Skocz do zawartości

skrzynia - dziala ale wyje ....???


czakoo

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

Dziwna sprawa mi sie trafila. Skrzynia wyje mi na zimnym przy zmianie biegow. Jak sie rozgrzeje wycie pojawia sie dopiero jak mocniej wcisne - szczegolnie przy ruszaniu - z 1-ki na 2-ke. Dzwiek straszny - przypomina jakis wiatrak ocierajacy o cos...kreci sie slychac i halasuje przy tym niemilosiernie.

Pojechalem do faceta od automatow, powiedzial ze remont, ale jak go zapytalem o konkrety to zaczal cos krecic, ze musial by zobaczyc, rozebrac, blebleble....takich specjalistow ktorzy sie ucza za moje pieniadze mam po dziurki w nosie, wiec moze ktos z was wie co to moze byc ????

J.W - wycie. Zaczyna sie tuz przed zmiana i trwa jakies 1-2 sek po zmianie. Cos tam sie ewidentnie kreci....ktos mi sugerowal ze to moze docisk, ale szczerze to nie wiem co to jest i czy jest to czescia skrzyni czy nie. Swoja droga praca skrzynie pogorszyla sie lekko, czuje nieprzyjemne szarpniecia przy redukcji, a i plynnosc zmiany w gore tez juz nie ta...

pojawilo mi sie to niestety po zmianie oleju w skrzyni ( u kolejnego specjalisty, tfuu...), ale spawdzalem olej - jest, a i facet od automatow powiedzial ze to niestety nie jest wina ojelu, ani jego poziomu.

Licze sie z kosztami remonru skrzyni (jakies 3 tysie pewnie), ale wolal bym miec pewnosc ze to wlasnie wina skrzyni i jak juz ten remont zrobie to mi wyc juz nie bedzie....

co myslicie ??

ktos moze mial podobny problem ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)...no coz na remont jestem gotowy. Jak pisalem wczesniej licze sie z tym (mam natomiast nadzieje ze koszt bedzie wachal sie w ranicach 3-4 tysie). Olej wymienialem , ( :mad2: ), tuz po wymianie ....a wlasnie dlatego ze po wymianie u jednego "speca" zaczela mi ta skrzynka wyc ( pomyslalem ze jakies bloto mi nalal, wiec wymienialem wymieniony), takze olej mam nowy, a jego poziom w normie. Martwie sie natomiast o co innego. Bo z tego co zauwazylem, mechanik do ktorego pojechalem z tym "wyciem" motal sie w zeznaniach i chyba sam do konca nie wiedzial co to moze byc. I chce poprostu uniknac sytuacji w ktorej oddam auto do naprawy a kolo mi wywali rachunek w kosmos i mi bedzie tlumaczyl ze on musial auto od nowa mi budowac - tak juz pare razy mialem i zostawilem u "specow" kupe kasy za nic....bo moze to nie sama skrzynia a sprzeglo, czy ten wspomniany docisk (dalej nie wiem co to :roll: )...

a moze mielibyscie jakiegos dobrego magika od skrzyni ktory mi powie uczciwie co i jak, zamiast pisac bajki na rachuknu...bo ja chyba mam pecha - nie trafilem jeszcze na kogos kto zna sie na robocie i nie bierze za to zlotych gor...??

serdeczne dzieki za posty,\

pozdro,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popytaj na forum serii 8 tam chłopaki mają jakieś pojęcie i kilka osób już naprawiało automat więc pewnie coś Ci podpowiedzą....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

Dziwna sprawa mi sie trafila. Skrzynia wyje mi na zimnym przy zmianie biegow. Jak sie rozgrzeje wycie pojawia sie dopiero jak mocniej wcisne - szczegolnie przy ruszaniu - z 1-ki na 2-ke. Dzwiek straszny - przypomina jakis wiatrak ocierajacy o cos...kreci sie slychac i halasuje przy tym niemilosiernie.

Pojechalem do faceta od automatow, powiedzial ze remont, ale jak go zapytalem o konkrety to zaczal cos krecic, ze musial by zobaczyc, rozebrac, blebleble....takich specjalistow ktorzy sie ucza za moje pieniadze mam po dziurki w nosie, wiec moze ktos z was wie co to moze byc ????

