Skocz do zawartości

Nagły wzrost temperatury, a zaworki nagrzewnicy


Przem777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Mam taki niemiły problem, a to dlatego że defekt nie pojawia się regularnie i w określonych okolicznościach. Objaw jest taki, że w pewnym momencie temperatura bardzo szybko wchodzi na czerwone pole, a buzzer dzwoni i wyświetla się info od temperatury płynu chłodzącego. Ostatnio pojawiło się to kiedy po ponad 50 km po mieście stanąłem na światłach. Naturalnie nie po raz pierwszy stałem tego dnia na światłach. Wtedy to z bardzo szybko temperatura wzrosła, a jak zjeżdżałem ze skrzyżowania było już czerwone. Raz zdarzyło mi się to na postoju, jeszcze zimno było i grzałem autko. Kiedy temperatura wzrosła ponad pion z kratek nadal leciało zimne powietrze. Temperatura rosła i rosła... Zacząłem kręcić regulacją temperatury do kliknięcia na minimum i maximum i w końcu poszło ciepłe, a temperatura spadła do pionu. Ostatnio pomogło dopiero włączenie nawiewu na szybę. Czemu zaworki od nagrzewnicy mają taki wpływ na temperaturę płynu. Przecież latem są zazwyczaj zamknięte... A może to coś innego.

Dzięki.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak podskoczy ci temperatura do dosc wysoko sprawdz trzy masz bardzo twarde rury od chlodnicy i czy gorna jak i dolna sa bardzo gorace bo np jezeli dolna masz zimna a gorna bardzo twarda i wywala ci plyn ze zbiornika to pewnie termostat ew zapowietrzony jezeli jest wszystko ok (miekkie w miare i cieple)to czujnik temp.musisz sprawdzic cisnienie w ukladzie chodzacym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mi sie wydaje że termostat blokuje bo znajomy miał podobny objaw w Mercu 124,myślę że odpowiecznik sprawdzałeś i leci płyn a nie powietrze.

PASJONAT E32 posiadałem E32:730R6,730V8,750V12

......................................................................

POSIADAM E32 750 V12 SPRZEDAJE CZĘŚCI

TEL 513068207

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat już wymieniałem przed zimą, oryginalny. Rury są ciepłe, ale nie twarde. Płyn przelewa się także wężykiem w zbiorniczku wyrównawczym. Z odpowietrzacza leci płyn. Paski klinowe są nowe. Nie upieram się, ale wszelkie zmiany temperatury pojawiają się dopiero po kombinacji regulatorami jak poleci gorące powietrze z kratek temperatura spada do prawidłowej.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki temperatury są wymienione, oba VDO, przypuszczalnie oryginalne. Jednak nie sądzę aby błąd wskazań czujnika był powodem zagotowania się płynu i wypchania ponad litra zaworkiem bezpieczeństwa!! Nadal trzymam się wersji że winne są temu zaworki nagrzewnicy, jednak dlaczego mają taki wpływ na wzrost temperatury? Dobrze myślę: zaworki odcinają dopływ płynu do nagrzewnicy regulując na minimum?
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze jednak termostat,mimo ze go nie dawno wymieniales mogl pasc bo dokladnie tak jak myslisz zawory nagrzewnicy nie powinny miec nic z tym wspolnego chyba ze sie myle ale w zadnym aucie tak niema zeby one mialy wplyw na zagotowanie plynu wrecz odwrotnie jak otwozysz to powinna spasc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może też pompa wodna się zacierac(pod zaworkami jest chyba dodatkowa pompka elektryczna,jak otwierasz zaworki wywołuje ona ruch w układzie i temperaturka spada)

może tramostat nie puszczac

w pompkach wdnych z plastykowym wirnikiem czasem łamią sie łopatki ale efekt jest taki że autko nagrzewa się powoli coraz bardziej i mało co pomaga ale warto sprawdzic

