Skocz do zawartości

E60 525i Awaryjne otwieranie maski proszę o pomoc.


Ronny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na wstępie od razu zaznaczam, że SZUKAŁEM! :D ale nie ma konkretnej odpowiedzi. Jest wiele informacji dotyczących starszych modeli np. E36 itp. żeby wyjąć prawą nerkę do przodu pociągnąć linkę etc.. Wiadomo, że w E60 jakbym wyciągną nerkę do przodu to już by nic z niej nie pozostało, a druga sprawa, że zaraz za nerką mam rolety chłodnicy więc też kapa, żeby coś zobaczyć. Analizowałem też inne informacje w modelu E65 ale tam też pojedynkują się wiedzą na forum a nic z tego nie wynika.

 

"zdejmij lewe nadkole Tam będzie kostka z połączeniem linek.

 

Linki raczej nie pękaja a rozsypują się pancerze. Spróbuj pociągnąć za linkę a druga osoba podociska maskę - może puszczą oba zamki."

 

"Linka łączy się przy błotniku koło kielicha(przynajmniej u mnie) i zdjęcie nadkola nie da nic"

 

także sami widzicie.

No a teraz moje pytanie. :mrgreen:

W jaki sposób mogę otworzyć maskę awaryjnie w E60?

Okoliczności: ciągnę za wajchę pod kierownicą czuć delikatny opór ale nie ma tego typowego przeskoku, więc nie wiem czy to linka pękła czy może zamek się zepsuł. Dodam, że mam wyciągnięty prawy reflektor (od pasażera) próbowałem tam coś dojrzeć ale wszystko zasłania rura* od wlotu powietrza. Czy ktoś już otwierał maskę śrubokrętem coś naciskając lub podważając? Zastanawiam się nad wyjęciem tych plastików co są na dole przy zderzaku (tam gdzie termometr) może od tamtej strony wsadzić rękę od dołu i coś popróbować.? ale na chwile obecną nie działa strona http://bmwfans.info/ i nie mogę sprawdzić jak zdemontować ten plastik.

http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/28/74/91/88/2874918849

Bardzo proszę o pomoc koledzy.

Pozdrawiam

Uwielbiam BMW... czuje się jakbym siedział przy najlepszym stoliku w eleganckiej restauracji.


Pamiętasz z Panem Kleksem, przygody w kosmosie? Spójrz, je.b.... dzisiaj wciska kredyty na procent.


http://demotywatory.pl/3801128 szczena opada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem rączkę do otwierania maski okazało się, że linka jest na miejscu. Dodatkowo ściągnąłem plastik w okół rączki zauważyłem, że linka jest na miejscu ale po pociągnięciu jej nie cofa się tak jak powinna czyli wnioskuję że gdzieś w *połowie linki coś się urwało.

Odkręciłem koło, zdjąłem to wewnętrzne plastikowe nadkole i nic to nie dało. Jest tam sama blacha przez którą nic nie widać oraz nie ma tam żadnego dojścia.

Ktoś miał podobny problem?

Uwielbiam BMW... czuje się jakbym siedział przy najlepszym stoliku w eleganckiej restauracji.


Pamiętasz z Panem Kleksem, przygody w kosmosie? Spójrz, je.b.... dzisiaj wciska kredyty na procent.


http://demotywatory.pl/3801128 szczena opada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem rączkę do otwierania maski okazało się, że linka jest na miejscu. Dodatkowo ściągnąłem plastik w okół rączki zauważyłem, że linka jest na miejscu ale po pociągnięciu jej nie cofa się tak jak powinna czyli wnioskuję że gdzieś w *połowie linki coś się urwało.

Odkręciłem koło, zdjąłem to wewnętrzne plastikowe nadkole i nic to nie dało. Jest tam sama blacha przez którą nic nie widać oraz nie ma tam żadnego dojścia.

Ktoś miał podobny problem?

 

--------------------------------

Dzwoniłem właśnie do serwisu BMW we Wrocławiu - powiedzieli mi, że trzeba wyłamać nerkę :duh: i wtedy prawdopodobnie się uda. Katastrofa :mad2:

(Nerkę lewą - od kierowcy)

Uwielbiam BMW... czuje się jakbym siedział przy najlepszym stoliku w eleganckiej restauracji.


