Skocz do zawartości

Centralny zamek świruje


don

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

w mojej e32 mam centalny zamek + alarm

 

zwykle wlaczenie i wyłaczanie alarmu szło w parze z zamykaniem i otwieraniem drzwi ( ryglowniem )

 

ostatnio jednak centralny zamek zaczal strajkować tj. wraz z alarmem sie zamknie i za 1, 2 sek wyskoczy znów w góre. potem juz nie podczas zaczania alarmu nawet nie probuje sie zamknąc - zero reakcji zamka

 

siedzac w srodku i zamukajac sie od środka zwykle za pierwszym razem wyskoczy w gore a gdy powtorze zamkniecie od srodka - drugi raz juz nie wyskakuje

 

z kuczykiem od zewnatrz jst tak samo. za pierwszym odbije, za drugim sie zamknie.

 

nadmienie ze podczas wlaczonych światel komuter nie komunikuje ze ktorej drzwi sa otwarte wiec wykluczam klopot "z obwodem" drzwi

 

jeszcze jedno zauwazylem : gdy w zamku klapy bagaznika przekrece w prawo lub lewo - bezpośrednio po tym zamek centralny zadziała od razu bezbłednie. gdy wejde do samochodu i przejede a nastepnie ponownie gdzie zamknac - jaja zaczynaja sie od poczatku.

 

czy to jest jakiś "patent" BMW ktorego nie potrafie rozgryść czy po prostu awaria zamka ?

 

dziekuje za pomoc

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ten sposób sygnalizuje awarie

Przesmaruj ten zamek w bagażniku bo napewno ciężko chodzi i silniczek nie masiły go domknąć więć odbija wszystkie

 

masz na mysli w klapie bagaznika ?

 

moze przy okazji mi ktos powie co powoduje zamkniecie zamka w lewo lub w prawo w klapie bagaznika

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamek w bagazniku powinien zamykac się tylko w prawo na dwie pozycje:

1. zamknięcie całego samochodu i bagażnika centralnym zamkiem

2. j.w. + dodatkowe zabezpieczneie bagażnika, kluczyk wtedy sie nie cofnie do pionu tylko pozostanie w pozomie i pomimo otwarcia samochodu pilotem lub zamkiem drzwi bagaznik się nie otworzy (takie zabezpieczenie np. na warsztaty, zeby ci czegos nie ukradli).

 

w lewo natomiast zawsze bagaznik się otwiera. ja mialem to samo w poprzedeniej do ktorej zalozyli alarm. u mnie czasem sam sie otwieral, albo sam sie zamykał i tez kiedy obslugiwalem go z bgaznika to nic sie nie dzial (tzn. nie swirowal). rozebralem zamek w bagazniku, przemylem, poczyscilem itd. zalozylem i problem ustal :D

Discreet charm in automobile Elite - 7 series

http://img388.imageshack.us/img388/1317/img0099a2ol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanowczo jest to problem z którymś z siłowników z kontrolą zamknięcia (są trzy, dwa w przednich drzwiach i w klapie bagażnika). Z Twojego opisu wynika, że masz problem z klapą bagażnika. Wyjmij go, wyczyść, potem wyreguluj tak, żeby poprawinie działał. Czasami jest też tak, że nie wraca do końca sam bębenek zamka (to, co wciskasz przy otwieraniu bagażnika) - też do czyszczenia i smarowania (zewnętrzny mechanizm, nie środek zamka).

 

W sprawie działania zamka bagażnika i jego pozycji - odsyłam do instrukcji obsługi.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda w e36 nie musi byc tak samo jak w e32 ale wtrace swoje 3 grosze :mrgreen:

Identyczne objawy mialem, gdy przetarl mi sie przewod w wiazce przy klapie. Niby dziala, wszystko cacy i doslownie po obejsciu samochodu jaja zaczynaja sie ponownie. Dzialo sie to szczegolnie w cieple dni - do tej pory nie wiem co to mialo wspolnego ze soba... wilgoc byla mniejsza, czy co :?: ...

