Skocz do zawartości

E60 523i- plywanie auta


siwysdz20021981

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem z plywaniem autka na nierownosciach, na mokrym, przy wietrze bocznym

zawieszenie sprawdzone luzow brak, przednie wahacze troszke miekkie ale bez luzow

wymienione tuleje plywajace bo mialy luz ale to nie pomoglo

mam zalozone oponki RUN FLAT 245/40R18 sa zuzyte od srodka,jedna ma lekki balon na boku

maglownica delikatne luzy, brak stukow o kola reaguja na najmniejszy ruch kierownica

amorki sprawne autko wraca bez bujania

 

macie jakies pomysly ??

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z plywaniem autka na nierownosciach, na mokrym, przy wietrze bocznym

zawieszenie sprawdzone luzow brak, przednie wahacze troszke miekkie ale bez luzow

Wahacze miękkie? Tzn - z plasteliny, czy delikatne luzy na tulejach? BTW - ręką tego nie poruszysz a luz pod obciążeniem i tak będzie.
mam zalozone oponki RUN FLAT 245/40R18 sa zuzyte od srodka
Za duże ciśnienie w oponach było/jest. jeśli nadal jest za duże - auto może lekko pływać. Jeśli środek mocno wyrobiony - pewnie też - opona pracuje jedynie krawędziami.
jedna ma lekki balon na boku
:shock: :twisted: :roll: :mad2: :duh: :nienie: :nienie: :nienie: :nienie: :nienie: Chcesz zabić siebie, czy kogoś?
maglownica delikatne luzy
... sam widzisz
amorki sprawne autko wraca bez bujania
tak akurat amortyzatorów się nie sprawdza...
macie jakies pomysly

Mam kilka:

1 - zmień opony (przynajmniej na osi, na której jest jedna z balonem!)

2 - niech dobry diagnosta sprawdzi ci wszystkie elementy zawieszenia na szarpaku

3 - sprawdź tłumienie amortyzatorów dla pełnego zakresu częstotliwości

Maglownica to pewnie najmniejszy problem, jednak sprawdził bym luz od strony koła.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam RUN-FLAT 245/40r18 na ZWYKLE 245/30r20 jest kolosalna roznica , ale jednak troszeczke mu zostalo

Problem pewnie lezy w przednich wahaczach tych kretych, a dokladniej w tulejach- lapiac reka mozna troszke wahaczem poruszac wokol wlasnej osi, to chyba wyglada ze zrobily sie miekkie.

Postanowilem wymienic ale zmienic same tuleje na Lemfordera czy zmiana calych wahaczy wchodzi w gre??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

http://imageshack.us/photo/my-images/831/img0867bs.jpg/

chcialem pokazac jak teraz wyglada na nowych bucikach

 

Powidzci mi czy mam wyminiac cale wahacze przednie czy tylko wystarczy wymienic tuleje??

Zamierzam jeszcze wpakowac dystanse do mojego autka 1cm- przod , 2cm tył co wy na to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Auto wygląda super. A tak z własnego doświadczenia u mnie miałem pływanie również i u mnie sprawa została rozwiązana po dwukrotnym ustaiwnu zbieżności, dlatego dwukrotnym bo pierwszy macher spapral robotę. Auto na nierownosciach uciekalo a na przy bocznym wietrze nawet niewielkim to była tragedia. Także sprawdzić nie zaszkodzi.

Pozdrawiam.

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie wszystko teraz jest ustawione, oponki zjada rownomiernie po ustawieniu geometrii, po zmianie kol jest znacznie lepiej ale nie do konca

Z tego co mechanik powiedzial to w zawieszeniu jest delikatny luz na maglu, poza tym dolne wahacze przod te giete lapiac je w reke mozna nimi poruszac , miekka guma tulei choc oberwane nie sa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od srodka a nie na srodku...

:cool2:

A to chyba jest roznica?

Jezeli zbiera tylko jedna strona od wewnatrz albo jak ktos woli od srodka,to w pierwszej kolejnosci sprawdzilbym geometrie.

Taa... polska język - trudna język :)

Trzeba najpierw dogadać się, co znaczy:

"od lewej"

"od prawej"

"od środka"

"od zewnątrz"

"od wewnątrz"

:duh:

Kolega miał chyba "od wewnatrz", więc camber miał spaprany. Po zrobieniu geometrii wróciło do normy :)

 

Luz na maglu nie rokuje dobrze. Nie wiem, jak w tym przypadku, ale część maglownic ma śrubę, którą można skasować niewielki luz. Daje poprawę na krótko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba najpierw dogadać się, co znaczy:

"od lewej"

"od prawej"

"od środka"

"od zewnątrz"

"od wewnątrz"

:duh: ...

Co chciales wniesc tym postem do tego tematu?

...camber miał spaprany...

wystarczy zbieznosc i to samo bedzie sie dziac z oponami.O ile sie orientuje to nie ma regulacji kata pochylenia kola w E60...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
zmień te tuleje na wahaczach. ori 160zł za sztukę. ja też mam właśnie miękkie i gość mi powiedział że auto może latać. jak ci się nie pali to ja za tydzień moze 1.5 będę wymieniał to dam znać co to dało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.