Skocz do zawartości

Głowica z silnika 732 do M30 730


thewildone86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jak w tytule tematu. Mam głowicę silnika M30 z BMW 732, ale z tego co wiem taka wersja występowała jedynie w E23. Moja głowica (mam silnik M30B30) to śmieć i chciałbym zapytać, czy ta którą mam będzie pasowała? Wydaje się być identyczna, jednak uszczelka minimalnie jest inna i nie wiem czy uszczelka do E23 będzie pasowała do 'dołu' mojego silnika?

Moja głowica ma także pojedynczą zębatkę na wałku rozrządu, a w głowicy z 732 jest ona podwójna i nie wiem czy da sie to zmienic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko pasuje, poza... takimi małymi otworami od kanałów chłodzących, jak to określił mechanik. W oryginalnej głowicy są małe otwory średnicy około 3mm, a w tej z E23 niestety nie, co wg. mnie skreśla ją jako zamiennik, ale może się mylę?

 

Uszczelka głowicy oryginalna także nie pasuje... w sumie jest niemal ok, jednak wzdłuż krawędzi głowicy z E23 są podłużne otwory, natomiast z oryginalnej mniejsze okrągłe i standardowa uszczelka nie jest za mała.

Edytowane przez thewildone86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

nie chcąc zakładać nowego tematu, odgrzebuję stary jednak tym razem zagwostka tyczy się M30B30 i M30B35, poszukuję informacji odnośnie różnic w głowicach tych silników, rozważam transplancik całej głowicy z 3.5 do 3.0 lub przełożenie wałka 3.5 do 3.0 razem z klawiaturą i przy tej okazji pojawiają się takie wątpliwości:

 

- czy wałek M30B35 różni się parametrami od wałka M30B30 a konkretnie czy wymusza inne czasy otwarcia zaworów (3.5 ze wzgledu na wieksze wykorbienie powinno miec wieksza objętość napełniania?)

 

- czy przełożenie wałków albo całych głowic może działać na zasadzie plug&play i jak przypuszczalnie wpłynie na działanie całości?

 

znalazłem taką wypowiedź kolegi marka1132:

 

Głowica też się trochę różni,większe zawory i kanały dolotowe są w 3.5.Ale znajomy do bloku 3.5 założył głowicę i kolektor od 3.0 i też jeżdzi.

 

niestety to przeróbka "na odwrót" do planowanej przezemnie, ALE o ile zawory i porty w 3.5 są faktycznie większe to można się łudzić, że 3.0 się deczko "ożywi"?

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można założyć głowice z M30B30 do B35 (bez sensu ale da się) znajomy tak miał. Założyć głowice z B35 do B30 jak najbardziej powinno/musi odżyć, dużo osób tak robi jak padnie im głowa w B30.

 

Czy wałek jest ten sam, próbuje to sprawdzić. Wg katalogów jest to to samo. Jedyne co wiem na pewno to inny program jest w Motronicu w B30.

 

Jeśli przeróbki które masz w planie mają na celu polepszenie osiągów i masz już dobrą głowę od B35 to do tego kupiłbym dobry dół od B35. Koszt kilku set zł. Jeśli potrafisz sam to poskładać to jest to najtańszy "tuning".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można założyć głowice z M30B30 do B35 (bez sensu ale da się) znajomy tak miał. Założyć głowice z B35 do B30 jak najbardziej powinno/musi odżyć, dużo osób tak robi jak padnie im głowa w B30.

 

no to wygląda to tak: mam cały motor M30B35 do dyspozycji, jednak z chwilowych przyczyn osobistych nie interesuje mnie na tą chwilę swap tej jednostki do mojej 730i, natomiast chętnie wykonałbym swap głowicy albo samego wałka z B35 do B30 (obecna głowica z 3 litrówki jest OK)

 

jeśli zdecyduję się na konwersję będę miał do dyspozycji całą głowicę a nie tylko wałek, także daje mi to możliwośc wyboru co podmienić...

 

co do możliwych powikłań:

- brak sterownika Motronic do B35 (dawca jest niestety manualem)

zgaduję że o ile przy podmianie samego wałka Motronic z B30 "wydoli" to przy przekładce całej głowicy może być już gorzej (o ile faktycznie różnią się one znacznie)

 

- zastanawia mnie czy wymiana wałka rozrządu bez zdejmowania głowicy w M30 jest wykonalna? jest na to jakiś trick?

jeśli do samej podmiany wałka i tak trzeba będzie zedrzeć głowice to troche traci to sens!