J.W - wycie. Zaczyna sie tuz przed zmiana i trwa jakies 1-2 sek po zmianie. Cos tam sie ewidentnie kreci....ktos mi sugerowal ze to moze docisk, ale szczerze to nie wiem co to jest i czy jest to czescia skrzyni czy nie. Swoja droga praca skrzynie pogorszyla sie lekko, czuje nieprzyjemne szarpniecia przy redukcji, a i plynnosc zmiany w gore tez juz nie ta...

pojawilo mi sie to niestety po zmianie oleju w skrzyni ( u kolejnego specjalisty, tfuu...), ale spawdzalem olej - jest, a i facet od automatow powiedzial ze to niestety nie jest wina ojelu, ani jego poziomu.

Licze sie z kosztami remonru skrzyni (jakies 3 tysie pewnie), ale wolal bym miec pewnosc ze to wlasnie wina skrzyni i jak juz ten remont zrobie to mi wyc juz nie bedzie....

co myslicie ??

ktos moze mial podobny problem ???

 

witam

 

po pierwsze jaki olej zalałeś?,w 750 jest skrzynia 5hp30 która MUSI być zalana TYLKO olejem esso lt 71141 - jak zalałeś np.dextrona to masz odpowiedź dlaczego coś się pierdzieli

wycie na zimnym oleju może też swiadczyć o za niskim stanie oleju w skrzyni,sprawdz poziom oleju.

szukaj tez dobrego speca od automatu lub używki :(

oby to był tylko olej czego Tobie życzę

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

odnosnie magika/oszusta - moge odradzic: Auto Jozefow - poszukaj moj post w NIE POLECAM, na wszelki wypadek, abys tam nie trafil i nie tracil pozniej nerwow

 

 

a moze mielibyscie jakiegos dobrego magika od skrzyni ktory mi powie uczciwie co i jak, zamiast pisac bajki na rachuknu...bo ja chyba mam pecha - nie trafilem jeszcze na kogos kto zna sie na robocie i nie bierze za to zlotych gor...??

serdeczne dzieki za posty,\

pozdro,

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnosnie magika/oszusta - moge odradzic: Auto Jozefow - poszukaj moj post w NIE POLECAM, na wszelki wypadek, abys tam nie trafil i nie tracil pozniej nerwow

 

 

a moze mielibyscie jakiegos dobrego magika od skrzyni ktory mi powie uczciwie co i jak, zamiast pisac bajki na rachuknu...bo ja chyba mam pecha - nie trafilem jeszcze na kogos kto zna sie na robocie i nie bierze za to zlotych gor...??

serdeczne dzieki za posty,\

pozdro,

 

 

 

a jak tam twoja sprawa z Auto Juzefów ? byłeś w koncu w TVN turbo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha, Czakoo, nie spodziewaj się, że ktokolwiek powie Ci na 100% co psuje się w Twoim automacie. Wyć mogą dokładnie wszystkie wirujące części, począwszy od konwertera, przez bębny, przekładnię itd. Jeśli nie chcesz dać się wydymać (co zresztą w pełni zrozumiałe), w warsztacie naprawiającym automaty poproś o kosztorys. Mechanik wyjmie skrzynie, rozbierze ją i wtedy, będzi mógł stwierdzić co jest zepsute. (to naprawdę jedyna metoda) Nie wiem jak w Stolycy ale u nas kosztuje to 450 pln. (jeśli zostawiasz paczkę na remont, to ten koszt się niweluje) Jeśli coś wyda Ci się podejrzane będziesz mógł ją stamtąd zabrać i dać innemu mechanikowi już w częściach. Jeśli chcesz znać ceny części, które padły, koszty zestawu naprawczego, po postawionej diagnozie zasięgnij języka tutaj : http://www.midparts.pl/

Niemniej jednak, jeśli ktoś nie zrobi Ci tego na fuchę licz się z kosztami ponad 4 tys. ( Regeneracja konwertera 600-700, olej 600, zestaw około 600, robota 1500, jedna tarczka około 12 zł - Tarczek jest mniej więcej po 6 w sprzęgle, sprzęgieł jest 7. Ilość konieczna zależna od stanu zużycia) To koszty rzecz jasna mniej więcej, ale dużych różnic nie będzie.