Zlutowalem i ustalo :twisted2: :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda w e36 nie musi byc tak samo jak w e32 ale wtrace swoje 3 grosze :mrgreen:

Identyczne objawy mialem, gdy przetarl mi sie przewod w wiazce przy klapie.

 

Właśnie w E32/E34 nie słyszałem o takim przypadku (kable inaczej ułożone, wyginają się łagodnie), ale nie wykluczone, warto też sprawdzić.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Od miesiąca mam podobny problem w BMW e36 rocznik 92.

Centralny zamyka na dwa razy tzn. za pierwszym odbija z alarmem lub bez , a za drugim razem załapuje idealnie . Jest to trochę uciążliwe . Czy ktoś miał podobny problem i jaka jest tego przyczyna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gregor sluchaj mialem tak kiedy i chyba wpadlem na trop teraz.

 

 

kluczem jest silownik centralnego w bagazniku - przeczysc styki to po pierwsze.

 

odlaczylem go i mam to samo zaskakuje dopiero za 1 razem to chyba sygnal ze ktorys silownik jest np. zepsuty czy cos, bo jak podlacze wtyczke dziala za 1 razem wiec mysle ze to bedzie trop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od miesiąca mam podobny problem w BMW e36 rocznik 92.

Centralny zamyka na dwa razy tzn. za pierwszym odbija z alarmem lub bez , a za drugim razem załapuje idealnie . Jest to trochę uciążliwe . Czy ktoś miał podobny problem i jaka jest tego przyczyna ?

 

Może być tak jak pisze Maciey. Ale prawie zawsze w e36 trzeba zaczynać od wiązki w tylnej klapie. Tam lubi się przetrzeć jeden lub dwa kabelki i takie objawy będą. Oczywiście możesz jeszcze bawić się w odłączanie siłowników, sprawdzenie centralki, ale ja bym zaczął od wiązki kabli prze lewym zawiasie klapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz ryglowanie to masz wytarte mikrowlaczniki w silownikach, albo peknieta obudowe silownika. napewno przednie , bo przy usterce tylnich nie otwieraja sie drzwi. jesli natomiast podczas jazdy lubi na zakretach pomigac lampka wewnetrzna to masz uszkodzone krancowki w zamkach (na slupkach) one sie wycieraja i jesli sterownik wykryje otwarte drzwi to nie pozwoli na zamkniecie zamka. innej mozliwosci nei spotkalem (chyba ze w touringu 5).

lucas < pamietasz pare dni temu pisalem ci ze 3 to prawie bmw, w 5 i 7 sie to nie dzieje ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz ryglowanie to masz wytarte mikrowlaczniki w silownikach, albo peknieta obudowe silownika. napewno przednie , bo przy usterce tylnich nie otwieraja sie drzwi. jesli natomiast podczas jazdy lubi na zakretach pomigac lampka wewnetrzna to masz uszkodzone krancowki w zamkach (na slupkach) one sie wycieraja i jesli sterownik wykryje otwarte drzwi to nie pozwoli na zamkniecie zamka. innej mozliwosci nei spotkalem (chyba ze w touringu 5).

Dobre, dobre. Niby bzdet, a potrafi tyle nabroić. W końcu diabeł tkwi w szczególe. :diabel_smiech:

lucas < pamietasz pare dni temu pisalem ci ze 3 to prawie bmw, w 5 i 7 sie to nie dzieje ;-)

Pamiętam. :) :cool2:

Chociaż, wydaje mi się że gdzieś czytałem o podobnym problemie z jakąś piątką, ale nie kojarzę o co dokładnie tam chodziło. Zresztą nie ważne.

 

Jestem na etapie zbierania na piątkę i marzy mi się e39, ale prawdopodobnie finanse i logika (w tym wypadku jedno powiązane z drugim) wskażą na e34 po lifcie. :think: :idea: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znowu mam taki problem że jak cykne w e34 drzwi zamkna sie eleganckie wszystkie drzwi , ale gdy pociągne za klamke od strony kierowcy , to jak bede chciał otworzyć to wszystkie sie otworzą oprócz u kierowcy, czy to silniczek mi zdechł , czy można go tam jakoś przeczyścić albo cuś ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.