Skocz do zawartości

730-oeldruck sensor-umiejscowienie?


icebox

Rekomendowane odpowiedzi

Czujnik może być dobry, a problemem może być niskie ciśnienie oleju. Spowodowane np umierającą pompa oleju. Możesz na początku zmienić czujnik w ASO 30zł. Kiedy wymieniałeś olej?

 

przypomniałem sobie że w poprzedniej 535i, czasem miałem tak ze po nocy pojawiał się ten komunikat. Kumpel wykręcił pompę wszystkie śruby "skręcił" na "kleju", zmieniliśmy olej z mineralnego na półsyntetyczny i już nigdy więcej się nie pojawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.nmia.com/~dgnrg/oilsender.jpg

 

oil p. sender to czujnik ktorego szukasz

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie podłącze do tematu jedno pytanie wyświetlił mi się ten błąd pierwszy raz kiedy oleju było na min.(wyświetlił się wraz z ikonką smarowania) dolałem póżniej było wszystko okej no i tak od tamtego czasu miałem troszkę oleju w zanadrzu na szczęście.Ostatnio w trasie troszkę ale dosłownie około 10 km przycisnołem na sporcie i zaświeciło się znów i w trasie strach,zatrzymałem się dolałem cały litr i paliło się ciągle miałem do domu jeszcze jakieś 60 km po drodze zatrzymywałem się patrzałem na bagnet oleej był wody nie było widaćna bagnecie(dodam że jakieś 2 tys. km temu była robiona uszczelka pod głowicą) a różnicy w jeździe żadnej nie było, tak wiec ryzykowałem i 50 km przejechałem z tą kontrolką i komendą z sercem na ramieniu wkońcu 5 km przed moją miejscowością zgasło i było wszystko okej jakby nic i niewiem do dziś..

Czy to może byś uszkodzony czujnik czy co ?

Aha i dodam że najprawdopodniej mam lekki wyciek oleju gdzieś ponieważ mam lekkie plamki pod silnikiem mechanik patrzał ale mówi że "osmarkany" jest od spodu ale nic nie widzi dokładnie skąd.

Ostatnio jak stała około 5 dni po odpaleniu l przez jakieś 30 sek znów to samo komenda + ikonka smarowania.Co to może być ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyt dlugo palaca sie kontrola cisnienia oleju po rozruchu silnika to padniety zawor zwrotny w obudowie filtra oleju

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyt dlugo palaca sie kontrola cisnienia oleju po rozruchu silnika to padniety zawor zwrotny w obudowie filtra oleju

 

W takim razie mam pytanie:

Olej świeżo po wymianie (poziom MAX), nowy filtr, wymieniony czujnik - lampka od ciśnienia zbyt długo gaśnie (+ komunikat OIL SENSOR...). Po przejechaniu ok 10k km poziom oleju spada do 4/5 podziałki - problemy z komunikatem i kontrolką od oleju znikają jak ręką odjął.

 

Czy to ta właśnie w/w usterka czy trefny czujnik? Jak sądzicie?

 

PS. Może to laickie, ale... co to za przewody (węże) wychodzą z okolic filtra powietrza na zdjęciach od icebox'a (jeden ciągnie się aż do lewego dolnego rogu zdjęcia, drugi krótszy) i dlaczego pod moją maską ich nie ma? :roll:

http://pkp.dnx.pl/bmw/pasek.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to laickie, ale... co to za przewody (węże) wychodzą z okolic filtra powietrza na zdjęciach od icebox'a (jeden ciągnie się aż do lewego dolnego rogu zdjęcia, drugi krótszy) i dlaczego pod moją maską ich nie ma? :roll:

 

drogi kolego, jest to bardzo spopularyzowany gatunek węża, niesamowicie jadowita odmiana - ukąszenie tego gatunku jest prawie zawsze śmiertelne (dla przepływomierza) ten przebrzydły gad wstrzykuje substancję popularnie zwaną "kiszoną" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

brak wyżej opisanego węża/węży traktowałbym na twoim miejscu jako powód do radości!

 

 

 

 

:mrgreen: no dopszszsz... a teraz do rzeczy:

 

to co opisujesz pasuje do przepuszczającego zaworu w obudowie filtra - żeby wiedzieć że to na pewno on trzeba ustalić:

- po jakim czasie od uruchomienia silnika na wolnych obrotach gaśnie kontrolka ciśnienia (tylko na litość .... nie wyrażając tego w kilometrach tylko czasie po uruchomieniu silnika po dłuższym postoju)

- czy problem z długo nie gasnącą kontrolką pojawia się zawsze np. po kilkugodzinnym dłuższym postoju czy nawet po krótkiej przerwie w pracy silnika? to jest istotne do diagnozy także potrzebna precyzyjna odpowiedź

 

opisywany przez ciebie ubytek oleju na bagnecie po tym jak uruchomisz silnik po dłuższym postoju jest związany z rozprowadzeniem oleju po magistrali smarującej, chyba że jest to trwały ubytek tzn po dłuższym postoju stan oleju różni się od początkowego

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

zbyt dlugo palaca sie kontrola cisnienia oleju po rozruchu silnika to padniety zawor zwrotny w obudowie filtra oleju

 

 

a ten zawór to ciężko wymienić, oraz ile on może kosztować?

bo w moim autku kontrolka gaśnie po około 20s, ma tak odkąd ją kupiłem czyli 3 lata, olej od wymiany do wymiany, nie dolewam bo nie ubywa :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.