Używkę odradzam, bo automat to nie pompa wspomagania, czy maska. O dużą lipę nie trudno. Jeśli będziesz miał problem z naprawą, czy inne wątpliwości w tym temacie, wal na priv. Mam w razie czego również trochę gratów do 5hp30, całą skrzynię, którą mozna zrobić i dać na nią gwarancję. Inne opcje też możliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czakoo, ja mialem kiedys podobne objawy. Byl to uszkodzony konwerter.

Ale jezdzac z tym dluzszy czas doprawilem skrzynie na dobre.

I skonczylo sie kapitalnym remontem. Wymienialem wtedy konwerter,

tarcze, planetarke i sterownik.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boczku,

bez bicia przyznam ze jestem amatorem, wiec za kompletnie nie wiem co to jest konwerter...natomiast post bardzo ciekawy - dzieki.

a wiec czy ten konwerter to integralna czesc skrzyni, czy czesc jakiegos ukladu ( trzymajacego naped :8) - hehe nie moglem sie powstrzymac - na haslo uklad zawsze staje mi przed oczyma Michnik i Rywin) ??

rozumiem ze konwerter i jego wymiana to znacznie nizszy koszt niz remont skrzyni - stad wielkie zainteresowanie tematem. problem dosc nietypowy, wiec tym bardziej cenie wszelkie wskazowki.

bylbym wdzieczny jesli ktos moglby mnie naprowadzic , gdzie tej czesci szukac w aucie i jak ona sie ma do skrzyni ??

 

dzieki bardzo za posty

pozdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tak jak sprzęgło w normalnej manualnej skrzyni , u siebie znajdziesz go pomiędzy silnikiem a skrzynią !!!!! wejdź na www.realoem.com tam masz ładne obrazki :wink:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jest dosyc obrazowo to wyjasnieone, ale po angielsku:

http://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission.htm

a tu sam konwerter:

http://auto.howstuffworks.com/torque-converter.htm

 

w duzym skrocie silnik jest sprzezony ze skrzynia biegow nie na sztywno

a za pomoca sprzegla kinetycznego (konwertera).

sluzy on m.in. wygladzeniu pracy calego ukladu silnik-skrzynia.

upraszczajac konwerter to takie dwa wiatraczki zamkniete w puszce

wypelnionej olejem. kiedy jeden z nich zaczyna sie krecic,

to poprzez olej napedza ten drugi wiatraczek.

moment obrotowy przekazywany jest miedzy tymi wiatraczkami

(czyli tak naprawde miedzy silnikiem i skrzynia) poprzez ciecz.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia wyje mi na zimnym przy zmianie biegow...

 

Jesteś z W-wy więc jedź do Olczaka w Nadarzynie

 

PPHU EDMAR (service OLCZAK)

05 -830 Nadarzyn, Kajetany

ul. Brzozowa 14

tel/fax: 022 729 80 15

tel.kom. 0 515 232 074

http://www.automat.pl

 

parę osób bardzo pozytywnie się wyrażało o tym serwisie skrzyń automatycznych - osobiście znam jednego który miał tam zrobioną skrzynię w E32 730V8 i był bardzo zadowolony :cool2:

Edytowane przez xzx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jesteś z W-wy więc jedź do Olczaka w Nadarzynie

 

PPHU EDMAR (service OLCZAK)

05 -830 Nadarzyn, Kajetany

ul. Brzozowa 14

tel/fax: 022 729 80 15

tel.kom. 0 515 232 074

http://www.automat.pl

 

parę osób bardzo pozytywnie się wyrażało o tym serwisie skrzyń automatycznych - osobiście znam jednego który miał tam zrobioną skrzynię w E32 730V8 i był bardzo zodowolony :cool2:

 

niestety mam powazne zastrzezenia przynajmniej do obslugi klienta w tym miejscu, p. Olczak mam niewatpliwie duza wiedze nt. skrzyn automatycznych, ale na pewnej kwestii sie poslizna...

 

mimo wszystko, to chyba najlepszy z dostepnych w okolicy warsztatow

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety mam powazne zastrzezenia przynajmniej do obslugi klienta w tym miejscu, p. Olczak mam niewatpliwie duza wiedze nt. skrzyn automatycznych, ale na pewnej kwestii sie poslizna...