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w m30 nie da się wymienić wałka bez zdjęcia głowicy.Zastanawia mnie to co kolega Pinczer napisał,że wałek w 3.0m30 jest ostrzejszy,porównywałem taki wałek z wałkiem od 3.5 i różnicy nie widziałem,chyba,że ktoś wcześniej zmienił wałek w głowicy 3.0 na wałek z 3.5 i porównywałem 2 wałki z 3.5 m30 :D .Napewno mogę potwierdzić,że wałek w starym m30 czyli 2.8m30 jest ostrzejszy(272stopnie).Z tego co wiem to w nowych m30 po 87 roku czyli 3.0 i 3.5 wałek jest dość "łagodny" 264stopnie.Nie wiem jak w innych starych m30 czyli 2.5m30(nie mylić z m20),3.0m30 czy 3.2 m30 czy jest ten sam co w 2.8m30.Jeśli żeczywiście wałek w nowym 3.0m30 ma 272stopnie to lepiej taki założyć do głowicy 3.5,napewno osiągi się polepszą.
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra panowie; ostro zgłębiam temat ostatnio min. oto do czego udało mi się dotrzeć:

 

same centre bore spacing in the block, same external attachments but different bore and stroke. Heads are different also. Different sized valves and head gasket but same camshaft, rockers etc.

 

znaczy to tyle że odległość osi cylindrów w bloku jest taka sama w 3.5 i 3.0 te same mocowania (czegokoliwek?) różna średnica i skok tłoka, różne głowice - różne rozmiary zaworów (pewnie chodzi o średnicę grzybków zaworowych) i różne uszczelki pod głowicę (to raczej zrozumiałe skoro różne są średnice cylindrów), ale takie same wałki rozrządu, popychacze zaworowe tec.

 

jest to wypowiedź z forum bimmerforums.com (wypowiedź użytkownika 535i) wklejam link w celu dalszej referncji: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?p=14716776

 

nie mam żadnej info z "producenckiego" źródła ale to już któraś z kolei wypowiedź mówiąca, że wałki M30B35 i M30B30 są takie same

 

moim zdaniem różnice "zapotrzebowania" wymuszone większą pojemnością cylindrów (ze wzgl. na ich powiększoną średnice i skok tłoka) w 3.5 litrówce zaspokojono większą średnicą zaworów (większe objętości w fazie napełniania i opróżniania cylindrów) i portami w głowicy przeznaczonej do 3.5 - likwidując tym samym konieczność stosowania dłuższego czasu otwarcia zaworów co tłumaczyłoby identyczne wałki rozrządu w 3.5 oraz 3.0

 

jeśli ktoś pragnie coś sprostować w temacie to zapraszam

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pinczer tak pytam z ciekawości czy ten znajomy co ma tak właśnie zrobione nazywa się Maciek ?? :)

 

Jak ma na imię nie wiem, w każdym razie ty mu taką hybrydę składałeś. Czarne E34 530i z M30B35 z Katowic.

 

Co do wałków mi nie udało się potwierdzić aby 3.0 miało inny wałek niż 3.5. Tylko silniki na mechanicznym wtrysku miały ostrzejsze wałki z tego co ustaliłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pinczer tak pytam z ciekawości czy ten znajomy co ma tak właśnie zrobione nazywa się Maciek ?? :)

 

Jak ma na imię nie wiem, w każdym razie ty mu taką hybrydę składałeś. Czarne E34 530i z M30B35 z Katowic.

 

Co do wałków mi nie udało się potwierdzić aby 3.0 miało inny wałek niż 3.5. Tylko silniki na mechanicznym wtrysku miały ostrzejsze wałki z tego co ustaliłem.

 

Dokładnie tak, teraz z resztą jest to rasowa B35, bo głowica od B30 poszła i jest właśnie takie coś jak napisałem wyżej:

 

Głowica B35

Wałek B30

Dół B35

 

I jeździ to jeszcze lepiej niż góra B30 a dół B35.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie właściciel tak twierdzi ale jeszcze nie przekroczył 3 tyś obrotów więc poczekajmy z werdyktem, poza tym nie wiadomo czy to nie zasługa samej głowicy. Dziwne bo jeżdżąc na głowicy z B30 miał mieć niby wałek 292° (ciężko mi w to uwierzyć że taki wałek mógłby jeździć na całkowitej serii) ale jeśli było by to prawdą skąd gorsze osiągi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie właściciel tak twierdzi ale jeszcze nie przekroczył 3 tyś obrotów więc poczekajmy z werdyktem, poza tym nie wiadomo czy to nie zasługa samej głowicy. Dziwne bo jeżdżąc na głowicy z B30 miał mieć niby wałek 292° (ciężko mi w to uwierzyć że taki wałek mógłby jeździć na całkowitej serii) ale jeśli było by to prawdą skąd gorsze osiągi?

