Skocz do zawartości

e60 Active steering Driving Stability Problem błędy


wiloe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od paru dni w mojej e60 3.0d przed liftem mam dwa błędy jeden Active steering kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem a drugi Driving Stability kontrola trakcji nie działa.Najpierw te błędy pokazywały mi sie w deszczowa pogode az zostały na stałe.Najpierw mechanik myslał ze to przez przekladnie wiec załatwiłem mu druga taka samą na 5 wtyczek po załozeniu błedy nadal sa .Pojechałem ustawic zbieżnośc potem mechanik chciał ustawic disem czujnik kąta skrętu no i sie nie dalo pokazywało ciągle 0 po poruszeniu kierownicy nic sie niezmieniało a powinno się zmienaic tak jak by nie reagowała kierownica.Kurde nie wiem juz co mam robic bez trakcji nie chce w zime jezdzić. Na wyswietlaczu w aucie mam tak podpisane teb łędy

-Active steering drive control system ! drive moderately i drugi Driving Stability drive control system failure reduced roadholding stability when cornering drive moderately ! have the problem checked by

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrafi tyle że to forum, a nie czerwony krzyż, chcesz robić sam to zabieraj się do nauki a nie tylko pisanie litania i pretensje do wszystkich

 

 

Wysłane z mojego C6603 za pomocą Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu lampki znikają ?

Kierownicę masz prosto czy lekko w prawo aby jechać na wprost ?

Czujnik kąta skrętu (~1750pln), który znajduje się za kierownicą ?

Znajdziesz tam czarny dysk z tworzywa z przeźroczystymi wzorkami.

Jeśli dysk jest lepki z góry i poprzyklejane są paprochy bierzesz izopropanol i delikatnie przemywasz mięciutką szmatką.

Ewentualnie zimne luty na płycie z czujnika kąta skrętu.

Jak poszukasz znajdziesz w sieci anglojęzyczne opisy wraz ze zdjęciami krok po kroku.

Cała robota na spokojnie to około 3h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Jak rozwiązałeś swój problem? Umnie dziś po przejechaniu 10km zgaszeniau auta dosłownie na minutę iponownym odpaleniu zapaliłasię kontrolka żółta kierownica z wykrzyknikiem po czym przestało działać wspomaganie po ponownym zgaszeniu i odpaleniu błąd znikną komputer chciał żeby sprawdzić cisnienie wkołach pogodziniewszystko wróciło do normy zadnych komunikatów tyle że nie jeżdziłema utem jeszcze stoiw garażu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zdjął osłonę od spodu i sprawdził kable, być może wilgoć łapie i system głupieje, miałem podobnie w lato w gigantyczne ulewy pojawił mi się parę razy komunikat z AA i DD czy coś w tym stylu, głowiłem się z jakiego powodu co się dzieje, ale pewnego razu jak wymieniałem olej gdy wszystko od spodu było zdjęte pomacałem wszystkie kable,przewody, przetarłem je szmatą tak by były czyste i od tamtej port (6 miesięcy) kompletna cisza, a jeździłem jeszcze w większe ulewy chociażby ostatnio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narobiłem troche błedów post wyżej za co przeepraszam więc tak dziś przed wyjazdem sprawdziłem płyn jest MAX podpiołem autocoma pokazał błąd z zasilaniem nie pamietam dokładanie ale błąd był sporadyczny usuną się wiec w droge zrobiłem dzis jakieś 60km i wszystko jest ok jak narazie bo nic bez przyczyny się nie dzieje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Cześć,

 

Trochę wkradnę się w wątek. Mam klasyczny problem - kontrolki DSC i ASF świecą, nie działa kontrola trakcji, a Active Steering "dziala" cały czas, nawet jak auto jedzie z prędkością 200km/h :/

http://4.1m.yt/A1Zx0BU.jpg

 

Udało mi się ustalić dziwną rzecz - w zimie (ogólnie kiedy jest zimno), gdy samochód postoi dłużej, wszystko działa tak jak trzeba. W momencie jak sie zagrzeje, zaczynają wyskakiwać błędy (po kolei: DSC, active steering i od czasu do czasu DBC tj żółta ikonka od ręcznego). Raz udało mi się dojechać aż z Krakowa do Zakopanego bez zatrzymania praktycznie, ale przy pierwszym dłuższym postoju znowu wyskoczyły błędy, także obstawiam że temperatura idąca od silnika ma wpływ może na jakiś przewód albo inny komponent.