Pamiętasz z Panem Kleksem, przygody w kosmosie? Spójrz, je.b.... dzisiaj wciska kredyty na procent.


http://demotywatory.pl/3801128 szczena opada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli linka jest i się trzyma to znaczy że nie jest pęknięta, to że nie wraca może wskazywać na fakt że sprężyna w zamku nie działa.

Proponuję do tematu podejść z kimś znajomym i jeden ciągnie na maxa za linkę (może za pomocą kombinerek będzie łatwiej), natomiast drugi dociska i podszarpuje maską. W ten sposób może uda wam się poderwać zamek tak aby się otworzył, wydaje mi się że zamek ci się zepsuł i niema sprężyny odciągającej a zamek mógł przymarznąć i dlatego ciągniecie linki musi być mocne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to prawda co jest w opisie profilu z prawej strony to kolega jest z San Diego - a tam w Kalifornii to ciężko o przymarznięcie czegoś jak w PL warunkach - ile tam teraz jest z 15*C ??

 

Co do maski - kolega miał podobny przypadek i musiał wyłamywać nerkę - na szczęście nie są one strasznie drogie (znajdziesz używkę na ebay/allegro).

Szarpanie nic nie daje - można przez to obluzować uchwyty od zamka - powodując więcej roboty i sprawdzania później - lub tajemniczych "stuków" podczas jazdy (luźna maska drga i stuka na zawiasie/zamku).

Ja miałem problem z zamkiem - linka unosiła maskę ale mechanizm nie puszczał dalej - okazało się że od NIE otwierania - zatarł się/zastygł i WD-40 dopiero pomogło :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko Koledzy!

Temat rozwiązałem następująco:

W pierwszej kolejności ściągnąłem atrapę zderzaka (dolną część) przy halogenach. Położyłem się przed samochodem wsadziłem rękę od dołu w celu *wymacania co tam się znajduje. Niestety moja ręka znajdowała się przed chłodnicą, za jej roletami czyli teoretycznie byłem ręką tam gdzie mógłbym być po wyłamaniu nerki. Więc nie wiem co by mi to dało - skoro tam znajduje się tylko ten rygiel od otwierania maski a nie same zamki. Tym sposobem mógłbym ją otworzyć pod warunkiem, że zamki by puściły a ja od spodu przesunąłbym w bok zaczep maski.

 

Kolejnym krokiem po analizie tego, że nic tam się nie znajduje było zdjęcie osłony silnika (ta pierwsza -główna) żeby ją zdjąć należy auto podnieść na podnośniku lub wjechać na kanał albo wybrać opcje hard którą ja wybrałem czyli podniesienie auta na lewarku zabezpieczenie odpowiednio kół i wsunięcie się pod auto. Jak już jesteśmy pod autem przy mojej wielkości silnika 2.5i można było zauważyć, że linka idzie prawie przy masce przy samej chłodnicy także nie trzeba było się gdzieś głęboko wsuwać. Linka jest przytwierdzona zatrzaskami łapiąc linkę (o ile ktoś ma chudą rękę) spokojnie można szarpnąć ona zeskoczy z zatrzasków (nie urywając ich) i otworzy zamek znajdujący się po prawej stronie (ten od pasażera). Teraz można powiedzieć, że mamy 20% rozwiązanej sprawy :mrgreen: kolejne 80% to otwarcie drugiego zamka, którego linki w ogóle nie widać przy zdjętej osłonie. Mój problem zakończył się w tym miejscu. Zwolniłem jeden zamek następnie poszedłem do samochodu i próbowałem ciągnąć dźwignią od otwierania maski. Okazało się, że o przesunięciu dźwigni do maksymalnego odchylenia (do góry) puścił lewy zamek - EUREKA :mrgreen:

