Skocz do zawartości

Silnik, koszmarna praca, jakies hipotezy?


oskwil

Rekomendowane odpowiedzi

Po powypadkowym E34, które było skarbonka bez dna, leciwe ale solidne E38 (730’94) miałobyć jak odtrutka (z wyjątkiem dni kiedy trzeba było ja zatankowac). I stalo się! Największy koszmar, awaria w trasie z placzacym dzieckiem na pokladzie. Samochod jakos dojechal do Warszawy.

 

Teraz lamelski opis tego co się dzialo:

Samochod normalnie osiągał prędkość podrozna (90-100) i tak jadac wydaje się ze wszystko jest w miare w porządku, zaczęło się od tego, ze nie za bardzo chciał zrzucac na 3 czy 4 przy wyprzedzaniu ale kick-down działa normalnie (czyli cos z brakiem mocy). Na postoju silnik telepie się jak w malym fiacie, do tego cos nie za glosno, ale nieprzyjemnie piszczy. Przy zwiekszaniu obrotow, telepanie nie ma, ustaje tez pisk. Czasem (zdarzalo się to przy ruszaniu albo w okolicach 3go biegu) dostawal „drgawek”, cos obrzydliwie stukało (jakby zawory) i wówczas wydech wyrzuca ogromne ilości białego dymu. Kiedy się rozpędzi to normalnie jedzie. Dzis go rano zapaliłem, chodzil na czesc cylindrow, po wkręceniu na wiecej, nieprzyjemnie hałasował, wywalal śmierdzący bialy dym z wydechu.

 

Oddam go oczywiście jutro/pojutrze do warsztatu ale chciałbym zebrac hipotezy wstępne i przygotowac się na najgorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór przewitrzania komory korbowej na 100% zwany też membraną. Odkreć korek wlewu oleju na chwile na pracującym silniku powinno przestać piszczeć.Koszt to coś kolo 180 pln w aso i po kłopocie.Napewno też dobrze było by przy okazji wymienić świece i wybrać cały olej z kolektora ssącego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na 100%?

Czytalem o tej membranie w M60 ale moj nie-inzynierski umysl nie moze sobie wyobrazic o co chodzi i jak to dziala. Czy wszystkie objawy wskazuja na membrane czy moze to byc membrana plus cos jeszcze?

 

Czy moge prosic o pelniejsze wyjasnienie jak sie ma ta membrana do lamelskiego opisu mojej usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary na 100000% mialem identycznie to samo,nazywa sie to separatory i kosztuje ok 180zł,mozesz wymienic sam znajduja sie z tylu silnika i jest przymocowany na torxy bardzo wazne zebys mial dobre te torxy bo jak go ukrecisz to kaplica jest to pod zbiornikiem wyrownawczym plynoww e32),czas pracy to ok 2h powodzenia

 

 

p.s.

za wymiane tej membranki w brj w lublinie zadaja 500zł wiesniaki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie dziekuje tym kolega z forum ktorzy pochylili sie nad moja sprawa. Dzieki waszmy sugestiom, ze przyczyna koszmarnej pracy lezy po stronie tej legendarnej membrany, spalem troche spokojniej. Oczywiscie okazalo sie, ze mieliscie racje. Membana wymieniona, wszystko wrocilo do normy, zadnej nierownej pracy.

 

Zostal jeszcze problem oleju ktory przez uszkodzona membrane dostal sie do wydechu. Na pewno zaswinil katalizatory. Są nowe wiec mi ich bardzo szkoda. Jak najsprawniej pozbyc sie resztek oleju z uklady.

 

Zataknowac Racing99 i przegonic do drodze do Czestochowy? :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.