 

Udało mi sie nagrać kilka wartości w momencie kiedy wszystko działa i zaraz po wyskoczeniu błędów. Macie może pomysł co to może być?

 

Do tej pory sprawdziłem:

- sterownik pod siedzeniem pasażera (jest ok)

- czujnik na maglownicy (wymieniony)

 

Poniżej screeny z INPY, na których zaznaczyłem na czerwono wartości, które normalnie zmieniają się w odpowiednim zakresie, a kiedy ASF nie działa, stoją prawie w miejscu lub w ogóle się nie zmieniają. Oczywiście mówie tutaj o stanie w trakcie kręcenia kierownicą w prawo/lewo:

 

http://4.1m.yt/d1TobF.jpg

http://4.1m.yt/d5FGrW.jpg

http://4.1m.yt/I02OEEp.jpg

http://4.1m.yt/-inDkGH.jpg

 

Sprawdzałem też kable przy wtyczce do czujnika na maglownicy - również są ok.

 

Jeżeli macie jakiś pomysł lub wskazówkę, nie pogardzę :)

 

Pozdrawiam

MK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam , chciałbym się podłaczyć do tematu .

 

Od prawie 2 miesięcy borykam się z problemem "active steering" w aucie po przejechaniu 4-5km lub na postoju po kilku minutach wyświetla się bład "Active Steering Fault" , dodam że kierownica nie jest idealnie prosto , jest skrzywiona o kilka stopni.

Próbowałem szukać tych kabli pod nadkolem , ale tam są chyba 2 wiązki i nie wiem za która się zabrać , może ma ktoś jakieś wskazówki? :D

A czy jest możliwość naprawy modułu od tego układu , bo to jest może jego wina ?

Dziękuje za pomoc , pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , chciałbym się podłaczyć do tematu .

 

Od prawie 2 miesięcy borykam się z problemem "active steering" w aucie po przejechaniu 4-5km lub na postoju po kilku minutach wyświetla się bład "Active Steering Fault" , dodam że kierownica nie jest idealnie prosto , jest skrzywiona o kilka stopni.

Próbowałem szukać tych kabli pod nadkolem , ale tam są chyba 2 wiązki i nie wiem za która się zabrać , może ma ktoś jakieś wskazówki? :D

A czy jest możliwość naprawy modułu od tego układu , bo to jest może jego wina ?

Dziękuje za pomoc , pozdrawiam.

 

Najpierw podjedź do kogoś niech ci na nowo ustawi kąt na 0. Ja też tak miałem, że raz po odpaleniu wyjeżdżałem z parkingu i lekko w prawo lekko w lewo żeby wykręcić i wywaliło błąd nijak kąt przestawił się nieco po ponownym ustawieniu brak problemu więc zacznij od tego jeśli to nie to wtedy czytaj to co wyżej pisali o przemyciu.

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , chciałbym się podłaczyć do tematu .

 

Od prawie 2 miesięcy borykam się z problemem "active steering" w aucie po przejechaniu 4-5km lub na postoju po kilku minutach wyświetla się bład "Active Steering Fault" , dodam że kierownica nie jest idealnie prosto , jest skrzywiona o kilka stopni.

Próbowałem szukać tych kabli pod nadkolem , ale tam są chyba 2 wiązki i nie wiem za która się zabrać , może ma ktoś jakieś wskazówki? :D

A czy jest możliwość naprawy modułu od tego układu , bo to jest może jego wina ?

