Skocz do zawartości

kilka pytań o AKUMULATOR


JACA

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM GORĄCO nie ma wszystkiego w wyszukiwarce więc pytam :doh:

 

1-na ile czasu można wyjąć aku.z auta i schować go w ciepełku-jakieś pamięci kompa auta nie zapomną się,co z pamięcią kompa.instalacji gazowej. :?:

 

2-jaka jest temp.zamarzania elektrolitu w aku.

 

3-jak się ma za poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym-(guma się skurczyła z zimna,klamra miała luz i jak się zorientowałem to zeszło od poziomu max co 1.5cm poniżej min),do mawiewu-trochę szwankowało od czasu nadejścia mrozów :?:

 

4-podczas tego ubytku żadne ostrzeżenie w stylu:KALTWASSERSTAND się nie pojawiło :?: ,latem ta funkcja działa

 

5-jaka jest temp.zamarzania dla płynu hamulcowego :?:

 

6-aku.wyjąłem tak na wszelki wypadek po tym jak u sąsiada w passacie strzelił,siedzę w domu na zwolnieniu lekarskim,za oknem temp.od piątku stale-14do-26,więc aku.też się grzeje

 

JACA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, z eaku wyjąłeś. Aku się grzej? nie! chyba raczej stoi w temp pokojowej i nic jemu sie nie tanie.moze tak soebi stac i 12 m-cy i nic jemu nie bedzie.

 

Temperatura zamarzania elektrolitu? nie mam pojęcia jaka jest!!!

 

Temp zamarzania płynu hamulcowego? tez nei mam pojecia, ale w takie mrozy lepiej nie odpalalc silnika za wszelką cene, bo jak zobaczyłem jak wygląda olej lezacy w bagażniku to oniemiałem!! jeste w szoku a dla sądiada w Renault Thalia, co prawa aku nie wytrzelił, ale sprzęgło się skleiło...tak olej zgęstaniał i zrobił się klejący!!!!

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. kolega powiedział wyczerpująco

2.temp. zamarzania elektrolitu określa jego gęstość przy naładowanym aku gęstość to 1,28 g/cm3 przy napięciu od 12,5 do 12,7 v jak napięcie spadnie np. do 10v wtedy gęstość robi się inna i może zdeko zamarznąć

3. przy dużych mrozach jak wiadomo może płyn zgęstnieć i może go być zdeko mniej ale raczej jak nie ma ubytków powinien mieścić się pomiędzy min a max , jak miałeś wyciek uzupełnij na zimnym i spoko

4. ostrzeżenia nie było żadnego bo może czujnik niewyłapał albo jak ja miałem ostatnio kompki zdeko podmarzały i różne cuda się robiły których latem nigdy nie było

5. płyn hamulcowy jeżeli jest wymieniany okresowo i jego skład jest taki jak powinien mieć dot3 lub 4 to napewno niezamarźnie przy 35 stopniach, co do temp. zamarzania to jak kiedyś do lodówki wsadziłem to przy -50 nic mu nie było więc niema strachu, moim zdaniem jak chcesz konkretne wartości zamarzania poszukaj w tabelach producenta danego specyfiku bo jak wiadomo są różne płyny .

Jeżeli się mylę poprawcie mnie .

Edytowane przez LENY
TYLKO BMW gg:6314161 tel:509652936 SKYPE: leny-bmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega z psiakiem na zdj napisał,że 12 miesięcy może stać aku w domu w temp pokojowej-ok.

ale jak go niebędzie w aucie przez tak długo to jakieś pamięci w stylu komputerki auta,komputer LPG się nie zapomną :?:

wolę zapytać na zapas :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zamarzl mi akumulator.

Wzialem go do domu i po ogrzaniu zaczalem ladowac i chcialem sprawdzic gestosc elektrolitu co mi sie nie udaje.

Nie jestem za bardzo zdziwiony,bo juz mialem taki przypadek z innym.

Pytanko jest takie:

Czy w aku bezobslugowym z symblem Ca Ca Centra Plus mozna mierzyc gestosc elektrolitu za pomoca aerometru./mnie po prostu plywak caly czas tonie/ :)

Wiem ,ze ze sie laduje ,bo sprawdzam mu napiecie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne ze mozna mierzyc - zreszta on wcale taki bezobslugowy nie jest. przedwczoraj wyjalem dokladnie taki ze swojego auta i spokojnie otworzylem go i to bez zrywania nalepki z gory. otworzylem go zeby spokojnie odgazowal w trakcie doladowywania prostownikiem.

 

wogole to AREOMETR a nie AEROMETR, patrz http://www.slownik-online.pl/kopalinski/59671F925CDD3223412565A10058811C.php

 

jesli plywak areometru mimo ladowania aku tonie to wydaje mi sie ze cos z nim jest nie tak. nie masz innego zeby porownac wskazania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne ze mozna mierzyc - zreszta on wcale taki bezobslugowy nie jest. przedwczoraj wyjalem dokladnie taki ze swojego auta i spokojnie otworzylem go i to bez zrywania nalepki z gory. otworzylem go zeby spokojnie odgazowal w trakcie doladowywania prostownikiem.

 

wogole to AREOMETR a nie AEROMETR, patrz http://www.slownik-online.pl/kopalinski/59671F925CDD3223412565A10058811C.php

 

jesli plywak areometru mimo ladowania aku tonie to wydaje mi sie ze cos z nim jest nie tak. nie masz innego zeby porownac wskazania?

 

Oczywiście, on jest bezobsługowy tylko z nazwy :mrgreen: Ja też mam Centre i jestem zadowolony z tym, że kupując go dowiedziałem się od sprzedawcy, że wspomnianą nalepkę należy zerwać choćby po to aby co jakiś czas dolać wody destylowanej do akumulatora bo inaczej długo nie pociągnie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Laduje ten akumulator i ma w tej chwili 13 V .Czy to jest normalne?

Laduje niskim pradem 1,5 A ,a poza tym wogole nie ''babelkuje''.

Pozdrawiam

 

13V to stanowczo za mało, norma to spokojnie 14,6V, a potem dopiero zacznie "bąbelkować".

 

Znajdź na forum, opisywałem ostatnio całą procedurę ładowania wg norm.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.