Skocz do zawartości

Co brzęczy co chwilę na postoju?


saintman

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Mam takie pytanko... otoz po wylaczeniu silnika w kabinie slychac u mnie kilkusekundowe szumienie, czy tez brzeczenie co kilka minut. Jakby jakis silniczek sie wlaczal. Odglos dobiega gdzies spoza deski rozdzielczej lub nawiewow srodkowych, ciezko wyczuc. Co to moze byc?

 

Druga sprawa, chwilke po uruchomieniu silnika slychac jednorazowo tez podobne bzyczenie i tez kilka sekund ale glosniejsze. Jakby inny silniczek :) Domyslam sie ze to cos z nawiewiem ale chcialbym wiedziec dokladnie.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saintman dobrze kombinujesz... Te szmery i szumy - to silniczki nastawcze od klap nawiewu. Przymykają i otwierają dopływ świeżego powietrza. Przynajmniej tak jest u mnie w E34. Sliniczki są dwa po stronie kierowcy i pasażera. Jak zdejmiesz osłonę nad pedałami, to prawie masz go w zasięgu swych rąk :D . Inna sprawa, to delikatnie buczacy (prawie niesłyszalny "wiatraczek" w panelu sterowania ogrzewaniem/przewietrzaniem/klimatyzacją. Po wyłączeniu silnika przez około 10 minut "wiatraczek" (mierzy temperaturę i steruje ogrzewaniem) wciąga powietrze z kabiny do czujnika temperatury przez małą kratkę na wspomnianym panelu sterowania.

Kiedyś już było o tych szmerach na Forum.

Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna sprawa, to delikatnie buczacy (prawie niesłyszalny "wiatraczek" w panelu sterowania ogrzewaniem/przewietrzaniem/klimatyzacją. Po wyłączeniu silnika przez około 10 minut "wiatraczek" (mierzy temperaturę i steruje ogrzewaniem) wciąga powietrze z kabiny do czujnika temperatury przez małą kratkę na wspomnianym panelu sterowania.

Ale on chodzi caly czas czy wlacza sie na ktorkie chwile?

Dzisiaj sprawdzilem dokladnie i przysluchalem sie temu przez dluzszy czas - co kilka minut wlacza sie na ok. 4 sekundy. Slychac wyraznie moment wlaczania i wylaczania. Na 100% nie chodzi przez caly czas.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale on chodzi caly czas czy wlacza sie na ktorkie chwile?

Dzisiaj sprawdzilem dokladnie i przysluchalem sie temu przez dluzszy czas - co kilka minut wlacza sie na ok. 4 sekundy. Slychac wyraznie moment wlaczania i wylaczania. Na 100% nie chodzi przez caly czas.

:shock: :? Oczywiście ten "wiatrczek" chodzi cały czas. Po 10 minutach od wyłączenia silnka - wyłącza się także. Jeśli słyszysz wyraźnie moment właczania i wyłączania tego czegoś, to raczej nie jest to ten "wiatrczek". Masz klimę automatyczną czy manualną?

Przypuszczam jednak, że to, co tak wyraźnie słyszysz, to silniczki od nastawów nawiewu. Jeśli masz klimę automatyczną, to z pewnością jest ich więcej :) niż u mnie i robią odpowiednio więcej hałasu :) .

Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz klimę automatyczną czy manualną?

A sam nawet nie wiem :)

Jedni mowia, ze to zwykla klima, inni - ze juz klimatronic tylko bez wyswietlacza. W kazdym razie sama konsola wyglada tak:

 

http://img44.exs.cx/img44/1768/klima4lx.jpg

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mm to teraz zgłupiałem !! a czym się różni klima automatyczna od klimatronica??
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saintman to jest klima automatyczna sterowna elektoronicznie.

 

Co do klimatronika - to sprawa jest prosta...

Sama nazwa Climatronic jest zastrzeżona przez firmę Volkswagen.

Dla jednych widok bylejakiego wyświetlacza sprawia, że urządzenie staje się klimatronikiem, dla innych sprawa jest nieco bardziej złożona.

 

Klimatyzacja wersja manualna

 

:arrow: masz przycisk od klimy, jednak temperaturę ustawiasz sobie ręcznie pokrętłem. Cały czas musisz korygować ustawienie temperatury, gdyż urządzenie jej nie mierzy. To ty jesteś czujnikiem temepratury w samochodzie :D

 

Klimatyzacja półautomatyczna sterowana elektrocznicznie

 

W BMW to trzy pokrętła. Dwa od temperatury z orientacyjną podziałką w st. C i jedno pokrętło o intensywności nawiewu + trzy suwaki rozdziału powietrza.

:arrow: KLimę załączasz przyciskiem, nastawiasz sobie porządaną temperaturę w kabinie dla siebie i dla pasażera, rozdzielasz suwakami dopływ powietrza i jedziesz. Elektronika cały czas mierzy temperaturę w kabinie i reguluje pracę nawiewu. Opcjonalnie występowały jeszcze pewne udogodnienia w postaci pomiaru zanieczyszczeń powietrza i automatyczne zamykanie dopływu powietrza z zewnątrz w razie wykrycia przez aktywny filtr zanieczyszeczeń.

 

Klimatyzacja automatyczna sterowana elektronicznie

 

:arrow: To jest to co ma Saintman. Zasada działania jest dokładnie ta sama, co w klimatyzacjach z wyświetlaczem (przez niektórych zwanymi klimatronikiem :? ).

