Skocz do zawartości

E32 735iA 90' usterki i zabytek


Mc Hammer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów po tak długiej przerwie, prosiłbym kolegów z forum o pomoc w kilku sprawach. Może od razu przejdę do rzeczy:

 

Podsufitka (standard) - jak ją tanio podkleić ? jest jakiś sposób prócz wyciągania szyby ? Jeżeli tak to w jaki sposób ? Ja doszedłem tylko do tego by wyciągnąć fotel pasażera oraz drzwi pasażera i wyciągnąć ją przez drzwi. Czy ktoś już tak próbował ?

 

Awaryjne - otóż od zakupu mam problem ze światłami awaryjnymi. Po odpaleniu samochodu i przejechaniu powiedzmy 50-100 metrów znikąd włączają się awaryjne (przycisk awaryjnych nie jest w ów czas wciśnięty więc aby je wyłączyć trzeba nacisnąć go 2x). Dzieje się tak też przy uchylaniu szyber dachu (elektryczny) po uchyleniu włączają się awaryjne (ciekawostka - muszę przytrzymać z 3 sekundy przycisk szyberdachu by się uchylił). I TERAZ UWAGA ! NIE DZIEJE SIĘ TAK CAŁY CZAS. OD CZASU DO CZASU TYLKO. Jakby liczyć to w około 50% przypadków zapalają się awaryjne po odjechaniu. Samochód nie ma problemu z napięciem, napięcie - 13,42 - mierzone miernikiem.

 

UWAGA --- Po rozkodowaniu VIN zauważyłem pozycję >>

S570A STRONGER ELECTRICITY SUPPLY Silniejsze zasilanie prądem ( to znaczy, że alternator powinien mieć 140A. Z tego co mi wiadomo bynajmniej...)

 

nie wiem czy ma to jakiś związek z usterką ale wolę napisać.

 

 

a poza tym to drobiazgi mi zostały typu spalone żarówki, klamka kierowcy, itp.

 

Odnośnie ZABYTKU. Przeczytałem cały temat odnośnie zabytków E32 napisany przez kolegę Wertus'a. I teraz moje pytania...

 

Jak na chwilę obecną wyglądają przepisy odnośnie rejestracji na zabytek samochodu takiego jak BMW E32 ?

Jakie są koszta ?

Czy jeżeli mam zmienioną maskę na szeroki grill (standardowo był wąski) a co za tym idzie nerki oraz grill przedni czy to dyskwalifikuje mnie z "pościgu o żółte blachy" ?

 

Przypominam >> moje e32: silnik M30B35 ( 735iA ) Data prod. 1990-04-06 kolor: Kolor CALYPSOROT METALLIC (252). Paliwo benzyna + LPG sekwencja STAG.

 

Samochód ma ORYGINALNY LAKIER oraz jest BEZWYPADKOWY !! (nie biorąc pod uwagę przerysowań) z uwagi na wiek lakieru gdzie nie gdzie widać podkład oraz posiada liczne rysy :?

 

Z całego wyposażenia brakuje mi jedynie tych dwóch rzeczy>>

S626A TEL.C-NETZ SIEMENS BEDIENHOERE Telefon Siemens C2 << dziś chyba już nie do dostania :( :?

S668A BMW BAVARIA C EXKLUSIV Radio BMW Reverse RDS << już łatwiejsze do dostania

 

Poza tym miesiąc temu samochód przeszedł przegląd techniczny, diagnoście oczy wyszły na wierzch gdy zobaczył, że zawieszenie w samochodzie jest w stanie można powiedzieć IDEALNYM biorąc pod uwagę wiek samochodu oraz przebieg i oczywiście Polskie drogi.

 

Teraz coś co zszokuje a jednocześnie zasmuci fanów e32 :( ( w tym mnie oczywiście )... Mianowicie jestem 5-tym lub 6-stym właścicielem tegoż samochodu. I mam zamiar go doprowadzić do stanu idealnego gdyż jest bardzo dobrą bazą do stworzenia idealnego e32. Poprzedni właściciele chyba nie zauważali tego...

