Skocz do zawartości

Kierownice: seria,sport,///M


Oleg_BMW

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z Was jest posiadaczem 5er wyposażonego w kierownicę ///M??

Chodzi mi o model bez DPF-a czyli do 09/2005. Czy ktoś miał okazję porównywać kierownicę "sportową" z kierownicą ///M?? Która jest lepsza i wygodniejsza? I ostatnie pytanie czy kierownica "sportowa" ma koło grubsze niż seryjna kiera, bo z tego co zauważyłem emkowa ma grubszy i to dużo grubszy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W salonie ale to juz byl model po face'ie...byla kierownica sport i byla grubsza niz ta normalna...

 

 

a tak na marginesie...

...ale jak sie czlowiek przyzwyczaji do takiej cieniutkiej kierownicy (a mialem taka cienizne w W124, w Focusie firmowym mam)....to jak wsiadam do auta z gruba kierownica jak od M to az dziwnie mi sie lapie hehe...

Think Locally,

Fuck Globally!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.osobiscie mam chopla na punkcie kierownic i tylko jak bylo to mozliwe ( mam na mysli poduszke)wymienialem na kierownice M---tak bylo w e46 gdzie roznica jest bardzo duza w grubosci wienca ---odnosnie meritum--w E60 mialem sportowa--tylko srednica rozni sie od seryjnej--jest moim zdaniem chuda i taka jakas dziwna jezeli chodzi o rodzaj uzytej skory---wymienilem na M--ta jest grubsza i przyjemniejsza w dotyku --jak to nowa--jednak wieniec nieco chudszy niz w e46-M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zebda masz absolutna rację, sam mam seryjną kierownicę i jak wsiadłem do 530xd kolegi z M kierą to szok aż za gruba się wydawała i jakaś taka nieporęczna, ale wiem, że to kwestia przyzwyczajenia się.

Tak myślałem, że sportowa też jest cieńka tylko średnicę ma mniejszą. Nie wiem co zrobić bo mam okazję kupić sportową w dobrych pieniądzach, ale jest jakaś dziwna bo ma włożone wykończenie z emki czyli nie ma tych niklowanych elementów tylko znaczek ///M i wszytsko czarne. A wykonana jest chyba z tej skóry co seryjna i powiem szczerze, że nie za bardzo mi odpowida taka skóra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zebda masz absolutna rację, sam mam seryjną kierownicę i jak wsiadłem do 530xd kolegi z M kierą to szok aż za gruba się wydawała i jakaś taka nieporęczna, ale wiem, że to kwestia przyzwyczajenia się.

Tak myślałem, że sportowa też jest cieńka tylko średnicę ma mniejszą. Nie wiem co zrobić bo mam okazję kupić sportową w dobrych pieniądzach, ale jest jakaś dziwna bo ma włożone wykończenie z emki czyli nie ma tych niklowanych elementów tylko znaczek ///M i wszytsko czarne. A wykonana jest chyba z tej skóry co seryjna i powiem szczerze, że nie za bardzo mi odpowida taka skóra.

kierownica sportowa ma srebrne wstawki, a M jest cala czarna i ma pogrubienia na kciuki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnica jest chyba ta sama, ale M ma grubszy wieniec i jest jednak wykończona lepszą skórą, jeżeli tak to można nazwać... Sportowa pokryta jest moim zdaniem dość kiepskim materiałem, który jak dla mnie był za śliski i taki sobie w dotyku. Poza tym moim skromnym zdaniem sportowa kierownica pasuje do wnętrza auta, gdy wykończone jest wstawkami tytan/aluminium, bo z drewnem trochę jednak się gryzie...

 

Tak na marginesie w poprzednim aucie (Vectra GTS) kierownica była pokryta lepszym materiałem (skóra perforowana) aniżeli ta w 5er - trochę wstyd. Pzdr

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zebda masz absolutna rację, sam mam seryjną kierownicę i jak wsiadłem do 530xd kolegi z M kierą to szok aż za gruba się wydawała i jakaś taka nieporęczna, ale wiem, że to kwestia przyzwyczajenia się.