Tutaj aktywność kierowcy ogranicza się do włączenia klimatyzacji i nastawieniu odpowiedniej temperatury. W przypadku wciśnięcia przycisku Auto - urządzenie samo nastawia poszczególne kanały wylotu powietrza.

Całe sterowanie jest elektroniczne. Nie ma żadnych cięgieł. Za wszystko odpowiadają silniczki, któe rzeczywiście mogą troszeczkę hałasować. :)

Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak ducat pisze klimatronic to nazwa handlowa, a klimatyzacja z pokrętłami takimi jak ma Saintman też jest klimatronikiem tylko że zamiast LCD ma skalę na pokrętłach, czyli jedyne czym się rózni to sposób ustawiania temperatury, nic innego tylko bajer z tym LCD.

Ale ja mam jeszcze jedno pytanie, dotyczy to peugeota na czym polega tryb Eco w klimatyzacji automatycznej z LCD?? - słynnym klimatronicu :twisted2: :?:

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie... a mnie tez interesuje ustawienie AUTO w moim samochodzie? Co dokladnie daje? Wiem, ze jest to zwiazane z automatycznym nagrzewaniem wnetrza czy jakos tak ale nie wiem jak dokladnie dziala tryb AUTO i co powoduje.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszytko sterowane jest automatycznie - wentylator, kierunek nawiewu - po to aby osiągnąć założona temperaturę.

Ale to co opisujesz te szumy itp., to raczej nie są silnczki nawiewów, bo

one pracuja najczęściej bardzo krótkimi momentami - 0.5sek 1sek, czasami tylko 3-5 sek i to nierównomiernie - z różnymi odstępami czasu. Łatwo poznać czy to one, zmień temp. nawiewu lub ręcznie ustaw kierunek nawiewu i siniczki od razu się "odezwą"

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego co ducat powiedział, to raczej klimatyzacją ręczną nazwałbym wersję bez skali temp na pokrętle - wtedy jest całkowicie manualna - taką mam np. w RAV-ce.

Kiedyś na forum już była dość duża dyskusja na ten temat.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwo poznać czy to one, zmień temp. nawiewu lub ręcznie ustaw kierunek nawiewu i siniczki od razu się "odezwą"

Czy dobrze zrozumialem: przesuniecie pokretla od regulacji temperatury na postoju, przyz zgaszonym silniku i wylaczonym zaplonie, powinno "obudzic" te silniczki?

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, przy wyłączonym silniku, to nie koniecznie - raczej z uruchomionym. A to sie dzieje przy wył. silniku ?

Sorki, teraz doczytałem ... po wyłączeniu ... hmm, może jednak silniczki ... :think:

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogoda dzisiaj straszna... nawet kota za drzwi nie wypuszcze :) Jak jutro sie troche rozpogodzi, wezme kamere i pojde do auta. Zrobie malutkiego avika i pokaze Wam, o co mi chodzi. No... oczywiscie jezeli mikrofon to wychwyci.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego co ducat powiedział, to raczej klimatyzacją ręczną nazwałbym wersję bez skali temp na pokrętle - wtedy jest całkowicie manualna - taką mam np. w RAV-ce.

Kiedyś na forum już była dość duża dyskusja na ten temat.

 

Oczywiście Sebast masz absolutną rację, tylko zauważ, że ja wcale nie mówiłem nic o skali czy też podziałce temperatury w przypadku klimatyzacji manualnej tudzież zwanej ręczną :D

 

Właśnie na tym polega cały "dowcip" z manualna klimą, że temperaturę ustawiamy sobie sami jak za zimno to przekręcamy na czerwono, jak za ciepło to dajemy na niebieskie.

 

O skali pisałem w przypadku klimatyzacji półautomatycznej, w której mamy podziałkę temeratry (orientacyjną) co 2 st. C. nastawiamy sobie np 22 st. C, resztą zajmuje się już elektronika, która mierzy cały czas temperaturę w kabinie.

Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jednak temperaturę ustawiasz sobie ręcznie pokrętłem...

To można tak zrozumieć jak zrozumiałem, ale już wiem o co Ci chodziło ;) :cool2:

Ja te klimatyzacje nazywam : manualną, automatyczną i klimatronik - zgodnie z "modą", ale Twoje nazewnictwo też mi całkowicie odpowiada ;) - tak kiedyś je nazywałem (obecnie jestem "trendy" :lol: )

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja te klimatyzacje nazywam : manualną, automatyczną i klimatronik - zgodnie z "modą", ale Twoje nazewnictwo też mi całkowicie odpowiada ;) - tak kiedyś je nazywałem (obecnie jestem "trendy" :lol: )

 

Sebast :cool2: A ja tam dla kontrastu :wink: jestem "passe" :norty:

 

Ale swoją drogą do tej pory nie wykryliśmy co takiego brzęczy u Saintmana :roll2:

Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...

 

Druga sprawa, chwilke po uruchomieniu silnika slychac jednorazowo tez podobne bzyczenie i tez kilka sekund ale glosniejsze. Jakby inny silniczek :) Domyslam sie ze to cos z nawiewiem ale chcialbym wiedziec dokladnie.

 

To drugie to na pewno test ABSU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.