 

Czy w związku z taką ilością właścicieli jest możliwość rejestracji samochodu na żółte tablice ?

 

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi oraz pozdrawiam.

 

PS. Jak sobie przypomnę coś jeszcze to napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, z podsufitówką nic już nie zrobisz, materiał jest tzw. podbity kilkumilimetrową gąbką, po latach się odrywa, podklejenie odpada, a jak podklejsz to będą plamy sam to przerabiałem.

Możesz kupić na allegro podsufitkówke, lub obszyć sobie, fajnym materiałem z alcantary jak cię stać, albo zwykłą, podkleić i będzie jak nowa.

2. Z awaryjnymi i z szyberdachem, muszisz sprawdzić moduł przekażników albo LKM, są pod tylnym siedzeniem, popatrzyć i wyczyśćić styki, popatrzeć, czy bezpieczniki są na swoim miejscu itp.

Myśle że Siemens C3 nie dostaniesz, ja w 750 mam Siemens S4 u mnie działa w Polsce i jest głośno mówiący, a Siemens C3, jest na Niemieckie autostrady, co kolwieg to znaczy.

Ogólnie jak masz w dobrym stanie, orginał to nie powinno być problemu, ale prosze cię, ten gaz to wywalić, bo to tylko szpeci, tą niemiecką limuzyne.... z gazem rejestrują.

No ale te rysy, to muszisz poprawić, mikro rysa może zostać bo to są naturalne żużycia, chodzi mi o rysy od klucza do podkładu, czy od kamieni, to trzeba zrobić, orginalna felga, najlepiej styling 5 z TRXem lub bez, może być i BBS RC, bo felgi też grają role, z tego co czytąłem.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, dzięki za tak szybką odpowiedź, samochód ma może z 5 rys długości mniej więcej 10-15 cm w różnych miejscach całej karoserii, 2 na dachu, 2 na masce, i gdzieś tam znajdzie się jeszcze jedna. Co do felg to są oryginały 15 calowe z e32 >> http://img695.imageshack.us/img695/3046/sl371719jw911.jpg takie.

Co do telefonu troszkę nie doczytałeś... Mianowicie siemens C2, nie C3 :D ale mniejsza o to. Ogólnie rzecz biorąc jeżeli rzeczoznawca zauważyłby byle jakiego siemensa wg mnie i tak by się nie połapał czy to C2 C3 czy nawet ABCD2 :D. Także tu bardziej widzę szansę, by był byle jaki siemens ale żeby pasował tam w miejsce obok hamulca ręcznego.

 

Wracając jeszcze do rys, któryś z poprzednich właścicieli zwieśniaczył ten samochód przyklejając jakiś gumowy spojler na klapę z tyłu :mad2: :duh: , a następny po nim specjalista tak go odkleił że na końcu bagażnika tam gdzie był przyklejony są liczne rysy. Po prostu "zdzierając" ten spojler zdarł lakier bezbarwny i widać normalny zmatowiały lakier. Także klapa do malowania raczej na 100%, kolejna rzecz to przerysowany tylny zderzak (jakiś idiota/tka na parkingu) oraz maska (maska to istna tragedia, nie wiem kto ją malował kiedyś ale ten człowiek powinien co najwyżej malować ławki w parku ;/) raz że jest szpachla na niej, delikatnie ciemniejszy odcień i ze 3 wgniotki, także maska do malowania i nadkole lewe przód do malowania bo w jednym miejscu lakier złuszczył się to już lepiej pomalować cały element.

Jak to w e32 bywa RDZA na dole drzwi przednich (woda zbiera się w listwach i trzyma się tam co powoduje korozję po kilku-kilkunastu latach użytkowania). Rdzy nie widać na zewnątrz samochodu, nigdzie nie wychodzi ani nic, tylko wewnętrzna rdza na dole drzwi przednich (tył jest okey).