Tak myślałem, że sportowa też jest cieńka tylko średnicę ma mniejszą. Nie wiem co zrobić bo mam okazję kupić sportową w dobrych pieniądzach, ale jest jakaś dziwna bo ma włożone wykończenie z emki czyli nie ma tych niklowanych elementów tylko znaczek ///M i wszytsko czarne. A wykonana jest chyba z tej skóry co seryjna i powiem szczerze, że nie za bardzo mi odpowida taka skóra.

kierownica sportowa ma srebrne wstawki, a M jest cala czarna i ma pogrubienia na kciuki

Tak wiem o tym jasiuq1, dlatego piszę, że ta konkretna jest jakaś poczarowana bo jest cieńka, nie ma 3-kolorowego szwu i nie ma tych wypustek na górze co ///M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie w poprzednim aucie (Vectra GTS) kierownica była pokryta lepszym materiałem (skóra perforowana) aniżeli ta w 5er - trochę wstyd. Pzdr

 

Tak dla scislosci i na marginesie to w wszystkich Vectrach C i Signum byla skora ekologiczna czyli sztuczna. Nawet te perforowane skory w mojej Signum z wersji na Niemcy byly ekologiczne.

 

Masz racje podstawowa kiera w 5er jest kiepska ale juz sportowa kierownica ma duzo lepszy material niz podstawowa (tez lepszy od Vectry chociaz nie wiem czy to skora naturalna nawet), jest niewielka i przez toswietnie lezy w rekach. Sportowa ma tez pogrubienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie w poprzednim aucie (Vectra GTS) kierownica była pokryta lepszym materiałem (skóra perforowana) aniżeli ta w 5er - trochę wstyd. Pzdr

 

Tak dla scislosci i na marginesie to w wszystkich Vectrach C i Signum byla skora ekologiczna czyli sztuczna. Nawet te perforowane skory w mojej Signum z wersji na Niemcy byly ekologiczne.

 

Masz racje podstawowa kiera w 5er jest kiepska ale juz sportowa kierownica ma duzo lepszy material niz podstawowa (tez lepszy od Vectry chociaz nie wiem czy to skora naturalna nawet), jest niewielka i przez toswietnie lezy w rekach. Sportowa ma tez pogrubienia.

 

Doskonale wiem że ekologiczna. W e60 również masz bardzo dużo skrawków skóry ekologicznej, to jest namacalna różnica. Ale prawdziwa skóra w 100% występuje w "zwykłych" markach w takich pakietach jak np. designo u mercedesa (nie pamiętam czy individual w BMW też obejmuje inną skórę). Ale taki temat już był...

 

A w vectrze głównie podobała mi się perforacja, tutaj mi trochę tego brakuje, choć dłonie i tak się nie pocą. A co do kierownicy w e60 - mi sportowa nie pasowała, wydawała się jakaś śliska. Kierownica M jest wg. mnie bardziej mięsista i jednak mi się wydaje, że ma grubszy wieniec, choć może to subiektywne odczucie. Pzdr

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zebda masz absolutna rację, sam mam seryjną kierownicę i jak wsiadłem do 530xd kolegi z M kierą to szok aż za gruba się wydawała i jakaś taka nieporęczna, ale wiem, że to kwestia przyzwyczajenia się.

Tak myślałem, że sportowa też jest cieńka tylko średnicę ma mniejszą. Nie wiem co zrobić bo mam okazję kupić sportową w dobrych pieniądzach, ale jest jakaś dziwna bo ma włożone wykończenie z emki czyli nie ma tych niklowanych elementów tylko znaczek ///M i wszytsko czarne. A wykonana jest chyba z tej skóry co seryjna i powiem szczerze, że nie za bardzo mi odpowida taka skóra.

kierownica sportowa ma srebrne wstawki, a M jest cala czarna i ma pogrubienia na kciuki

Tak wiem o tym jasiuq1, dlatego piszę, że ta konkretna jest jakaś poczarowana bo jest cieńka, nie ma 3-kolorowego szwu i nie ma tych wypustek na górze co ///M.

 

OK

Ale 3- kolorowy szew chyba jest tylko w prawdziwej emce. Moja jest oryginalna i nie ma kolorowych nici.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie w poprzednim aucie (Vectra GTS) kierownica była pokryta lepszym materiałem (skóra perforowana) aniżeli ta w 5er - trochę wstyd. Pzdr

 

Tak dla scislosci i na marginesie to w wszystkich Vectrach C i Signum byla skora ekologiczna czyli sztuczna. Nawet te perforowane skory w mojej Signum z wersji na Niemcy byly ekologiczne.

