Skocz do zawartości

Płyn chłodzący i olej silnikowy a uszczelka


amato

Rekomendowane odpowiedzi

W maju/czerwcu wykonany został remont silnika, wydmuchało uszczelkę pod głowicą, więc trzeba było ją i wszystko co się dało w około wymienić. Pozostała pompa wodna, chłodnica pękła więc została zreperowana, visco padło, więc też poszło pod wymianę. Do tego standard: świece przewody itd.

 

Wszystko wydawało się cacy, autko nie było zbytnio używane, nie robiło więcej jak 30-40km tygodniowo, a czasem nawet mniej. Nie miałem okazji aby do czegokolwiek się przyczepić.

 

Ostatnio jednak zacząłem częściej je użytkować i tak dla pewności sprawdziłem przewód od pompy wodnej do chłodnicy, czy nie jest twardy.... był!!! czyli zapowietrza mi układ.

 

W między czasie dolewałem wody, więc gdzieś ją piło, sądziłem że może to przez instalację gazową że np. parownik pije albo cokolwiek... bo nie zawsze płyn/woda uciekały(znikały). - Pod autem żadnych plam...

 

Dziś jednak otrzymałem komunikat OELSTAND MOTOR, czyli "niski poziom oleju silnikowego"... co lepsze to nie było pod autem ani jednej kropelki, łapy silnika też suche, miska itd.... zatem poczekałem 2h podjechałem na pobliską stację (silnik lekko się już nagrzał). Poczekałem kilkanaście minut i dolałem zakupiony 15W40 rzekomo do silników z gazem LPG.

 

Nie kryję że zostałem nieprzyjemnie zaskoczony po tej operacji białymi spalinami... taki dymek... Pierwsza myśl to taka że znowu padła uszczelka i pewnie siorbie wodę, płynu jednak o dziwo nie ubyło.

 

Czy możliwe jest aby silnik spalał olej i stąd taki biały dym (nie siwy, biały), czy może to jednak woda?

 

Czy możliwe jest aby ta para jak i zapowietrzanie się układu były dziełem parownika lub któregokolwiek z elementów instalacji LPG? Np. przy źle wyregulowanej instalacji....?

 

Dane techniczne:

* Model: BMW E32 735i (bez katalizatora - fabrycznie, bez pytań, tak jest w VIN)

* Silnik: M30 R6

* Rocznik: 11/1987

* LPG: II-generacja (tzw. "na śrubkę")

* Olej silnikowy: [Orlen] 15W40 GAZ

* Płyn chłodzący: obecnie ..... woda

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możliwe jest aby ta para jak i zapowietrzanie się układu były dziełem parownika lub któregokolwiek z elementów instalacji LPG? Np. przy źle wyregulowanej instalacji....?

 

Oczywiście że tak,,,mam wrażenie że msz za dóżo kłopotów z tym autem,,,, aż nie wiarygodne że tyle ci się psuje

 

Przypuszczam takie problemy

Parownik jest źle podpięty do układu chłodzenia silnika przez to w niektórych miejscach może sie przegrzewać

Być może masz źle założony termostat,, w jednym miejscu ma taką małą dziurke która służy do odpowietrzania, jeśli jest przekręcona do dołu może pojawiać się problem zapowietrzania

Jeśli auto ci się przegrzewa to możesz też mieć zakamienioną chłodnice

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jako, że jestem tu nowy.

Podpinam sie pod ten temat, poniewaz mam troche podobna sprawe.

 

Otoz mam mozliwosc zakupienia za nieduze pieniadze bmw 730 z wydmuchana uszczelka pod glowica. Samochod ma przejechane wg licznika 240 kkm i ma zalozona instalacje gazowa. Nie wiem jaka.

 

Teraz tak, jakie sa orientacyjne koszty wymiany uszczelki w tym modelu

czesci+robocizna i ewentualnie co moze jeszcze poleciec przy jezdzie z wydmuchana uszczelka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat wymiany uszczelki byl poruszany wielokrotnie,

w przyblizeniu na czesci jezeli nie jest peknieta glowica a czesto po przegrzaniu jest tak ze jest,

sa to koszty rzedu

uszczelka 200

uszczelniacze 25

uszczelki pod kolektory 60

olej i filtr ??? zalezy od ciebie ok 200

plyn chlodzacy ??? tez od ciebie ok100

sruby do glowicy

uszczelka pod pokrywe klawiatury 40

planowanie glowicy ok 70-100

sprawdzenie szczelnosci przed planowaniem ok 60-100,

planowanie bez sprawdzenia szczelnosci jest wedlug mnie nie porozumieniem

no wiadomo zawsze moze wyjsc cos jeszcze

i chyba najwiekszy koszt ROBOCIZNA chyba ze jestes mechanik albo znasz sie na tym i sam zrobisz,

z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec tak

czasami lepiej kupic drugi silnik i go wsadzic zamiast robic glowice

e38 m62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wydawało się cacy, autko nie było zbytnio używane, nie robiło więcej jak 30-40km tygodniowo, a czasem nawet mniej. Nie miałem okazji aby do czegokolwiek się przyczepić.

