Skocz do zawartości

E 61,530 D ,level control system failure


bodek66

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczow. Tak jak w temacie mam problem z tylnim zawieszeniem w moiej "buni". Wszystko zaczelo sie na dzien po wielkiej ulewie gdy zauwazylem ze w moim bagazniku znajduje sie woda, lecz nie zdawalem sobie sprawy iz moge miec jej az tak duzo. A wiec po koleji: gdy na drugi dzien po deszczu zaczely sie pokazywac bledy na ekranie skojarzylem to oczywiscie z mokrym bagaznikiem i wtedy zajrzalem glebiej a moim oczom ukazal sie piekny widok zalewisk w bagazniku . Co do bledow to pirw sie pojawil slynny juz na forum "level control system failure" drugi blad mowil o przebitej oponie i ostatni o zlym wskzywaniu joysticka od automatu. Wiec gdy juz sie dobralem do dna bagaznika i moim oczom ukazaly sie moduly w "sosie" powyjmowalem to wszystko i porozbieralem to co dalem rade a wiec nie dalem rady tylko rozebrac modulu czarnego ktory jest chyba od PDC i trzec malych przekaznikow w kolorach dwa rozowe i jeden zielony. Po rozebraniu jednego z modolow z jednym bialym zlaczem okazalo sie ze jest caly w srodku zalany a plytka sprawia wrazenie zasniendzialej. Wyczyscilem jak moglem i wysuszylem oczywiscie wszystko dokladnie. Niestety nic to nie dalo a po dwoch dnich samochod oposcil sie na lewej poduszce. W miedzy czasie zajrzalem do sprezarki ale tam wszystko wydaje sie ok tzn wezyk sprawia wrazenie calego. Dzisiaj dobralem sie do trzech malych przekaznikow z bagaznika i okazalo sie ze zielony jest bardzo zasniedzialy wiec go oczyscilem, zlozylem i dalej nic. Prosze o pomoc, co jeszcze moge zrobic aby uniknac przeplacania w serwisie BMW.Dziekuje z gory za pomoci wszelkie porady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jakby w przyszłości ktoś zaglądał do tego wątku i miał podobny problem to poniżej moja historia w E61 LCI 525d.

 

W moim przypadku przecieki wody z okolic lewego schowka w bagazniku (prawdopodobnie przytkany odpływ) spowodowaly przelewanie sie wody do wneki kola zapasowego. W moim kole z kolei znajduje sie kilka sterownikow: EHC (zawieszenia pneumatycznego), PDC, CAN i 3 przekazniki. (2x rozowy + zielony)

 

Woda zalała EHC, PDC i przekazniki, czego skutkiem byla awaria PDC oraz w ponizjeszym czasie LEVEL CONTROL SYSTEM FAILURE. Auto siadlo i wlasciwie nie dalo sie jezdzic.

 

Osuszyłem wszystko, a sterowniki wyciagnalem z plastikow i dokladnie wyczyscilem alkoholem izopropylowym (IPA), tak aby nie postępowała korozja na sciezkach plytek. Wymieniłem zielony przekaznik, ktory caly byl zalany (koszt uzywanego na allegro 5-10zl, pasuje od wielu modeli BMW).

 

Po ponownym podlaczeniu i sprawdzeniu INPA wszystko zaczelo dzialac i auto sie podnioslo do gory! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.