 

Masz racje podstawowa kiera w 5er jest kiepska ale juz sportowa kierownica ma duzo lepszy material niz podstawowa (tez lepszy od Vectry chociaz nie wiem czy to skora naturalna nawet), jest niewielka i przez toswietnie lezy w rekach. Sportowa ma tez pogrubienia.

Miales vectre c gts? Ja rowniez. Moze powspominamy ja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zebda masz absolutna rację, sam mam seryjną kierownicę i jak wsiadłem do 530xd kolegi z M kierą to szok aż za gruba się wydawała i jakaś taka nieporęczna, ale wiem, że to kwestia przyzwyczajenia się.

Tak myślałem, że sportowa też jest cieńka tylko średnicę ma mniejszą. Nie wiem co zrobić bo mam okazję kupić sportową w dobrych pieniądzach, ale jest jakaś dziwna bo ma włożone wykończenie z emki czyli nie ma tych niklowanych elementów tylko znaczek ///M i wszytsko czarne. A wykonana jest chyba z tej skóry co seryjna i powiem szczerze, że nie za bardzo mi odpowida taka skóra.

kierownica sportowa ma srebrne wstawki, a M jest cala czarna i ma pogrubienia na kciuki

Tak wiem o tym jasiuq1, dlatego piszę, że ta konkretna jest jakaś poczarowana bo jest cieńka, nie ma 3-kolorowego szwu i nie ma tych wypustek na górze co ///M.

 

OK

Ale 3- kolorowy szew chyba jest tylko w prawdziwej emce. Moja jest oryginalna i nie ma kolorowych nici.

Mój kolega w 530xd ma z kolorowym szwem, auto z 2006. Poza tym w prawdziwej kierze z emki byłyby łopatki do SMG, a on ma bez łopatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Moje e60 jest w M-pakiecie a co za tym idzie i kierownice ma M jest ona grubsza od seryjnej z profilowaniami na kciuki, cala czarna, no i oczywiscie mniejsza, gdy pierwszy raz wsiadlem do swojego autka wydawala mi sie bardzo gruba i nieporeczna jednak po przejechaniu kilku km zmienilem zdanie i jestem bardzo zadowolony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Czy ktos wymieniał kierownicę w e60? Jak wyglada kwestia wymiany z seryjnej na sportową? Co potrzebuje do wymiany kierownicy i jaka jest procedura tego zabiegu? Czy w warsztatach typu M-Auto(Katowice) zajmują sie czymś takim? Czy tpotrzebne są jakieś dodatkowe części, czy wystarczy kierownica+okrągły airbag?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest z wymianą, ale na 100% trzeba odpiąć poduszkę, a wtedy trzeba na pewno zlikwidować błąd poduszki w komputerze - jeśli warsztat ma GT1 lub podobny co jest w stanie wykasować błąd poduszki to ok. Ja mam pytanie czy i ew. jak samemu wymienić kierownicę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem już co nieco jeżeli chodzi o temet kierownic w e60. No więc: jak każdy wie mamy 3 typy kierownic, takie jak w temacie. Kierownica Sportowa jest grubsza od seryjnej i wykonana z lepszej jakościowo skóry(tę kierownicę poznajemy po niklowanych wstawkach, mamy jeszcze kierownicę ///M, która jest jeszcze grubsza od sportowej i ma wypustki na górze no i nalepkę ///M, tutaj chciałbym sprostować jedną informację którą podałem wcześniej: kierownica ///M nie ma trójkolorowego szwu, ale zwykły czarny. Popełniłem taki błąd gdyż jeżdżę czasem autem kolegi i on ma z trójkolorowym szwem, ale ma też przycisk M co oznacza, że kierownica pochodzi od M5. Jeżeli chodzi o sam montaż kierownicy, to dla fachowca jest to temat na góra 10 minut włącznie z kasowaniem błedu powstałego po wypięciu starego airbaga.

Należy pamiętać również ozmianei jaką przeszły kierownice w 09/2005 i nie pasują do starszych e60. W razie jakich kolwiek pytań proszę pisać na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.