Skocz do zawartości

Kalibracja używanego czujnika konta skrętu e60


Prezes98

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem auto z uszkodzonym czujnikiem kąta skrętu kierunki nie odbijają i ciagle swieci sie kontrolka- kierownica z wykrzyknikiem. Postanowiłem kupic używany i udałem sie do do mechanika aby mi to podłaczył i skalibrował..

Niestety kalibracja nie powidoła sie mechanik stwierdział ze nie da sie skalibrowac uzywanego chyba ze byłby z tego samego miesiaca i roku co auto ..i trzeba prawdopodobhnie nowy. Czy kto miał moze podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kumaty w temacie nie jestem zebym to sam zrobił.. co to wooglw jest te wejscie most?

Czyli jestes w 100% pewnien ze da sie skalibrowac uzywany czyjnik nie powinno byc problemu?

Z tego co mi mówił ten mechanik to kazdy czujnik ma zakodowany vin i na tym utkneła jego praca podczas kalibrowania ze nie mogł przpisac vinu cos takiego mi powiedzial i stwierdził ze jak kupie nowy to nie pownno byc problemu

Dzieęki wielkie za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy do tego z 2005 jest wejście most.

 

Chyba byteflight a nie most.

 

@Prezes98

Genearalnie koledze chodzi o złącze światłowodowe, które było stosowane w SZL do 03/2005. Numer VIN można zmienić, ale jak widać musiałbyś zrobić to u kogoś innego. A bląd z kierownicą to nie jest bład Active steering? Przy błędzie SZL miałbyć chyba kontrolke DSC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jest to bład ACTIVE STEERING taki też napis wyswielta mi sie na ekranie glównym po kazdym uruchomieniu auta . Dsc działa poprawnie. Ja bym z checią pojechał do i nnego majstra ale naprawde w okolicy 200km nikogo nie ma a w serwisie to mnie skroją niemiłosiernie znajac zycie :(

Pytałem elektryka powiedział ze w tym nowym czujniku który kupiłem nie ma wejscia swiatłowodowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten sam problem i nawet bardzo dobry mechanior nie był w stanie skalibrować czujnika kąta skrętu... a moja rada jest taka...jedź do ASO BMW i ci skalibrują bez problemu...ja za taką kalibrację wraz z ustawieniem zbierzności zapłaciłem 170 zł :) więc nie ma chyba lepszego rozwiązania niż serwis :) i naprawdę próbowałem różnymi programami i u różnych magików komputerowych jeśli chodzi o kalibrację tego czujnika i mogli z autem zrobić praktycznie wszystko ...oprucz tej kalibracji...mimo nawet niby inicjacji kalibracji nic się nie działo......
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze jedna sprawa, na która trzeba zwrócić uwagę

kierunki nie odbijają i błąd czujnika - sprawdź taśmę pod kierownica, czy nie jest przestawiona..

99% to załatwi twój problem, gdyż czujnik sam powinien się skalibrować jadąc ok 1km ruszając kierownicą w lewo i prawo, wyłączyć silnik i włączyć ponownie i koniec problemu (ja kilka razy tak kalibrowałem)

obstawiam, że ktoś zdejmował kierownicę i może być przestawiona taśma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam taki sam problem. Do tej pory wyłączał mi się DSC ale po ustawieniu zbieżności problem ustał. Dzisiaj natomiast wyskoczył mi błąd Active Steering system i nagle musiałęm trzymać kierownicę skręconą o 30° w prawo aby jechać prosto. Po ponownym uruchomieniu silnika problem zniknął. W kompie mam błędy typu "IBS i czujnik kąta skrętu" między innymi :P. Do tego często telepie mi się kierownica ale nie ma stałego objawu. Raz jest jak ruszam, raz jest przy 80-100km/h , raz przy hamowaniu , a czasami w ogóle nie telepie. Czy może na to wpływać czujnik kąta skrętu? Za co w ogóle on odpowiada? Czy po prostu opony są do tzw dup*y i od tego wariuje system kierowniczy i czujniki? Czy np przez IBS wariują czujniki i przez to szaleje cała elektronika? IBS jest na klemie minusowej czy plusowej?

Pomóżcie pls ... zaczyna mnie to irytować strasznie. Chciałym rozwiązać problem kierownicy bo jak tak dalej będzie telepać to mi wytrzęsie zawieszenie. Podkreślę, że zrobiłem zbieżność i geometrie i sprawdziłem luzy w zawieszeniu których brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.