 

mimo wszystko, to chyba najlepszy z dostepnych w okolicy warsztatow

 

ostatnio "rozbestwienie" warsztatów przechodzi ludzkie pojęcie :mad2:

i to nawet tych do niedawna uważanych za wzorcowe - człowiek się umawia na godzinę z wyprzedzeniem 2 -3 tyg, potwierdza ze 2 razy przyjazd a jak przyjedzie to i tak robią coś innego, trzeba czekać, części nie zamówione choć mogły się w tym czasie 2 razy wyprodukowac i dojechać z Chin a oddanie samochodu po robocie zawsze opóźnione...

No i oczywiście jak w czasie roboty nie spieprzą czegoś innego albo w najlepszym wypadku nie pobrudzą czy nie porysują to po prostu CUD :duh:

 

chyba ilość warsztatów jest radykalnie za mała w stosunku do ilości samochodów sprowadzonych do PL :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

Dziwna sprawa mi sie trafila. Skrzynia wyje mi na zimnym przy zmianie biegow. Jak sie rozgrzeje wycie pojawia sie dopiero jak mocniej wcisne - szczegolnie przy ruszaniu - z 1-ki na 2-ke. Dzwiek straszny - przypomina jakis wiatrak ocierajacy o cos...kreci sie slychac i halasuje przy tym niemilosiernie.

Pojechalem do faceta od automatow, powiedzial ze remont, ale jak go zapytalem o konkrety to zaczal cos krecic, ze musial by zobaczyc, rozebrac, blebleble....takich specjalistow ktorzy sie ucza za moje pieniadze mam po dziurki w nosie, wiec moze ktos z was wie co to moze byc ????

J.W - wycie. Zaczyna sie tuz przed zmiana i trwa jakies 1-2 sek po zmianie. Cos tam sie ewidentnie kreci....ktos mi sugerowal ze to moze docisk, ale szczerze to nie wiem co to jest i czy jest to czescia skrzyni czy nie. Swoja droga praca skrzynie pogorszyla sie lekko, czuje nieprzyjemne szarpniecia przy redukcji, a i plynnosc zmiany w gore tez juz nie ta...

pojawilo mi sie to niestety po zmianie oleju w skrzyni ( u kolejnego specjalisty, tfuu...), ale spawdzalem olej - jest, a i facet od automatow powiedzial ze to niestety nie jest wina ojelu, ani jego poziomu.

Licze sie z kosztami remonru skrzyni (jakies 3 tysie pewnie), ale wolal bym miec pewnosc ze to wlasnie wina skrzyni i jak juz ten remont zrobie to mi wyc juz nie bedzie....

co myslicie ??

ktos moze mial podobny problem ???

 

witam

 

po pierwsze jaki olej zalałeś?,w 750 jest skrzynia 5hp30 która MUSI być zalana TYLKO olejem esso lt 71141 - jak zalałeś np.dextrona to masz odpowiedź dlaczego coś się pierdzieli

wycie na zimnym oleju może też swiadczyć o za niskim stanie oleju w skrzyni,sprawdz poziom oleju.

szukaj tez dobrego speca od automatu lub używki :(

oby to był tylko olej czego Tobie życzę

 

pozdrawiam

 

DOKłADNIE!Potwierdzam to co kolega Ci doradza.Do Twojej skrzynki tylko i wyłacznie 11litrów ESSO ATF 71141!!!Sprawdz to bo magicy maja to w dupie i leja DEXTRON III a to nie do Twojej skrzynki.Poza tym powodzenia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Podpinam się pod temat.

Mam podobny problem z automatem... BMW e39 523i. We wnętrzu auta słychać głośne wycie podczas hamowania. Wycie (chociaż nie tak głośne jak podczas hamowania) występuje również podczas zmiany biegów, z P na D, z D na R. Skrzynia chodzi dobrze, przerzuca ok. Jedyny problem z przerzucaniem występuję przy 80 km/h, czyli chyba zmiana z 2-go na 3-ci bieg. Wtedy trzeba przycisnąć do 2500 obrotów żeby przerzucił. Na innych biegach przerzuca przy 2000 obrotów.

Słychać również nierówną pracę i odgłosy dosłownie jakby silnik diesla pracował z okolic skrzyni.

Co to może być? Słyszałem, że w skrzyniach automatycznych BMW coś się urywa (kosz?) i to hałasuje.

A może jakieś inne sugestie?

Podkreślam, że problem pojawił się nagle, wcześniej nie było niepokojących symptomów.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.