 

Ostatnio jednak zacząłem częściej je użytkować i tak dla pewności sprawdziłem przewód od pompy wodnej do chłodnicy, czy nie jest twardy.... był!!! czyli zapowietrza mi układ.

 

W między czasie dolewałem wody, więc gdzieś ją piło, sądziłem że może to przez instalację gazową że np. parownik pije albo cokolwiek... bo nie zawsze płyn/woda uciekały(znikały). - Pod autem żadnych plam...

 

Dziś jednak otrzymałem komunikat OELSTAND MOTOR

Nie kryję że zostałem nieprzyjemnie zaskoczony po tej operacji białymi spalinami... taki dymek... Pierwsza myśl to taka że znowu padła uszczelka i pewnie siorbie wodę, płynu jednak o dziwo nie ubyło.

 

 

z tego co opisujesz to jakies czary dzieja sie tym autem, wnosze wiec ze albo pomijasz jakas wazna rzecz o ktorej nie wiesz/nie zauwazyles albo jest jeszcze cos co powinienes w najblizszym czasie wykryc.

 

jak dla mnie niescislosc - sprawdzasz pozim plynu chlodniczego regularnie, sprawdzasz nawet przewody czy nie puchna a jakims trafem nie spojrzysz na bagnet zeby sprawdzic olej? sa 2 mozliwosci: albo od poczatku go nie bylo zbyt duzo i w koncu sie zapalil komunikat niskiego stanu, albo znowu masz problem z glowica ( i niestety ta druga opcja wydaje mi sie bardziej prawdopodobna czytajac opis problemu)

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sz4l0ny - to nie do końca tak, ale ogólnie pewnie masz rację. Poziom oleju silnikowego nie zaprzątał mi głowy, został wymieniony zaraz po wymianie uszczelki pod głowicą i jej splanowaniu. Nie widziałem żadnej plamki pod autem, więc wierzyłem że olej jest OK... (nie był, tylko gdzie znikał?)

 

Co do płynu chłodzącego - owszem, ten raz znikał, raz nie, ogólnie to zamieniłem te cienkie przewody na przezroczyste odpowiedniki - żeby widzieć bąbelki...

 

Jedna jednak rzecz nie daje mi spokoju. Dałem auto do "specjalistów od beemek" .... z tego co wiem to planowanie + uszczelka wystarczy... a ja na około uszczelki widziałem czerwone gówno (właziłem pod spód przy innej okazji) - czerwonym gównem nazywam ten pseudo-silikon-termoodporny...

 

Przecież na zdrową logikę to nie powinno go tam być. Byłem na dokręceniu głowicy po około 150-200km. Ogólnie to nie mam zaufania do tej ich "roboty"....

 

Może na warsztacie mnie przerolowali i teraz mam tego skutki?

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Byłem na dokręceniu głowicy po około 150-200km. (...)

To mam juz obraz "fachowcow" ktorzy przeprowadzili ta naprawe. Ciekawe jaka uszczelke Ci zamontowali ze trzeba po jakims przebiegu jeszcze dociagac glowice?? Niejestem nawet w stanie juz zliczyc ile uszczelek pod glowica zmienilem i na zadnej nie bylo zalecane dociaganie po przejechaniu xx km. Nie chce byc zlym prorokiem ale ktos Cie chyba kolego naciagna :(

Szukasz czesci do swojego BMW??


Pisz na gg 1211423!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@735Pawel prawidłowo należy dociągnąć głowicę po X km, za to nie liczą nic dodatkowo - jest w cenie podstawowej. To co męczy moją wyobraźnię to ten czerwony silikon.

 

Co do oleju silnikowego - poprawka, teraz (po dolaniu) są wycieki, dokładnie mam 3 kropki w miejscu parkowania, niewielkie ale są...

 

Gdzie należy szukać wycieków, które uszczelki zaklepać w sklepie? (Coś mi się zdaje że silnik pójdzie do ponownego remontu)

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sadze Panowie,ze glowica jest peknieta.Na wydmuchanej uszczelce daleko nie pojedziesz a jesli glowica ma mikro pekniecie mozesz jezdzic dosyc dlugo...wiem bo w moim E28 x lat temu mialem peknieta glowice i ubywalo mi troche plynu i jezdzilem tak bardzo dlugo...na ok 400 km znikalo wszystko ze zbiorniczka wyrownawczego.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.