 

to tyle odnośnie lakieru, do dzisiaj nie wiem skąd się wzięły te liczne rysy na całym samochodzie (rysy nie do podkładu tylko właśnie do lakieru zwykłego tak jakby, zdarty jest lakier BEZBARWNY) postaram się dodać kilka fotek jeszcze dziś na forum żeby każdy wiedział o co chodzi.

 

Aa i kolejna sprawa wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów ZF 4HP22, tylko kompletna wymiana tj 90% nie tylko 3.5 litra. Jeżeli ktoś wie jak wymienić cały olej to prosiłbym napisać. >> viewtopic.php?f=74&t=204973 << czy w ten sposób da się to zrobić ?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te felgi, miałem kiedyś na E34 sprzedałem w super stanie za 300 zł, wg mnie najbrzydsze felgi jakie BMW opracowało, ale o upodoaniach nie dyskutujemy, ważne że orginał i też E32 na takich wyjechało z fabryki.

Tak da się, tak wymienić olej, ale na zimnym silniku, muszisz o tym pamiętać.

To BMW możesz nam pokazać, chętnie bym zobaczył....

Za usuwanie rys ja w E34 zapłaciłem 500 zł w dobrym warsztacie.

A co będziesz robił z gazem?

Nie mów że w R6 cię na benzyne nie stać, bo ten silnik jest ekonomiczny, a wg mnie klasyk nie powinien mieć gazu z 21 wieku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co będziesz robił z gazem?

Nie mów że w R6 cię na benzyne nie stać, bo ten silnik jest ekonomiczny, a wg mnie klasyk nie powinien mieć gazu z 21 wieku :D

 

Nie każdy robi po 5tys rocznie jak ty. I nie musisz każdego odwracać od instalacji które się świetnie spisują w silnikach BMW.

 

I jakim prawem się pytasz czy kogoś stać czy nie. Bo to już jest bezczelne z Twojej strony. Pamiętaj, że nikomu się do portfela nie zagląda.

Jazda silnikiem 3,5l w ciężkiej budzie do tanich nie należy jak się autem jeździ.

 

Przepraszam autora tematu za OT, ale ten osobnik robi zawsze śmietnik w wielu działach szczególnie dotyczących LPG o którym nie ma pojęcia. Możesz sobie prześledzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto fotki przedstawiające te rysy oraz samochodzik :D UWAGA halogenów tymczasowo nie ma bo wydłubały mi jakieś labadziary na mieście, nowe już czekają na założenie.

 

http://www12.speedyshare.com/HCeJK/download/bmw-bagaznik.JPG

 

http://www12.speedyshare.com/UYX2V/download/bmw-dach.jpg

 

http://www12.speedyshare.com/jT8XE/download/bmw-maska.JPG

 

http://www12.speedyshare.com/bsqcM/download/bmwq.JPG

 

http://www12.speedyshare.com/gaced/download/bmw-e32-moje-tyl.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG zostaje bo ten samochód robi dziennie po 200 km jakby średnio liczyć czasami nawet 300 a i 400 się zdarzy. Niestety wzorzec ekonomii to to nie jest stąd też LPG... tak po prawdzie jakby nie spojrzeć, nie jest to zła sprawa jeżeli ktoś się tym interesuje. Np. LPG bardzo oczyszcza olej co za tym idzie jest to dobre dla silnika. Silniki m30b30 i m30b35 to silniki moim zdaniem stworzone do gazu, są niezniszczalne po prostu. Będę jeszcze próbował ograniczyć spalanie do 10 litrów lpg na 100 km ale to dopiero za jakiś czas i zdam relację z tego. obecnie spalanie LPG u mnie plasuje się na poziomie 14-16 litrów w mieście oraz 10-12 na trasie. Dobry wynik ? :D i to wszystko bez majsterkowania :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to jest dobry wynik i nie obniżaj na siłę dawki gazu bo wtedy właśnie silnik się niszczy. Jak mieszanka jest ok to też słyszałem, że silnik pożyje dłużej niż na PB. Bo jest podawany do komory spalanie w fazie gazowej a nie w postaci ciekłej jak PB. I to właśnie powoduje, że nie miesza się z olejem w żadnej sposób jak benzyna. Fakt że to są w ciągu roku niewielkie ilości, ale przy tak wiekowych autach to już jest różnica.

 

Jak robisz takie przebiegi to gaz jest świetnym rozwiązaniem :cool2: Ja mam 2.0 R6 i mi instalacja się zwróciła po niecałym roku, a co dopiero w o wiele większym piecu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey, kolega mnie źle zrozumiał, nie mam zamiaru obniżać dawki "na siłę", a nawet powiem więcej ! :D Benzyny też będzie palił 9-10 litrów /100 km po mieście. Silnik będzie pracował ciszej, łagodniej i w dodatku będzie bardziej żywotny :D ale o tym to za kilka miesięcy, jak mój eksperyment się uda to innym też pomogę :D Ale o tym to kiedy indziej.

 

Tymczasem zauważyłem że elektryka wariuje coś, nagle stopiły się światła cofania, światełko w drzwiach kierowcy oraz lampka ta obok szyberdachu (ta większa nie te dwie obok niej). Co to może być ? samochód non stop wyświetla mi komendy

 

BETRIEBSANLEITG - instrukcja obsługi

 

oraz

 

BREMSLI. ELEKTRIK - brak świateł hamowania (stopiony bezpiecznik lub obwód) << ale światła są, działają i ogólnie wszystko gra, bezpieczniki wszystkie są sprawne i żadnego nie wybiło...

 

 

Jeszcze jeżeli ktoś byłby chętny lub ma na zbyciu felgi STYLING 3 byłbym zainteresowany :D ale z DEKIELKAMI najlepiej. Mogę dać moje oryginały z e32 (te standardowe) i dopłacić jakąś kwotę :D

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie że LPG dyskwalifikuje możliwość zrobienia Twojej e32 na zabytek. Więc jeśli nie usuniesz LPG (a wyczytałem że tego nie zrobisz - ja polecam usunięcie, sam to zrobiłem) to raczej Twoje e32 zabytkiem się nie stanie.

 

ponadto zapraszam do lektury http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/rejestracja_pojazdu_zabytkowego-a_3045.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co kolega Wertus napisał można rejestrować na zabytek z LPG już tylko mało kto o tym wie. Jutro postaram się skontaktować telefonicznie z nim i może uda mi się dowiedzieć czegoś więcej. Na chwilę obecną z tego co mi wiadomo samochód nie dostałby przeglądu bezterminowego bo trzeba robić przegląd instalacji co rok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

BETRIEBSANLEITG - instrukcja obsługi

 

oraz

 

BREMSLI. ELEKTRIK - brak świateł hamowania (stopiony bezpiecznik lub obwód) << ale światła są, działają i ogólnie wszystko gra, bezpieczniki wszystkie są sprawne i żadnego nie wybiło...

 

 

Sprawdż pod maską w bezpiecznikach, masz taki przekażnik o kolorze żółtym wpada taka musztardowy kolor, sprawdż jego styki ewentualnie wymień na dobry, ten przekążnik lubi wariować po 20 latach. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.Ja też mam 735iA i z 91r i też z szerokim ryjkiem :wink:

 

 

http://images37.fotosik.pl/2095/14d6ef6efd6770d5med.jpg

http://images36.fotosik.pl/511/7a904d9b3e6e8ebamed.jpg

 

Także do możesz próbować.Najgorsze to załatwić wpis do rejestru-reszta to formalność.Niewiem jak teraz.Ja robiłem papiery na początku tamtego roku ale dopiero niedawno ja przerejstrowałem.Odezwij się na priv jak masz pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.