Dziękuje za pomoc , pozdrawiam.

 

Najpierw podjedź do kogoś niech ci na nowo ustawi kąt na 0. Ja też tak miałem, że raz po odpaleniu wyjeżdżałem z parkingu i lekko w prawo lekko w lewo żeby wykręcić i wywaliło błąd nijak kąt przestawił się nieco po ponownym ustawieniu brak problemu więc zacznij od tego jeśli to nie to wtedy czytaj to co wyżej pisali o przemyciu.

Krzysztof a powiedz , jeżeli wyzeruje kąt , to nie będę musiał ustawiać zbieżności , czy coś ? Jak to wygląda ? Pewien elektryk zaproponował mi sprawdzenie tego moduł za 200zł , czy da się coś z tym zrobić , czy nie , więc może z jego usługi skorzystam , zamiast tego czyszczenia preparatami ? Ponieważ gdy się do tego dobrałem to zauważyłem że już ktoś tam grzebał i że czarnym silikonem to objechał w około , tak że na układ scalony się trochę przykleiło :duh:

A i jeszcze zapomniałem wspomnieć że przy diagnozie bardzo dobrym kompem gościu mi powiedział że jest albo "błąd wewnętrzny modułu" albo "brak komunikacji z modułem" więc tak czy tak to pewnie te nieszczęsne pudełeczko :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Tak, zbieżność, pewnie kalibracja czujnika kąta skrętu, później kalibracja aktywnego układu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

najczęstszym problemem jest wiązka elektryczna, która ma uszkodzone przewody przy czujnikach i wariuje od wilgoci (zaizolowanie ,naprawa wiązki) w 90% rozwiązuje problem, Wiązki są chyba dwie, główna która jest przy maglownicy, druga która idzie też do bloku dynamic drive przy prawym przednim nadkolu (od strony pasażera) albo nawet jest to jedna wiązka która też łączy się z tym blokiem.

 

Wiązka kosztuje około 550 zł, i zakup nowej jest najlepszym rozwiązaniem (trudniej i drożej z wymianą)

 

A i zbiezność nie ma nic wspólnego z AFS, ponieważ AFS dotyczy silniczka przy maglownicy a zbieżność drążków.

AFS kalibruje się samodzielnie w aucie bez kompa i trzeba to zrobić tak: uruchamiasz silnik, wywala komunikat AFS (kręcisz kołami max w lewo, na wprost, max w prawo, na wprost) gasisz silnik i wyłączasz zapłon, uruchamiasz na nowo silnik to samo, max lewo, na wprost, max w prawo, na wprost i ruszasz (musisz chwile ujechać prosto autem żeby czujnik wychwycił kąt 0 i uruchamia się układ, jeżeli pod czas inicjowania kierownica będzie krzywa to zapamięta krzywe ustawienie i wywali na nowo błąd AFS (to działa tylko wtedy kiedy AFS jest sprawny i tylko wyłączony (np przy wypięciu kostki lub przy wymianie aku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Wstawiłem auto do mechanika na wymianę kilku rzeczy, między innymi IBS. PO wymianie pojawia się kontrolka Active Steering, zgaszę auto, zaplam ponownie i gaśnie. Jadę 15 km, zwalniam na parkingu i znowu się zapala. I tak za każdym razem, nie ważne czy jadę 15 czy 400 km. W drodze jest ok, wszystko działa, wjeżdżam na stację benzynową zapala się kontrolka. Czy to czujnik czy wiązka? Czy jest zepsute jeśli raz działa a raz nie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się z tym borykałem zaświeciło się gasło po ponownym odpaleniu potem zaświecalo się w deszczowe dni odstawiłem auto de elektromechanika i okazało się ze wiązka jest potopiona i miałem dwie opcje 300zl latanie ale bez gwarancji ze będę Ok bądź 630 zł nowa z aso i spokój już mam ponad pół roku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.