Skocz do zawartości

wywaliło płyn z chłodnicy


akrystian

Rekomendowane odpowiedzi

No i zaczeły sie problemy. Jadę sobie dziś naciskam gaz a auto coś mi dusi wskaźnik temperatury poszedł za połowę jak nigdy dotąd a na desce pojawił się komunikat o niskim poziomie płynu w chłodnicy.

Otwieram maskę przewód z chłodnicy spadł i płyn wyleciał sobie na jezdnię. Nie wiem jeszcze czy spadł bo był słabo zamocowany czy coś jest z ciśnieniem w układzie chłodzenia (wiem było szukałem na formum).

Teraz pytanie wlałem płyn i chyba pasowałoby odpowietrzyc układ. Przy termostacie jest odpowietrznik jak go odkręcam to leci płyn czy to znaczy ze układ nie jest zapowietrzony ? A wogóle to jak powinno się odpowietrzać uklad na ciepłym czy zimnym silniku ?

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej plyn do oporu uruchom silnik zeby pompa wodna zaciagnela i dolewaj plynu podczas gdy silnik caly czas pracuje.

I odkrec wlasnie ta srubke az wyleci wszystkie powietrze.

Z tego co napisales to juz lecial plyn ale na zgaszonym silniku czy uruchomionym to jest wazne !

Gdy juz wygoni pompa wszystkie powietrze czyli bedzie leciec sama woda zakrec srubke i uzupelnij do poziomu plyn.

Pozdrawiam !

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1; Wlej płyn

2;Otwórz grzanie na max

3;zagrzej silnik aż poziom skoczy na niebezpieczne pole (po za połowę )

4;zgaś silnik

5;odkręć śrubę na głowicy i spuść płyn z bombelkami

 

Punkt 3-5 powtażać tak długo aż płyn w chłodnicy będzie wolny od powietrza

 

I to by było na tyle

Edytowane przez zielony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1; Wlej płyn

2;Otwórz grzanie na max

3;zagrzej silnik aż poziom skoczy na niebezpieczne pole

4;zgaś silnik

5;odkręć śrubę na głowicy i spuść płyn z bombelkami

 

Punkt 3-5 powtażać tak długo aż płyn w chłodnicy będzie wolny od powietrza

 

I to by było na tyle

 

 

Nie proponuje przegrzewac slilnika bo glowica sie pokrzywi i bedzie trzeba wymienic uszczelke pod glowica, uszczelka pod wplywem duzej temp robi sie twarda jak skala i bedzie przepuszczec

 

Pozdrawiam

 

MAC

MAC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w E-32, ale w E -39 i pewnie E-38, odpowietrzanie w

silniku 4,4 choćby po wymianie płynu, jest samoczynne.Przy gorącym silniku NIE ODKRĘCA się żadnych śrubek odpowietrzających czy korka wlewu do zbiorniczka, bo zrobi się "gejzer" przy zupełnie sprawnym układzie chłodzenia. Po pewnym czasie od wymiany płynu ,check control może wyświetlić komunikat: "niski poziom płynu chłodzącego" Oznacza to,

że wskutek usuwania powietrza obniżył się poziom płynu. Nie wpadamy

wtedy w panikę, bo dopóki wskazówka temperatury silnika "stoi" na środku - nic się nie dzieje. PO OSTYGNIĘCIU silnika spokojnie odkręcamy korek i dolewamy płynu do właściwego poziomu. Takie wyświetlanie komunikatu i dolewanie musimy czasem powtórzyć 3-4 razy,

aż usuniemy całe powietrze, i płyn przestanie się obniżać. To niby prosta i banalna sprawa, ale "sporo płynu wylałem", zanim do tego doszedłem, kierując się poradami typu: " w silniku nie zapowietrzonym, można odkręcić korek w zbiorniczku, i nic się nie wyleje" :D

e 39 540i 1998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e32 jaknajbardziej odpowietrza sie na pracującym silniku, oczywiscie niezagrzanym na maxa (monimal) tylko tak zeby było cisnienie ktore wypcha babelki. Wiadomo ze jak przy goracym silniku odkreci sie korek to bedzie gejzer, takze odpowietrzac jezeli węże są już lekko twarde, ciśnienie wypcha bąbelki. Tą czynność powtórzyć pare razy, bo z włąsnej autopsji wiem ze odpowietrzenia raz może niewystarczyć.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego az grzac silnik gdy dojdzie na niebezpieczne pole :shock:

Tak jak to napisal Zielony !

Ale to nie wazne kazdy ma swoje metody :D

Ja zrobilem tak jak mam w swoim opisie ale przyznam racje ze pominalem otwarcie pokretla od cieplego powietrza na maxsa !

Pozdrawiam !

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oprocz tego przede wszystkim wymien termostat na nowy. Koszt to niewiele ponad 50 PLN a to najczestsza przyczyna przegrzewania sie auta. U mnie w E34 kiedys padl termostat, temperatura poszla prawie na maxa, wzroslo cisnienie w ukladzie chlodzenia i.... szlak trafil pompe wody. Byla juz przepracowana wiec pewnie dlatego puscila ona a nie jeden z przewodow, co nie zmienia faktu, ze gdyby nie termostat za 50 PLN, mialbym 5 razy tyle do wydania na piwo. Nie warto zatem na nim oszczedzac... pewnego dnia sie po prostu nie otworzy.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak z temperaturą to problemów nigdy nie miałem zawsze wskazówka stoi sobie na środku więc termostat & visco chyba ok.

Kupiłem płyn zalałem i odpaliłem pochodził trochę i widzę że przewód, który idzie do chłodnicy jest bardzo twardy więc coś chyba jednak za duże ciśnienie.

Popróbuję juro jeszcze to odpowietrzyć tak jak piszecie ale coś złe przeczucia mam :(

 

P.S Dzięki wszystkim za szybki odzew

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze w E32 układu chłodzenia nie odpowietrza się przez korek jak to Barto

Wiadomo ze jak przy goracym silniku odkreci sie korek to bedzie gejzer,
napisał

 

Po drugie jeżeli jest zapowietrzony układ chłodzenia to wiadomo że pompa wodna poda płyn o ile nie będzie w nim powietrza. Wobec tego należy sprężyć i wytworzyć niewielkie ciśnienie poprzez zagrzanie silnika wtedy gorące powietrze nie dopuści do otwarcia drugiego obiegu po przez termostat .Skutkiem takiego zachowania jest szybki wzrost temperatury w krutkim obiegu co pokazuje wskaźnik

 

Po trzecie aby skutecznie i prawidłowo odpowietrzyć układ w E32 należy wyłączyć silnik i usunąć nadmiar zgromadzonego ciśnienia i przy tym powietrza w głowicy śrubą koło termostatu :!:

Wtedy szybko można sprawdzić czy termostat się otworzyl dotykając ręką dolnego węża chłodnicy (ten z prawej strony)

 

Należy powtórzyć czynnośc aby w 100% pozbyć się bąbelków ,choć za drugim razem układ już się nie zagrzeje bo termostat już będzie otwarty :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze w E32 układu chłodzenia nie odpowietrza się przez korek jak to Barto
Wiadomo ze jak przy goracym silniku odkreci sie korek to bedzie gejzer,
napisał

 

oczywiście że nieodpowietrza się przez korek .

 

Napisałem to bo:

Przy gorącym silniku NIE ODKRĘCA się żadnych śrubek odpowietrzających czy korka wlewu do zbiorniczka, bo zrobi się "gejzer" przy zupełnie sprawnym układzie chłodzenia
własnie poprzednik napisał o tym gejzerze co jest oczywiście normalne, dlatego wspomniałem o lekkim zagrzaniu silnika zeby wytworzyć niewielkie cisnienie potrzebne do wypchania powietrza. W M20 i M30 są to odpowietrzniki przy termostacie a u mnie M50 w chłodnicy koło korka wlewu płynu chłodzącego. jak jest w nowszych modelach niesty jescze nie wiem :?

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto idzie na warsztat :( wlałem płyn nagrzałem go tak żeby wskazówka doszła do połowy i wyłączyłem. Przychodze na drugi dzień a pod autem kałuża, znowu zleciał przewód z chłodnicy. Przy okazji odłamał się kawałek takiego plastikowego pierścienia, który wychodzi z chłodnicy i nie bardzo ma się czego trzymać ten przewód gumowy może to jest przyczyna.

