• Reklama

PODPORA WAŁU

M30 (730i, 735i) R6, M60 (730i, 740i) V8, M70 (750i) V12

PODPORA WAŁU

Postprzez NIKI » 07 Kwi 2006 09:13

Ostatnio w moim samochodzie zaczął mnie niepokoić dziwny odgłos...
Pojawia się on w trakcie dosyć ostrej jazdy, po prostu zaczyna coś trzeć..
dzwoniłem dzisiaj do mojego mechanika i na 98% twierdzi że to podpora wału.
W poniedziałek mam jechać do niego na dokładna diagnozę i tu mam do was pytanie.
Czy ktoś już z was wymieniał te ustrojstwo no i ile coś takiego kosztuje ?;)
ImageImageImage
Awatar użytkownika
NIKI
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 1435
Dołączenie: 07 Lut 2005 00:49
Miejscowość: Częstochowa
Moje BMW: Były E34 525i, E32 750il. Jest E46 316i

Postprzez NIKI » 07 Kwi 2006 12:48

Znalazłem na Allegro cos takiego :
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=97021887
Facet twierdzi że będzie pasować do mojego samochodu.
Ale ja mam wątpliwości czy podpora która pasuje do E30 będzie też pasować do 750 il :shock: :?:
ImageImageImage
Awatar użytkownika
NIKI
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 1435
Dołączenie: 07 Lut 2005 00:49
Miejscowość: Częstochowa
Moje BMW: Były E34 525i, E32 750il. Jest E46 316i

Postprzez xsilver » 07 Kwi 2006 14:44

ja dalem za nowa podpore jakies 3 mies temu chyba 90zl ( w hurtowni motoryzacyjnej ) - wydaje mi sie ze pisalo na opakowaniu ze pasuje tez do e30 , ale nie jestem pewny - na zdjeciu ta z allegro wyglada identycznie jak ta z e32...

wymiana raczej prosta - ale musisz sciagnac wydech , oslony , wyciagnac wał , rozkrecic go i zmienic podpore - potem wszystko poskladac...
Awatar użytkownika
xsilver
 
 
 
Posty: 3380
Dołączenie: 04 Cze 2005 18:44
Miejscowość: kraków
Moje BMW: m60b30

Postprzez NIKI » 07 Kwi 2006 17:33

Dzięki za odpowiedź no to się uspokoiłem bo myślałem że ze 500 zł mnie to pociągnie ;)
ImageImageImage
Awatar użytkownika
NIKI
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 1435
Dołączenie: 07 Lut 2005 00:49
Miejscowość: Częstochowa
Moje BMW: Były E34 525i, E32 750il. Jest E46 316i

Postprzez Centrino » 07 Kwi 2006 21:24

Tylko jak bedziesz sciagal wal to oznacz sobie miejsca aby wlozyc go dokladnie tak samo jak byl zamontowany. Rowniez jak bedziesz go rozpolawial to zloz go identycznie (co do freza).
Caly bajer polega na tym ze wal jest wywazany w calosci i zlozenie go inaczej niz byl zamontowany moze powodowac jego bicie podczas ruszania.
Centrino
 
 
 
Posty: 2529
Dołączenie: 28 Sie 2005 11:57
Miejscowość: DLU

Postprzez Boogie » 10 Kwi 2006 08:36

Hej
Ja u siebie zmieniłem podpore wału, bo podczas naprawdę ostrego buta, na suchym, było jakieś tyr tyr tyr, niby walenie, stukanie.
Wymieniłem pare elementów zawieszenia z tyłu - bałwanek + jedna tuleja sanek. A tu nic, dalej słychać.

W końcu latając bokiem po Opocznie Radek stwierdził, że to podpora wału.
Jak ją ściągali to się śmiali ze mnie, że jest dobra.
Łożysko całe, guma prawie idealna.....
Tyle że po wymianie stuki ustały.
Więc to było to. Po prostu przy takim mocach, zmęczenie gumy juz ma takie następstwa.
Dałem za podpore 240 pln w BMW.
Boogie
 

Postprzez czaro » 10 Kwi 2006 08:48

OOOOJJJJJJJ ja bym na twoim miejscu sprawdził tą podpore od e-30 wygląda moze tak samo ale.....kolega który miał750 przez 8 lat powiedział mi ze podpora od każdej innej 7 niepasuje do 750 cos tam jest nie tak albo z wymiarami albo niema możliwosci przenosic sił i momentu obrotowego cos w tym stylu jesli bedzie pasowac i uda ci sie zamontowac to mozesz długo na tym niepojezdzic.dowiedz się gdzies gdzie znają sie na 750-kach nie u byle kogo.możesz zadzwonic do ASO BMW i spytac o cene a pózniej spytac czy ta sama podpora idzie do innych 7-mek z mniejszymi silnikami,bedziesz pewniejszy.
E-32 730iA
czaro
 
 
 