 

Wtedy na głowicy z B30 wałku z B30 i dole od B35 na hamowni wychodziło mu 234,7PS, zobaczymy teraz na głowicy od B35.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On twierdził że miał wałek przerobiony na politechnice czy coś w tym stylu.

 

Rozumiem że masz lepsze info?

 

Jego wałek jest po reanimacji (był napawany w Gliwicach) i wygląda jak nowy. Mieli go trochę tylko podrasować. I tyle więc raczej to nie zasługa wałka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak właśnie Maciek był u mnie, czuć trochę różnice bo jest mocniejszy od dołu...

Już nie kręciliśmy go tylko do 3000obrotów ;)

Bokiem wchodzi jak dawniej heheh ;)

 

Dodatkowo ma tam jakiś czip wsadzony ale nie wiem czy on cokolwiek działa. Tak czy siak właśnie wynik taki wyszedł na hamowni.

Dół ma cały też po kapitalnym remoncie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie próbując zrobić wyciąg z tych wszystkich ciekawych informacji które tu uzbieraliśmy to ustaliliśmy ze tak:

 

- głowice M30B35 i M30B30 (stosowane w e34 i e32) różnią się od siebie

 

- wałki rozrządu tychże są takie same

 

- wałki rozrządu M30 z mechanicznym wtryskiem (K-jetronic / w odróżnieniu od L-jetronic) różnią się od wałków M30 obsługiwanym wielopunktowym układem wtryskowym Motronic

 

- wałki rozrządu M30B28 są inne niż te dla pojemności 3.0/3.5

 

jeśli jest jakaś nieścisłość w tym co napisane prosze o poprawki!

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- wałki rozrządu M30 z mechanicznym wtryskiem (K-jetronic / w odróżnieniu od L-jetronic) różnią się od wałków M30 obsługiwanym wielopunktowym układem wtryskowym Motronic

 

Co do układu zasilania paliwa i odpowiednio stosowanych wałków żeby nie wkradł się żaden błąd:

 

Zestawienie wałków 272° z silników M30:

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00401/07.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest to 100 % potwierdzenie,że wałki we wszystkich starych m30 mają po 272 stopnie.Nowe m30 na motronicu(3.0 i 3.5) 264 stopnie.Ciekawy tekst.Napisali,że jest dobry kompromis zakładająć seryjny wałek do 3.5 ze starego m30(z mniejszych pojemności) 272 stopnie,można uzyskać ok 230-240km,wsparte jest to jeszcze chip tuningiem,w celu lepszej pracy silnika na biegu jałowym na takim wałku i w celu lepszego wykorzystania wałka,silnik zaczyna się mocno kręcić powyżej 4000 obr/min.Tłumaczenie pobierzne,ale może się przyda :)
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest to 100 % potwierdzenie,że wałki we wszystkich starych m30 mają po 272 stopnie.Nowe m30 na motronicu(3.0 i 3.5) 264 stopnie.Ciekawy tekst.Napisali,że jest dobry kompromis zakładająć seryjny wałek do 3.5 ze starego m30(z mniejszych pojemności) 272 stopnie,można uzyskać ok 230-240km,wsparte jest to jeszcze chip tuningiem,w celu lepszej pracy silnika na biegu jałowym na takim wałku i w celu lepszego wykorzystania wałka,silnik zaczyna się mocno kręcić powyżej 4000 obr/min.Tłumaczenie pobierzne,ale może się przyda :)

 

Czyli moc podobna jaka wychodziła na hamowni u Maćka, tyle żeby aż tak w tej firmie podrasowali ten wałek od M30B35...

http://www.polok.pl/kontakt.php

W tej firmie regenerowali wałek i nawet popychacze!!

W 100% polecam tą firmę wałek jest jak nowy po parunastu tysiącach w innej M30 po 50tys wałek jest nadal w idealnym stanie!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darex o ile mnie pamięć nie myli to Maciek tu na forum ma nick Dobrus,znalazłem filmik,gdzie jego 535 przyspiesza od 0,wychodzi niecałe 7 sek. do 100km/h,więc chyba z tym wałkiem ma jednak coś kombinowane,wspomniałeś jeszcze o chipie,że też ma,na końcu padają ostre słowa :worried:

http://www.youtube.com/watch?v=zhzwxgU8yUA

Edytowane przez marek1132
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.