pozdro

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy cierpliwi czytający tak długie posty!! :) Zawężę zakres możliwych usterek. Wczora z wieczora zbadałem termostat, reaguje bez zawahania we wrzątku, przy okazji utraty płynu chłodzącego zdemontowałem pompę wodną, jest cała i nie ma luzów, a i kręci się swobodnie. Dla całości pozostawiłem auto na wolnych obrotach i oczywiście wszystko było OK. Ciepłe powietrze leciało z nadmuchu, temperatura idealnie w pionie! Dziś rano od parkingu w korku i podobnie całe 15km do pracy wszystko OK!! Niestety złośliwie, mając cel w zasięgu wzroku temperatura zaczęła szybko rosnąć i fik na czerwone pole. O rzesz ...wa mać!! Szybko nawiewy na full na gorące, ale tam tylko zimne... Zostawiłem go na parkingu, teraz pewnie już ostygł, ale jakoś muszę wrócić. Jak w amerykańskim filmie, niemożliwe, a jednak się dzieje.

Pzdr

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie identyczny objaw był z winy zepsutego visco... jednocześnie miałem walniętą uszczelkę pod głowicą - płaszcz wodny - co powodowało niezłe ciśnienie czy też bąbla i rozwalało mi a to chłodnicę a to węże....

 

Jednak wracając do tematu - w czasie jazdy odczuwałem nagły wzrost temperatury, nawet jeśli nawiew miałem wyłączony to zaczynało grzać. Nawiew ustawiałem na full (żeby ciepło biło z silnika do mnie) - zamiast tego miałem zimne powietrze, dopiero na niedługą chwilę przed BUM miałem ciepłe...

 

Wina była w visco. Jeśli jednak nie masz ciepłego powietrza chociaż temp. silnika jest wysoka, to znaczyć może że tak jak kolega pisze - masz zapowietrzony układ.

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, niby racja, jednak w odpowietrznika leci ciurkiem płyn, a wczoraj i dziś rano przez jakiś czas temperatura nawiewu zmieniała się bardzo ładnie wraz z kręceniem regulatorkami. Zjawisko ma charakter nagły i nieprzewidywalny. Rury w czasie pracy są ciepłe ale miękkie, czyli ciśnienie raczej OK, a do 16tej uż tylko 6 godzin... i co ja zrobię!!
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też wydawało się ok, ciśnienie rosło po około 30-35km - tyle że moja uszczelka była już wygwizdana dokumentnie stąd bąbel robił się dość szybko

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostało 1.5 godziny, a nadal nie wiem czy ryzykować powrót do domu czy objawy są na tyle poważne, że lepiej nie ruszać. Choć kiedyś wrócić muszę!! Jeśli się nie mylę, powinno też coś dziać się ze spalinami (biały dym) i/lub z olejem (przybywa) kiedy padnie uszczelka pod głowicą. W moim przypadku nie ma problemu z jednym i z drugim. Kolega Blaster napisał

może też pompa wodna się zacierać (pod zaworkami jest chyba dodatkowa pompka elektryczna, jak otwierasz zaworki wywołuje ona ruch w układzie i temperaturka spada)

, może ktoś by coś dodał, bo to może być coś w okolicy problemu.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno też coś dziać się ze spalinami (biały dym) i/lub z olejem (przybywa) kiedy padnie uszczelka pod głowicą.

No więc u mnie był biały dym z wydechu - ale do momentu załatania (uszczelnienia) obwodu chłodzącego - później dymu/pary nie było. Za to w zbiorniczku wyrównawczym były bąbelki - tak jakby ktoś wypuszczał powietrze pod wodą ;) - miernikiem (taka próbówka) wyszło że mam spaliny w zbiorniczku - ogólnie w płynie.

 

Wtedy to już na 100% wiedziałem że to uszczelka. Tak jak mówię - jak wszystko uszczelniłem, dymu nie było (miałem potrójny miks - borygo/woda/petrygo :P )

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Znalazłem ten wątek przez google. Prośba o pomoc. Mam objawy walniętej uszczelki (biały dym z rury, bulgotanie w zbiorniku wyrównawczym, przegrzewanie silnika). Jednak zauważyłem że pomimo że silnik jest gorący chłodnica jest tylko ciepła. Czy może być że mam przewody niedrożne? Czy moge z tym jechać do warsztatu do mojego miasta (200km) czy mam szukać na miejscu.