Posty: 29
Dołączenie: 13 Mar 2006 19:46
Miejscowość: BIAŁYSTOK

Postprzez NIKI » 10 Kwi 2006 09:08

Spokojnie sam się za to nie wezmę bo chyba to przerasta moje możliwości techniczne ;)
Nie kupie tej podpory z Allegro bo wydaje mi się podejrzana.
Pojadę do swojego mechanika który to od razu zdiagnozował co jest nie tak facet zna się na rzeczy sam ma 850 i E38 740 więc zna w tych samochodach każdą śrubkę a u niego w warszczacie stoją takie samochody że moje E32 to już egzemplarz muzealny ;)

P.S
mam dokładnie takie same objawy co miał Boogie
ImageImageImage
Awatar użytkownika
NIKI
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 1435
Dołączenie: 07 Lut 2005 00:49
Miejscowość: Częstochowa
Moje BMW: Były E34 525i, E32 750il. Jest E46 316i

Postprzez leszczu » 10 Kwi 2006 18:40

...U mnie był podobny problem- za kompletną podporę wału płaciłem 160PLN
pozdrawiam!
leszczu
 
 
 
Posty: 365
Dołączenie: 22 Cze 2004 15:55
Miejscowość: Kwidzyn
Moje BMW: 525TDS-A Touring 1996r. E34

Postprzez Blaster » 19 Mar 2007 14:14

Panowie,,, najprawdopodobniej czeka mnie wymiana podpory wału w mojej 750tce w związku z czym mam małe pytanko o kilka rzeczy
Zerknolem pod auto i zauważyłem ze wieksza częśc wału znajduje się schowana nad ukladem wydechowym i tu moje pytanko czy nad tym układem znajduje się jeszcze jakaś podpora czy chodzi tu tylko o ta podpore co znajduje zaraz bezpośrednio za skrzynią biegów :?:

Bo zauważyłem że jak rusze tym krzyżakiem co jest za tą podporą to jest tam luz jakieś 3-4mm i troche jeste przerażony czy coś w skrzyni sie przez to nie uszkadza lub uszkodziło i czy wymiana tyko tej podpurku załatwi sprawe :?

Bardzo prasze o rozjasnie mi tego temaciku drobinke przez tych co to już robili :idea:
Pozdrawiam
Image
Sprzedaje materiał na podsufitki.
Blaster
 
 
 
Posty: 1022
Dołączenie: 25 Cze 2003 11:50
Miejscowość: Racibórz

Postprzez MarcinPioneer » 19 Mar 2007 14:42

Podpora wału jest inna niż do E30, podpora z 750 jest stosowana w:e34 540i ,e32 740i 750i.
Np LEMFORDER 10507,
Awatar użytkownika
MarcinPioneer
 
 
 
Posty: 1289
Dołączenie: 16 Lis 2005 13:58
Miejscowość: Sokołów Podlaski
Moje BMW: E34 525i 24V automat

Postprzez Blaster » 22 Mar 2007 13:51

MarcinPioneer napisał(a):Podpora wału jest inna niż do E30, podpora z 750 jest stosowana w:e34 540i ,e32 740i 750i.
Np LEMFORDER 10507,

Hej,, dzisiaj zamowiłem własnie tą podpore cena 230zl Panowie sami ją wyszukali i numer się zgadza z tym ktory podałeś wiec powinno być ok


Szkoda tylko że dalej sie nie dowiedzialem czy nad układem wydechowym gdzieś po środku jest jeszcze jakas podpora i krzyżak
Image
Sprzedaje materiał na podsufitki.
Blaster
 
 
 
Posty: 1022
Dołączenie: 25 Cze 2003 11:50
Miejscowość: Racibórz

Postprzez MarcinPioneer » 22 Mar 2007 14:33

U mnie byś taką podporę dostał za 180zł. Mówie oczywiście o LEMFORDER
Awatar użytkownika
MarcinPioneer
 
 
 
Posty: 1289
Dołączenie: 16 Lis 2005 13:58
Miejscowość: Sokołów Podlaski
Moje BMW: E34 525i 24V automat

Postprzez Blaster » 23 Mar 2007 16:46

:mad2: no to przepłaciłem,,,
Mam do Ciebie jeszcze jedno pytanie czy na samej podporze jest wypisana, wybita, lub dolana w gumie jakaś nazwa firmy Lemforder
bo na tej co dostałem nie ma żadnej,, pudełko jest z nazwą ale było otwarte i zastanawiam się czy nie jest ta podpora podmieniona,, jeśli tak to będzie się działo :evil:
Image
Sprzedaje materiał na podsufitki.
Blaster
 
 
 
Posty: 1022
Dołączenie: 25 Cze 2003 11:50
Miejscowość: Racibórz

Postprzez MarcinPioneer » 23 Mar 2007 19:19

Wiesz,że nawet tego nie wiem,ale na takich częściach to nie musi byc wybita nazwa,na ogół jej nie ma.są natomiast nr katalogowe,które też nie zawsze się pokrywają.Może za to być jakiś mały znaczek LEMFORDERA.Ostatni takie podpory zakładaliśmy w MERCEDESIE E klasa, to chyba też specjalnie nie były one oznaczone.
Awatar użytkownika
MarcinPioneer
 
 
 
Posty: 1289
Dołączenie: 16 Lis 2005 13:58
Miejscowość: Sokołów Podlaski
Moje BMW: E34 525i 24V automat


Powróć do E32

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości