Skocz do zawartości

V12 6 cylindrow nie dziala. Pomocy!


pablo07

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

Kolega kupil sobie BMW E32 V12 z 1993 roku.

 

Samochod nie pali na 6 cylindrow. Kontrolka EML gasnie po odpaleniu. Samochod nie ma mocy. Podpielismy pod komputer i bledy nic nie pokazywaly.

 

Jak odlaczam prawa cewke(pasazer) to auto chodzi kolo 5 sekund i gasnie. Jak odlaczam lewa to nie ma roznicy.

Przemienilem cewki i tak samo.

 

Jak odlaczam lewy przeplywomierz lub jak zdejme lewa rure dolotowa przy kolektorze ssacym to auto gasnie, jak prawy to chodzi normalnie. Jak wymieniam przeplywomierz z prawej na lewa to jest jak wczesniej.

 

Sprawdzalem na podlaczonej lewej cewce(5 sekund chodzi i odlacza) czy moze jakis cylinder wyskakuje poprzez wylaczanie wtryskow. Rzeczywiscie ostatni cylinder nie daje roznicy, on chyba nie chodzi.

 

W dolocie byly nieszczelonosci. Rura dolotowa zerwana za przeplywomierzem oraz waz podcisnieniowy pod kolektorem ssacym. Nieszczelnosci zamkniete.

 

Sprawdzalem tez czy dochodzi paliwo. lekko odrecilem klamre od weza z lewej listwy wtryskowej a paliwo zaczelo tryskac.

 

Co sprawdzac dalej? Gdzie znajduje sie sensor walu? Czy moze przebicie na swiecy? czy jesli przebuduje uszkodzona czesc z lewej strony na druga strone to bedzie chodzic lewy?

 

Pomozcie prosze!!

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim: praca na 6 cylindrach w M70 oznacza najczesciej tryb awaryjny. Przyczyn moze byc masa, ale trzeba zaczac od bledow, ktore wywala silnik. Pod jaki komputer diagnostyczny go podlaczaliscie?

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem swiece oraz weze podcisnieniowe i powymieniam je na nowe. Dam znac co i jak

 

Wiem, to nie byl dobry komputer do sprawdzania, taki zielony z zeberkami rodzimej produkcji, nawet nie pokazal bledu jak odpielismy glowny kabel od cewki.

 

Zaczne przekladac wszystko na druga strone(po wymianie swiec) i zobacze co to ten impulsator, nigdy z takim zwierzakiem sie nie spotkalem jeszcze.

 

Pytanko:

 

Jesli ta uszkodzona rzecz przerzuce z lewa na prawa to bedzie chodzil tylko lewy rzad(zamias prawego) tlokow czy zgasnie zupelnie?

 

Dzieki za pomoc bo autko jest fajne, ale ta usterka to szok. Autko pali wedlug komputera 39,9 litra czy jakos tak i nie ma mocy oraz szarpie skrzynia biegow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszystko inne jest ok, to jak przerzucisz ten czujnik z jednej strony na drugą, to będzie chodzić ta z poprawnym czujnikiem. Auto na komputerze pokazuje 39.9, bo tyle pokazuje na postoju, a pewnie jeździsz na krótkich dystansach i dlatego tak jest, to jest normalne, nawet jak zrobisz silnik. Nie znaczy, że auto tyle pali, tylko komputer porównuje ilość paliwa na jednostkę dystansu, a jeżeli dystans zero, to wskakuje na maksymalne wskazanie. To jest typowy błąd w sofcie w e34 i e32.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec znalazlem blad.

 

Swieca na 6 cylindrze byla uszkodzona i impulsator nie dziala wylaczajac caly rzad tlokow.

 

Po wymianie swiecy(rozwalone rece, brak miejsca, normalnie szok ale dzieki on board narzedziom dalem rady) samochod chodzi normalnie.

 

Wiec nawet jak impulsator jest dobry a swieca zla to caly rzad cylindrow nie dziala.

 

Prosty test: odlaczylem drugi rzad(wylaczajac przez cewke), z "uszkodzonego rzedu" zdjalem fajke z 6 cylindra(ta z impulsatorem) i wlozylem dobra swiece w fajke dotykajac masy byle gdzie. Silnik odpalil i chodzil co oznaczalo ze impulsator nie byl uszkodzony mianowicie swieca nie dzialala.

 

TTROL JESTES WIELKI!! DZIEKI ZA CENNA PORADE!!

 

Ja myslalem ze SAAB jest skomplikowany, a BMW z 93 roku ma techniki nawalone 10x wiecej niz moj turbolot :)

 

JESZCZE RAZ DZIEKUJE ZA PORADY!!

 

Kolega juz z radosci nie moze doczekac sie swojego auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.