? (jeśli nie to pytanie nieważne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie o te elementy mi chodzi, warto byłoby je wykręcić i przeczyści sprawdzić stan ewentualnie podmienić. Spotkałem się z przypadkiem gdzie spadek mocy był o 10% a błędu nie było a winny był regulator.

Ten potencjometr pedału gazu sprawdź.

 

Wtryski były sprawdzane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie o te elementy mi chodzi, warto byłoby je wykręcić i przeczyści sprawdzić stan ewentualnie podmienić. Spotkałem się z przypadkiem gdzie spadek mocy był o 10% a błędu nie było a winny był regulator.

Ten potencjometr pedału gazu sprawdź.

 

Wtryski były sprawdzane ?

 

Sprawdzę i przeczyszczę te elementy na szynie CR aczkolwiek jak widać z wykresu z hamowni to raczej nie jest to, że całkowity spadek mocy ale czuć jakby coś "trzymało". Powiem szczerze, że nie wiem gdzie jest ten potencjometr gazu (http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX11&mospid=50101&btnr=35_0274&hg=35&fg=20 ) czy w ogóle pedał gazu jest "rozbieralny" i mówiąc, żeby sprawdzić masz na myśli wyczyszczenie ewentualne tego potencjometru środkiem chemicznym (np. środkiem KONTAKT)? (chyba że potencjometrem jest "cały" pedał gazu)

Natomiast co do wtrysków to tak były sprawdzane wszystkie ok granice +- 0.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie pedału gazu można zrobić za pomocą kompa i inpy, nie rozbierzesz raczej tego i żadnym kontaktronem nie pryśniesz raczej, jeśli jego praca jest zaburzona to sprawdzisz to na przykład w inpie, co do regulatora to warto go podmienić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a próbowałeś pojeździć z odlączonym zaworem egr??tak z ciekawość zdejmij wężyk od podciśnienia i zaślep go. ostrzegam ze wywali chcek, po ponownym podłączeniu i paru km zniknie sam :)

Nie próbowałem, aczkolwiek zawór był chemicznie czyszczony i oceniony przez mechanika jako "dobry", jednak nie odrzucam tego pomysłu i dopisuje do listy "do zrobienia/sprawdzenia".

Żeby była jasność jeszcze chodzi Ci o termostat chłodzenia EGR (nr 8 z http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX11&mospid=50101&btnr=11_3597&hg=11&fg=50&hl=45)

Czy chodzi Ci o zawór AGR (nr 14 z http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX11&mospid=50101&btnr=11_3327&hg=11&fg=40&hl=1 )

Sprawdzenie pedału gazu można zrobić za pomocą kompa i inpy, nie rozbierzesz raczej tego i żadnym kontaktronem nie pryśniesz raczej, jeśli jego praca jest zaburzona to sprawdzisz to na przykład w inpie, co do regulatora to warto go podmienić.

Wiem, że może to pytanie powinnienem zadać w innym dziale ale dokładnie gdzie wejść w INP'ie by sprawdzić pedał gazu (ewentualnie jak nie chcecie "zaśmiecać" tego tematu to prosił bym info na priv)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po weekendzie postanowiłem zrobić mały update informacji odnośnie co zostało z waszych propozycji sprawdzone.

- sprawdzony został potencjometr gazu w INPIE (działa plus to samo występuje na tempomacie)

- wyłączony/włączony DTC - dalej występował opisany problem

- sprawdzony został czujnik ciśnienia na szynie CR oraz regulator (przeczyszczone i brak błędów)

- oczywiści pojeździłem chwilę z "wyłączonym"/zaślepionym zaworem AGR - dalej problem występował.

 

dodatkowo ograniczyłem ilość spalin do 40 mg/stroke air (niestety nie dało się wartości 87)

Także takie małe podsumowanie wszystkich waszych propozycji.

Czy po tych informacjach ma ktoś jakieś inne propozycje aby pozbyć się tego denerwującego problemu z moja piątką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mały update:

zgodnie z rozmową z kolegą elfan wymieniłem w weekend odme (kompletny zestaw) i tak jak i kolega zauważył problem zmniejszył się u mnie również aczkolwiek nie znikł. Także można powiedzieć, że "falowania" silnika są mniej odczuwalne aczkolwiek przy obciążeniu (4 osoby w samochodzie) jest dalej zauważalna "huśtawka" obrotów. Także jak to się mówi szukamy dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.