----------------------------------------------------------------------------

Dla ciekawości i w celu pomocy innym chciałem sprawdzić jak otworzyć drugi zamek i gdzie znajdują się linki. Pamiętałem, że trzeba zdjąć lewe nadkole (od kierowcy) ale tutaj opinie były różne, jedni twierdzili, że coś pod nim widać inni, że nic nie widać. Żeby zdjąć nadkole należy podnieść auto na lewarku zdjąć koło powykręcać okolo 10 śrubek, zdjąć jeden kołek na górze nad kola i powoli je wyciągać z błotnika. Trzeba to robić ostrożnie bo można coś urwać, przytrzasnąć sobie palce albo uszkodzić błotnik od wewnątrz. PS. za amortyzatorem znajdują się 2 śruby pamiętajcie o nich ;) po odchyleniu / zdjęciu nadkola od spodu mało co widać. Trzeba na czuja* wymacać linki. Tak jak przy poprzedniej lince trzeba mieć chude dłonie. Siedząc na wprost amortyzatora wsadzamy rękę po lewej stronie trochę odchylamy dłoń do tyłu i mamy dwie linki w garści. Ciągniemy i pyk pyk zamki puszczają. I macha otwarta :mrgreen: :cool2:

-----------------------------------------------------------------------------

Podsumowując:

W celu otwarcia prawego zamka ściągamy osłonę silnika wchodzimy pod auto wsadzamy rękę przy chłodnicy i ciągniemy za widoczną tam linkę.

W celu otwarcia dwóch zamków na raz (bo dwa zamki się zacięły, lub lewy) zdejmujemy koło, ściągamy nadkole. Będąc na wprost amortyzatora wsadzamy rękę po lewej-górnej stronie wyginając dłoń do tyłu i łapiemy za linki.

----------------------------------------------------------------------------

U mnie była zepsuta linka od prawego zamka. Nie wiem jak to możliwe ale dziwnie się rozciągnęła. Ktoś kto zna mechanizm otwierania wie ze na końcu linki jest kulka która cofając się zwalnia zamek. U mnie ta kulka cofając się uchylała lekko zamek nie otwierając go w całości przez co nie *puszczał.

---------------------------------------------------------------------------

Do mojej wypowiedzi dołączam również zdjęcia z lokalizacją linki, bo tak naprawdę każdy wie gdzie znajdują się linki od maski, ale leżąc pod samochodem nie jeden z Was zada sobie pytanie K... którędy te linki dokładnie szły. :cool2:

Linka zamka prawego

http://images.tinypic.pl/i/00233/h4jll62cyel7.png

Linka zamka lewego (i prawego)

http://files.tinypic.pl/i/00233/b3o7m2k3px5b.png

 

Pozdrawiam

 

btw. jestem z Lubuskiego :cool2: hehe

Uwielbiam BMW... czuje się jakbym siedział przy najlepszym stoliku w eleganckiej restauracji.


Pamiętasz z Panem Kleksem, przygody w kosmosie? Spójrz, je.b.... dzisiaj wciska kredyty na procent.


http://demotywatory.pl/3801128 szczena opada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Dzisiaj niestety spotkał mnie problem zablokowanej maski:/ Przed odpaleniem silnika otworzyłem maskę, następnie ją zamknąłem i odpaliłem silnik. Po paru minutach chciałem ponownie otworzyć maskę i odskakuje tylko prawy zamek (stojąc od przodu lewy). Jest charakterystyczny trzask. Jednak druga strona maski nie reaguje. Próbowałem lewą stronę maski (prawą stojąc od przodu) ponaginać do dołu, ale nic to nie dało. Mam zrzucać koło i zdejmować nadkole? Mam dostęp do kanału w razie czego. Czy najpierw spróbować pogrzebać od środka przy dźwigni? Dzięki za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Zdjąłem koło, odkręciłem nadkole i delikatnie odchyliłem, zrobiłem coś na zasadzie haczyka i udało się pociągnąć linkę. Okazało się, że ukruszył się plastik linki lewego zamka. Może mi ktoś podać link do linki na realoem? Szukałem, ale nie mogę znaleźć. Jaki mniej więcej koszt?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
WITAM MIALEM TEN SAM PROBLEM PRAWY ZAMEK OTWIERAL LECZ LEWY NIE ,WYDAJE SIE TO PRAWIE NIE DO OGARNIECIA JUZ MYSLALEM ZE TRZEBA BEDZIE CIAC MASKE ALE PO KOMENTARZACH KOLEGOW ROZEBRALEM NADKOLE {MOWA O ZAMKU LEWYM BO TEN SIE NIE OTWIERAL} NIE DO KONCA 4 SRUBKI I JEDEN WCISK NAGIELEM NADKOLE I REKA TUZ ZA AMORTYZATOREM NAMACALEM LINKI POCIAGAJAC JE ZA POMOCA ( ZONY KTORA PODCIAGALA OTWIERANIE MASKI ) ZAMEK PUSCIL .POSZLO LATWO ... ALE ZWRACAJCIE UWAGE NA NASMAROWANIE ZAMKOW I ULOZENIE LINEK .POZDRAWIAM BBBBMMMMWWWW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

No to ciekawie to wygląda...

