Skocz do zawartości

gorace powietrze i ogrzewanie


Topik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Problem następujący:

Bez względu na ustawienie pokretla temp. na panelu dmucha goracym powietrzem.

Szukajac na forum mozna znalesc info na temat zawrow, ze to sie wieszaja itd.

Moj problem jest inny: zawory nie sa sterowane. Dostaja 12V po bezpieczniku i tyle ;(. Elektrycznie są sprawne (maja tyle samo hm (nie pamietam dokladnie).

A teraz moje pytanie: skad są sterowane ww zawory? czy z modułu komfortu (kolo szabli), czy z panela.

dodaje ze posiadam sterowanie SIEMENS (plynna regulacja dmuchawy).

jak tos ma doswiadczenie w temacie to prosze o odp...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz klimatronik (czyli 3 plaskie pokretla obok siebie na konsoli) to sterowniki siedza z lewej strony nog pasazera, musisz odkrecic boczek, tak jak do wymiany filtra i zdjac obudowe boczna konsoli. Uklad zasilany jest na obwodzie bezpiecznika nr. 20, jezeli masz tak jak u mnie. U mnie teraz tez jest kicha, bo mi przez uklad sterowania tymi zaworami uplywa prad na postoju, ponad 2 Ampery. Po swietach bedzie mi to mechanik rozkrecal, to mu popatrze na rece. U mnie teraz zawory na postoju same sie steruja, niewiadomo od czego. Chodza, pykaja i cykaja. I zra prad. U ciebie rozumiem jest odwrotnie, bo sie nie steruja? A maja prad?
(OO=[][]=OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panel sterowania mam siemensa. tzn gałki sa takie same jak np. e32 bez klimy. Jest ich 3 sztuki: od lewej: temp. kierowcy, intensywnosc nawiewu, temp. pasarzera.

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=GA72&mospid=47338&prod=19900700&hg=64&fg=20

panel podpisany:

HEATER CONTROL SIEMENS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podepnę się pod temat aby nie rozpoczynać nowego.

Też mam problem z ogrzewaniem (klimatronik, opisane jako AUTOMATIC AIR CONDITIONING CONTROL). Z tym, że prawa strona poprawnie reaguje na pokrętło temp. a lewa strona wieje cały czas chłodnym powietrzem bez względu na ustawienia temp. Co to może być, po prostu pokrętło walnięte ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam podobny problem , mój panel sterowania ogrzewaniem ( bez klimy) przestał działać.Nie działają zarówno przyciski od sterowania kierunkiem nawiewu jak i potencjomety temp i dmuchawy.Oprócz tego cały czas wieje gorące powietrze.

Sprawdzałem bezpieczniki, oglądałem panel sterowania i wyciągnąłem "miecz". Na oko wyglądają ok. Może ktoś ma pomysł co się dzieje . Pozdrawiam

TOMEK[E32]730
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wlasnie zaobserwowalem ten sam problem

 

mam automatyczna klime i po lewej stronie non stop leci powietrze na fula gorace

 

po prawej normalnie

 

zobserwowalem tez stuki pod deska gdy zalaczam klime, abo ja roznie reguluje

 

 

co to moze byc? cos sie zawiesilo?

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz to gdzies dzisiaj napisalem. W bekach sterowanie jest minusami. Jezeli sam panel sterujacy jest dobry to tylko brak minusow. Doprowadz minusy do gniazdka (np z pompki) i zobacz czy zadziala. Troche grzebania ale mozna wyjac cala pule z bezpiecznikami i sprawdzic przejscia na kbelkach ktore ida do zasilania zaworkow. Na moj gust nie ma sterownia z minusow.

REMOL

______

o/_______\o

(Oo=00=oO)

[] =****= []

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuki, chromotanie i wszelkiego rodzaju dziwne dźwięki z głębi deski rozdzielczej, które słychać podczas regulacji nawiewu - to rzecz normalna.

 

Ja powiem, jak było u mnie. Pod koniec lata - było jeszcze dosć ciepło, moje ogrzewania w samochodzie zaczęło nieźle przypiekać. Nie działała regulacja ani dla lewej ani dla prawej strony. Wyjąłem elektrozawory, rozebrałem. Okazało się, że jeden z zawrów jest uszkodzony. Wyglądało to następująco: "Stożek", który zamyka lub otwiera dopływ płynu chłodniczego miał ułamaną iglicę, która utrzymywała go w prawidłowej pozycji. Przykleiłem tą iglicę do "stożka". Wszystko zmontowałem i chodzi już drugi rok... maxymalnie 2 godziny roboty.

Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym przykleiłeś tą iglice????? U szwagra są złamane dwie iglice ale tez dodatkowo jeden z elktrozaworków jest zasłaby i cigle się załaczał i wyłączał przy czym toważyszyły ciagłe stuki także szuka całej puszki z zaworkami.

 

Moje spostrzezenie jest takie ze jak wieje cały czas zimnym to oznacza że zaworki są sprawne, bo po wyłaczeniu stacyjki zawsze sie otwieraja, niezależnie od ustawienia temperatury czyli to ich stan powiedzmy normalny beznapięciowy czyli jak sie zepsują to grzeje cały czas (oczywiscie jak grzeje cały czas to przyczyn moze być jescze więcej , czyli zaworki, kokrętła czujniki temp) ale jak nie grzeje to wg mnie zaworki dobre, trzeba szukać przyczyny gdzie indziej, bo na nie idzie cały czas napięcie i wobec tego zamykaja się czyli są sprawne.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cry: silnik cieply (wskazowka na srodku) ogrzewanie ustawione na min czyli 17 st (nie mam klimy) i leci dobrze cieple powietrze to znaczy ze cos z tymi elektrozaworami jest nie tak :?: musze je wyciagnac i rozebrac a pozniej jeszcze odpowietrzyc uklad chlodzenia :?: jezeli sie zgadza to potwierdzcie tylko moje spostrzezenia ,a moze to tylko bezpiecznik :?: :modlitwa: ,a tak na koniec to jak odpowietrzyc uklad chlodzenai bo ja jestem zielony i jeszcze jedno jak sprawdzic poziom oleju w skrzyni manualnej w e34 525i za wszelkie odpowiedzi i rady dzieki
BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

panel/elektrozawór pasażera żyją u mnie swoim życiem :mad2:

u kierowcy alles ok. u pasażera raz dobrze/raz nie :?:

zaczęło się w te mrozy -25,zwiał płyn spod lużnej klamry

dolałem,odpowietrzyłem z 6 razy coś ruszyło u pasażera ale nie na długo :mad2:

czasem jak odpalam,to słychać jakieś cykanie przed kierowcą :?: po chwili przeważnie przechodzi

miecz sprawdzony i odnowiony,kości miecza i scalaka przeczyszczone KONTAKTEM

został MI:

1.PANEL STEROWANIA 2.ELEKTROZAWORY

 

co do 2 jak to jest:odczepiam klamry wężów,odkręcam śruby mocujące elektrozawory,odczepiam 2 wtyczki i następnie...................

 

mam kłopot z taką wtyczką okrągłą -podobna do tej od kasowania inspekcjii przy wymianie oleju

odkręcam ją i nie ma ochoty się rozłączyć :?:

czy czyszczenie elektrozaworów jest łatwe,czy może jest jakiś haczyk na który trzeba uważać,żeby czegoś nie popsuć

ile zgubię płynu chłodzącego :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.