Skocz do zawartości

Jaka szpera pasuje do E-32 -- od E-23 czy E-34 ??


BMW_Zbyszek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :-)

Mam 730i E-32 89' i jeśli chodzi o mechanikę to jestem cienki jak "Polsilver" :oops:

 

Ciekawi mnie od jakiego innego modelu BMW pasuje szpera do E-32 -

-- lepiej wziąść od E-23 czy E-34 ???

 

Jakie przełożenie wybrać żeby auto jeździło tak jak dotychczas (bez szpery) - chodzi mi głównie o przyśpieszenie i Vmax. ???

 

Jakie jeszcze elementy trzeba zmienić gdybym wybrał most ze szperą od E-23 lub E-34 ???

 

Na co zwrócić szczególną uwagę podczas zakupu ???

 

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E 32 miało standardowo szperę. Więc do Twojego E32 proponuję most ze szperą od...E32. Dla pewności: podnieś tylne koło prawe lub lewe, spróbuj zakręcić, jak nie idzie - to masz szperę. :D

W tym właśnie problem że podniosłem i kręciłem -- nie mam szpery bo kręcac jednym kołem, drugie się nie obraca w przeciwnę stronę :(

 

A o szperę od E-32 trudno :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E 32 miało standardowo szperę. Więc do Twojego E32 proponuję most ze szperą od...E32. Dla pewności: podnieś tylne koło prawe lub lewe, spróbuj zakręcić, jak nie idzie - to masz szperę. :D

W tym właśnie problem że podniosłem i kręciłem -- nie mam szpery bo kręcac jednym kołem, drugie się nie obraca w przeciwnę stronę :(

 

A o szperę od E-32 trudno :-(

 

jezeli podniesiesz auto tak aby dwa kola byly w powietrzu i podczas krecenia jednym drugie kreci sie w ta sama strone tzn ze masz szpere.

gdyby bylo na odwrot szpery by nie bylo.

 

z tego co napisales masz szpere. :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpera to przekładnia satelitarna w mechaniźmie róznicowym (w tylnym moście lub tzw przekładni głównej lub jak kto woli dyfrze) o zwiększonym tarciu wewnętrznym. zadaniem takiego rozwiązania jest brak utraty momentu obrotowego(napędowego) na napędzanym kole jesli drugie napędzane ślizga się lub z jakichś powodów zawisło w powietrzu.

Przykład: jeśli zamiast jednego napędowego koła założysz wrotkę, to ze szperą pojedziesz. :dance:

Michał 750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E 32 miało standardowo szperę. Więc do Twojego E32 proponuję most ze szperą od...E32. Dla pewności: podnieś tylne koło prawe lub lewe, spróbuj zakręcić, jak nie idzie - to masz szperę. :D

W tym właśnie problem że podniosłem i kręciłem -- nie mam szpery bo kręcac jednym kołem, drugie się nie obraca w przeciwnę stronę :(

 

A o szperę od E-32 trudno :-(

 

jezeli podniesiesz auto tak aby dwa kola byly w powietrzu i podczas krecenia jednym drugie kreci sie w ta sama strone tzn ze masz szpere.

gdyby bylo na odwrot szpery by nie bylo.

 

z tego co napisales masz szpere. :twisted2:

Jeśli dobrze pamiętam to na tym forum czytałem jak sprawdzić czy ma się szperę -- i wyszło że nie mam -- a co dziwniejsze jak podniosłem auto to mogę sobie jednym kołem kręcic w którą stronę chce -- drugie pozostaje w bezruchu :?:

Nie mam też literki S przy numerze na moście :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpera się może skończyć, toć to sprzęgło cierne wielopłytkowe.

Najlepiej to sprawdzić podnosząc jedno koło (tylne) w aucie

i pokręcić nim. Jeżeli czujemy spory opór w kręceniu (a zaciski nie trzymają,

mamy na N, oraz hamulec ręczny całkowicie odpuszcza) to

świadczy, że mamy szperę.

 

W e32 była montowana standardowo szpera 25% czyli

w przybliżeniu 25% momentu obrotowego jest kierowane na

koło niebędące w poślizgu rewszta 75% na koło w poślizgu.

(to jest teoria, w kpraktyce trochę trudniej to ocenić).

 

Są metody na określenie sprawności szpery w %.

Należy podnieść autko i zamontować na jednym kole

na odpowiedniej feldze (średnica) odpowiedni ciężarek (masa*ramię).

 

Następnie z drugiej strony kręcić kluczem dynamometrycznym zaczepionym w odpowiednim miejscu (też jest potrzbne ramię).

 

W momencie kiedy ciężarek zacznie się podnosić to zapisać wartość

wskazywaną przez klucz dynamometryczny (tutaj nie jestem

dokładnie pewny tego miejsca, dawno o tym czytałem).

 

Następnie z odpowiednich wzorów można uzyskać % wartość spięcia

dyfra.

 

ps. nigdy tego nie robiłem, taka jest teoria

posiadam dokładny opis procedury dla Opla Omegi, sądzę, że dla każdego

innego autka ze szperą cierną ta procedura jest właściwa

 

 

Mam screeny.

 

Strona 1

 

http://img137.imageshack.us/my.php?image=sprawdzenie14me.jpg

 

 

 

Strona 2

 

http://img138.imageshack.us/my.php?image=sprawdzenie21nx.jpg

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.