A kto mi powie jak otworzyć maskę kiedy rozłączyłem linkę w miejscu gdzie ta od linki łączy się tymi od zamków? Ja za to nie mogłem zamknąć maski bo linka idąca od rączki się gdzieś zablokowała i miałem cały czas zamki otwarte. Musiałem gdzieś pilnie pojechać to rozłączyłem a teraz nie wiem jak to naprawić... ktoś to ogarnie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Panowie ja z kolei mam problem taki ze jak łapie za klamrę żeby pociągnąć otworzyć maskę to ta klamra lata luźno!!! A jeszcze parę dni temu otwierała się bezproblemowo bo często niestety mam wizytę pod maska odnośnie dolewania olejka :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak lata luźno to pewnie linka spadła z tej klamki albo sie urwał jakiś plastik

 

Jak odkręciłem rączkę to mam taki widok: https://zapodaj.net/0c71f9ea1ead3.jpg.html

i udało mi się lekko wyciągnąć lewą nerkę patrząc z przodu auta i dość głęboko wsadziłem rączkę i nie wiem co mam tam złapać, ciągnąc żeby otworzyć maskę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

jak czesto dolewasz olej w takim razie?

N52B30 silnik?

 

OK 2 lit.wystarcza na 10.000 km czyli do następnej wymiany oleju, bemka jeździ głównie babcia i mówi ze jak często jeździ na wariata czyli 4-5 tys.obroty to jet spadek oleju, ale jak się jeździ spokojnie to już problem z częstym dolewaniem znika!!!

Nienormalne ze w tym silniku ze nie ma bagneta! Poziom oleju sprawdzam na koniec dnia jak juz silnik jest na maxa cieplutki i wtedy czekam 2-3 min. na pozycji P i sprawdzam poziom przez komp.i na następny dzień ewentualnie dolewa.

 

Podobno ten silnik 3.0 258KM tak ma a ile w tym prawdy nie wiem bo to nasze pierwsze Bmw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Panowie pomocy!!

Problem u mnie jest taki, że linka wyskoczyła z zaczepu od maski od strony kierowcy.... Gdy ściągnąłem koło i rozebrałem nadkole wsadziłem moją chudą rękę i poczułem dwie linki i jedna z nich normalnie luźno tam lata. Gdy pociągnie się za dźwignię do otwierania maski czuć jak linka pracuje. Stąd wnioskuje że wyskoczyła z zaczepu.. Jak teraz otworzyć tą maskę ?? Ktoś miał kiedyś podobnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam wszystkich.


Pacjent E61 525i.

Po pociągnięciu rączki otwierania maski puszcza zamek od strony pasażera, a strona kierowcy nie daje znaku życia. Dostałem się do linek od strony koła i okazuje się, że linka jest cała (nie trzeba zdejmować kołą). Niestety nawet po pociągnięciu linki kombinerkami nie ma żadnej reakcji. Czy jest jakiś patent na otwarcie maski przy zakładam uszkodzonym zamku? Maska odskakuje na tyle, że jest dojście do środkowego zaczepu, ale nawet jego całkowite zwolnienie nie pomaga w otwarciu.

Bardzo proszę o wszelkie pomysły i sugestie mogące pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie tematem. Ten filmik widziałem i nie powiem tez mi pomógł. Moj problem jednak nie dotyczy zerwanej linki tylko zaciętego zamka. Do linek dostałem się bez ściągania koła i u mnie sa całe. Udało mi się rozłączyć tą pojedyńczą z tymi które idą do zamków i ciągnąłem bezpośrednio za podwójną linkę niestety bez efektu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie linka spadła z zamka od strony kierowcy musisz wyczaić w którym miejscu jest zamek zrobic haczyk z dość twardego drutu i tym sposobem próbować otworzyć zamek znajdz zdiecie zamka np allegro wtedy dojdziesz gdzie trzeba pociągnąc ja walczyłem z tym z godzine
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.