Skocz do zawartości

Klekot zaworów mimo regulacji (!) M30 oraz tempomat


marek_m11

Rekomendowane odpowiedzi

Po regulacji zaworów przeprowadzonej bardzo drobiazgowo (luz 0,3) silnik zaczął pracować duzo równiej i płynniej ale nie ustał charakterystyczny klekot. Jest on głośniejszy niż praca całego silnika i wydobywa się wyraźnie z pod pokrywy zaworów. Czy ktoś ma jakiś pomysł co z tym zrobić?

 

Druga sprawa: tempomat-nie działa, na nic nie reaguje a wcześniej działał. Czy to coś z elektroniczną przepustnicą czy może z przełącznikiem? Miał ktoś coś podobnego? Może ma ktoś jakiś schemat jak on jest połączony lub opis jak on dokąłdnie działa?

 

Bardzo proszę o pomoc bo mimo całej mojej sympatii do tego auta czasem mam mu ochote coś zrobić przez takie drobiazgi, z którymi żaden mechanik nie umie sobie poradzić.

Discreet charm in automobile Elite - 7 series

http://img388.imageshack.us/img388/1317/img0099a2ol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po regulacji zaworów przeprowadzonej bardzo drobiazgowo (luz 0,3) silnik zaczął pracować duzo równiej i płynniej ale nie ustał charakterystyczny klekot. Jest on głośniejszy niż praca całego silnika i wydobywa się wyraźnie z pod pokrywy zaworów. Czy ktoś ma jakiś pomysł co z tym zrobić?

u mnie wyciszył się dopiero po ustawieniu na 0,25

 

Bardzo proszę o pomoc bo mimo całej mojej sympatii do tego auta czasem mam mu ochote coś zrobić przez takie drobiazgi, z którymi żaden mechanik nie umie sobie poradzić.

czasami też tak mam :wink:

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszenie luzu zaworowego nie wyeleminuje klekotania, a jedynie sprawi, że silnik dostanie nie równej pracy na obrotach biegu jałowego i pogorszy osiągi silnika.

Klekotanie, pomimo prawidłowej regulacji zaworów jest wynikiem zuzycia wałka rozrzadu na krzywkach, przez co wycierają się dźwigienki na płaszczyźnie stykowej z krzywką wałka. I te wytarcia powodują uderzanie krzywki w dźwigienkę wytwarzając stuk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za podpowiedzi. Mam tylko jedna wątpliwośc co do zuzycia materiału. W mojej poprzedniej E-32 mającej grubo ponad 350 tys. km zawory po regulacji chodziły idealnie, ta ma bankowo 150 tys. km i faktycznie chodzi jak "bizon" po regulacji.

Discreet charm in automobile Elite - 7 series

http://img388.imageshack.us/img388/1317/img0099a2ol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za przebieg dam sobie ręke uciąc, nawet dwie:) w ASO BMW powiedzieli, że dali by nawet mniej jak ją przegladali, pozatym jest dośc szczegółowo udokumentowany a ja jestem drugim właścicielem, ale nie bede sie tu wdawał w szczegóły. Faktem jest to, ze nikt nie ma pojęcia o co chodzi:(

 

Denerwuje mnie jeszcze ten tempomat, ma ktoś może jakieś informacje na ten temat?

Discreet charm in automobile Elite - 7 series

http://img388.imageshack.us/img388/1317/img0099a2ol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek,ustaw sobie na 0.25 , to masz 40minut roboty i zobaczysz jak bedzie. Napewno jej nie zaszkodzisz a moze pomoc. jak jest duzy luz taki ze ewidentnie za głosno pracuje to tez jest niedobrze bo tym bardziej sie niszczy klawiatura. ja mam 0.25 i jest ok.
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.25 jest to luz przeznaczony dla silników M20.

W M30 luz ten ma wynosić 0.30 i jeżeli nadal silnik klekocze to należy pomyśleć o wymianie dźwigienek i ewentualnie wałka co by problem ten nie pojawił się po krótkim przebiegu ponownie.

Jeżeli ktoś zamierza wyeleminować ten klekot za pomocą zmniejszenia luzów zaworowych, podważając ustawienia fabryczne, nie zastanawiając się nad tym jakie mogą być konsekwencje tego, to lepiej żeby nikomu nie doradzał co ma robić i zachował swoje eksperymenty dla siebie.

 

A może zalejesz silnik olejem przekładniowym, co również może wyciszyć klekot.?? Co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po regulacji zaworów przeprowadzonej bardzo drobiazgowo (luz 0,3) silnik zaczął pracować duzo równiej i płynniej ale nie ustał charakterystyczny klekot. Jest on głośniejszy niż praca całego silnika i wydobywa się wyraźnie z pod pokrywy zaworów. Czy ktoś ma jakiś pomysł co z tym zrobić?

 

Druga sprawa: tempomat-nie działa, na nic nie reaguje a wcześniej działał. Czy to coś z elektroniczną przepustnicą czy może z przełącznikiem? Miał ktoś coś podobnego? Może ma ktoś jakiś schemat jak on jest połączony lub opis jak on dokąłdnie działa?

 

Bardzo proszę o pomoc bo mimo całej mojej sympatii do tego auta czasem mam mu ochote coś zrobić przez takie drobiazgi, z którymi żaden mechanik nie umie sobie poradzić.

:D witam ten tempomat ma przekaznik ktory lubi sniedziec lub sie poprostu przepalic jest kolo przeplywomierza zobacz to jak nie szukaj bezpiecznika niektOre modele mialy nara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam pytanie do użytkoników, którzy jeżdża na 0,25. Jak długo już tak jeździcie? Czy rzeczywiście nie ma żadnych objawów? No bo w sumie skoro fabryka dała 0,30 to może mieli w tym jakiś cel. Sam już nie wiem co mam robić bo wymiana wałka i dźwigienek to dośc duży koszt.

Discreet charm in automobile Elite - 7 series

http://img388.imageshack.us/img388/1317/img0099a2ol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek,przemyslałem to i Robert ma racje i( doswiadczenie). Jutro robie zaworki na 0.30 a niech sobie stukają. Lepsze chyba to niz ciasnota. Mam tylko pytanko do Roberta -jak ustawiam miedzy wałkiem a dzwikienką na 0,30 to miedzy zaworem a dzwigienką wychodzi wtedy 0,35. To jak to ustawic zeby było OK? (JAK DAM PRZY WAŁKU 0,25 TO NA ZAWORZE JEST WTEDY 0,30)
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz ustawia sie pomiędzy krzywką regulacyjną na dźwigience, a trzonkiem zaworu - nigdy nie regulowałem sposobem na wałku więc nie wiem jakie są różnice i co lepsze.

Czasem jednak wyklepuje się trzonek zaworu (robi się wklęsły) i komplikuje to regulacje, ale taki zawór już wyklepany powinno się wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam pytanie do użytkoników, którzy jeżdża na 0,25. Jak długo już tak jeździcie? Czy rzeczywiście nie ma żadnych objawów?

 

Jeżdżę tak od lipca ub. roku, zrobiłem jakieś 23.000 km i nic złego się nie stało silnik równo pracuje itp.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.