Dodać odkamieniacza i jechać? Czy nie ryzykować?

 

Nie mam BMW, ale mam nadzieję, że ktoś pomoże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

visco się nie włącza? no to masz przyczynę przegrzewania się i zapewne w efekcie wywalenia uszczelki - ja miałem dokładnie tak samo.

 

Zepsuło się visco (używane 150 PLN), następnie przegrzał się układ (pękła chłodnica - regeneracja 40 PLN) a następnie wywaliło mi uszczelkę (700 PLN - wymiana visco, uszczelki pod głowicę, kolektor wylotowy i robocizna) - sama uszczelka to u mnie 400 PLN z robocizną.

 

Zatem - zdecydowanie nie jedź tym autem nawet 10km. Wymień najpierw visco, następnie sprawdź drożność układu - może też być że czujnik nie załącza układu na większy obieg.

 

Jeśli autem w takim stanie wybierzesz się w podróż to możesz być pewien że przegrzejesz silnik. Układ chłodzenia może być zapowietrzony - ale to co opisujesz wskazuje że tak jest na 100% - pęcherzyki to pęknięty płaszcz wodny uszczelki na głowicy.

 

U mnie zapowietrzenie się układu spowodowało właśnie wybuch chłodnicy a później rozerwanie przewodów (tych cienki po lewej stronie komory) - zrobiło mi to niezły bigos bo nieświadomy wybrałem się na wycieczkę do zamku oddalonego o jakieś 40 km ... skąd później byłem holowany ;)

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

po przeczytaniu wszystkich postów, niestety moja diagnoza: uszczelka pod głowicą. Kiedyś miałem e34 525. Zagrzała mi się w korku (w styczniu, było +20 stC.). Przepłukałem chłodnice (wypłukał się syf między chłodnicami klimy i silnika). Pomimo niedziałającego visco nawet w lato (temp. +35st C.) wskazówka na połówce. Teraz w e32 730 (visco działa) temperatura na wskaźniku cały czas na połówce. Więc sprawny układ chłodzenia to podstawa.

 

pozdrawiam

 

Mariusz (ciągle użytkownik e32, ale już niedługo :-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za odpowiedź. Z tego co pamiętam to ogrzewanie jest podłączone do małego obiegu. Ale jak jechałem z tą usterką to silnik był nagrzany na maksa ale ogrzewanie w samochodzie nie działało. Czyli, że pewnie układ chłodzenia jest zapchany i termostat się nie włącza. Czy dobrze dedukuję? Wcześniej musiałem dolewać wody do układu bo mi ubywało ale ja oczywiście się tym nie martwiłem :mad2: myślałem że tak ma być poza tym widziałem że z klimy ciekło to myślałem że po prostu trzeba dolewać. Jak przeczyszczę układ chłodzenia to mogę jechać na tej wywalonej uszczelce czy najpierw trzeba zrobić uszczelke i układ chłodzenia przeczyścić dopiero potem. kurka a proponowali mi przeczyszczenie układu na jesieni. :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jedź na tej uszczelce - nawet jeśli zrobisz visco i termostat będzie chulać, mnając rozwalony płaszcz wodny będziesz pompował powietrze do układu -- zapowietrzając go i zatykając - w efekcie coś w układzie się rozerwie od narastającego ciśnienia lub / i przegrzejesz silnik ...

 

Efekt będzie taki że spuchną cylindry, pękną pierścienie... i po chłopsku pisząc - zatrzesz go!

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Amato

nie strasz człowieka

w aucie można poprostu po 15latach jazdy dokręcić śróby na głowicy o 1/4obrotu(nie więcej) i to wszystko(zaczynająć od środkowych)

i problem uszczelki zniknie na kolejnie 10lat

Pozdrawiam

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie straszę ;) jednak chcę przestrzec przed przykrościami które mogą go spotkać - jak mnie spotkały.

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.