Wogóle przewód doprowadzający płyn wydawał mi się jakiś za twardy gdy pracowal samochód ale wczoraj na giełdzie widziałem e32 i miał tak samo :?:

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mesle ze to problem tego pierscienia ktory trzyma ten wąż przy chłodnicy, bo cisnienie w układzie musi być i tym cisnieniem reguluje korek w zbiorniczku wyrównawczym. Powinno nawet chyba pisać przy jakim cisnieniu ten korek upuszcza cisnienie. Dla przykładu podam ze w mercedesie było kilka rodzajów korków do zbiorniczka wyrównawczego a różniły sie tylko cisnieniem w zależności od modelu i silnika. Jak wiadomo przy większym cisnieniu temperatura wrzenia tez wzrasta poto zeby w korku drogowym gdzie temperatura płynu może dojść do nawet 110 oC (taka temp była dopusczalna w mercedesie przy właczonej klimie i upalnych dniach w korku) nie nastąpiło "gotowanie płynu" co spowodowało by nagły wzrost temperatury, a przy nominalnym cisnieniu w układzie do parowania dochodzi dopiero w około 120oC.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BARTO też sie tak pocieszam. Swoją drogą przy tym pierścieniu mam zamontowane takie uchwyty do podtrzymywania tego węża, więc poprzedni właściciel być może miał już z tym wcześniej jakieś problemy. Może jutro będzie zdjęta chłodnica i zawiozę to do gościa żeby coś tam dospawał.

BTW jak rozrgrywał sie ten dramat poleciałem na STATOIL żeby kupić płyn, za 5l Petrygo skasoawli coś ok 50 zł ZŁODZIEJE !!!

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień chłodnice, klejenie sobie odpuść. Przewód gumowy owszem jest troche twardy ale nie do przesady. Możliwe że jednak ci pada uszczelka pod głowicą i ciśnienie w ukł chłodzenia wytwarzane jest z któregoś cylindra. Ja tak u siebie miałem.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień chłodnice, klejenie sobie odpuść. Przewód gumowy owszem jest troche twardy ale nie do przesady. Możliwe że jednak ci pada uszczelka pod głowicą i ciśnienie w ukł chłodzenia wytwarzane jest z któregoś cylindra. Ja tak u siebie miałem.

 

Szkoda wymieniać całą chłodnicę jak uszkodzony może być tylko pierścień na który nakłada się przewód doprowadzający płyn.

Też się obawiam, że może to być uszczelka ale do tej pory z silnikiem nie miałem problemów temperatura zawsze idealna i w momencie gdy to się stało też zagrzany raczej nie był.

A jakie miałeś objawy gdy poszła Ci uszczelka :?: Zauważyłem, że w chłodne dni para wali mi z wydechu jak z parowozu ale to chyba normalne.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem wąż, odpowietrzyłem co zajeło mi sporo czasu i dwa dni jeździłem bez żadnych problemów (temperaturka w połowie ciśnienie w układzie niewielkie).

 

Dzisiaj po ujechaniu 300 m zauważyłem, że wskaźnik temperatury poszedł na połowę, czyli coś za szybko. Zatrzymałem sie płyn w zbiorniku wyrównawczym niby jest, wąż doprowadzajacy wodę miekki więc jadę dalej ale temperatura rośnie i rośnie.

Zostawiłem go na parkingu i przyszedłem do pracy. Co do cholery :oops: się dzieje z tym samochodem: uszczelka ? to czemu dwa dni było ok, może jeszcze nie był odpowietrzony jak trzeba ? czujnik temperatury ?

 

Zaczynam mieć tego samochodu serdecznie DOŚĆ!!!!!!!!!

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nic nowego Ci nie podpowiem ale poszukaj na forum....kiedyś ktoś opisywał podobny przypadek.....i winna była pompa wody to raz i o ile sie nie myle było tez coś z nagrzewnica i zaworami ( tymi od ogrzewania )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie bez paniki, najprawdopodbniej jest jescze zapowietrzony, zapal go i poczekaj jak weze troche nabiora ciśnienia i wtedy odpowietrzaj. Daj znać czy powietrze dalej wyszło, jak tak to testuj dalej i nie pozwol sie mu przegrzac.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwi mnie że złapał temperature tak szybko, jak przełączałem na gaz wskazówka była w połowie tego niebieskiego pola a niecałe 100 m dalej była już w połowie. Płyn był czysty żadnej mazi musze jeszcze zajrzec do oleju czy nie ma jakiejś papki.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem termostat i chyba niepotrzebnie bo coś prawdopodobnie jest z czujnikiem temperatury silnika. Wskaźnik temperatury poszedł na koniec skali myślalem, że sobie przegrzałem silnik ale otwieram maskę a tu nic nie bulgocze odkręcam odpowietrznik a płyn nawet specjalnie mnie nie poparzył w palce.

Ryzyk fizyk jadę, a on raz mi pokazuje max po czym spada do połowy i tak co chwilę co innego więc jest nadzieja, że może nie będzie tak źle. Wie ktoś może ile taki czujnik kosztuje mam nadzieję, że w sklepie przyjmą termostat w rozliczeniu :wink:

 

P.S Barto ty zdaje się miałeś problemy z czujnikiem ?

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.