Skocz do zawartości

Błąd nr. 139 Output Termostat


mbbrzoza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z interpretacją błędu. Taki błąd wyskakuje mi w INPIA jak zczytuje błędy z modułu sterowania silnikiem. Silnik to M62 4,4 rok 1996.

Moment wystapienia błędu jest nie zależny od temperatury. Potrafi wyskoczyc przy np. przy 70 stopniach lub przy 110. Termostat samochodu sprawdzilem i otwiera sie przy 104 stopniach co nie zmienia faktu że temperatura silnika potrafi osiagać 115 stopni. Dodam jeszcze ze wskaźnik temperatury na desce zawsze po pelnym nagrzaniu zawsze stoii w pionie.

1. Biorąc pod uwage ze termostat nie jest urzadzeniem elektrycznym to czego moze dotyczyć ten błąd?

2. Czy temeperatury ktore opisalem powyżej są normalne dla tego modelu silnika?

 

Proszę o pomoc.

 

załączam link do pdf-a z wydrukiem tego kodu

TUTAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie obok termostatu mam podwójny czujnik temperatury.

Wg. mnie jeden podaje temperature na zegary, drugi na sterownik silnika.

Na zegarach pokazuje prawidłowo bo jest wskawówka dokladnie w pionie. Temperature silnika odczytywana ze sterownika porównałem z pomiarem przeprawadzonym miernikiem uniwersalnym i sie zgadza +-2 stopnie.

W sklepie z czesciami BMW dowiedzialem sie ze termostat powinien otwierac wlasnie przy 104 stopniach w tym modelu.

Zakladam, biorac pod uwage wypowiedz kolegi, ze temp jest prawidlowa wiec co oznacza błąd 139 ;) ? Termostat przeciez nie jest elementem elektrycznym wiec nie moze zostac zdiagnozowany przez sterownik silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam m62 wiec nie mam go do konca opanowanego...

 

wg moich danych termostat powinien sie otwoerac przy 89 st - wiec pelne otwarcie powinno byc ok 100 stopnie - sprawdz dokladnie jak jest u ciebie.

 

 

ciezko cos wywnioskowac - sprawdz wtyczke , napiecia jakie dochodza do czujnika ... Ty nie mozesz wymyslic nic widzac cala sytuacje , a co dopiero jak sie tego nie widzi...

 

 

moze ten czujnik robi co jakis czas zwarcie i pokazuje glupie wartosci - musisz sprawdzic rozne mozliwosci.

 

 

jezeli masz jakiekolwiek watpliwosci co do termostatu to go wymien - koszt niewielki , a masz pewnosc ze silnik jest bezpieczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chetnie bym wymienil termostat profilaktycznie, ale w sklepach w ktorych pytalem termostat oryginalny i zamiennik jest w podobnej cenie - ok 300 zł. W M60 jest chyba troszke inny bo przede wszystkim krociec od obudowy termostatu jest plastikowy, a tu mam cala obudowe metalową.

Poinfirmowano mnie ze sam wkład do tego termostatu nie występuje.

Jesli ktos wymianial to prosze o info jaki pasuje (moze jakis link aukcji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat w m62 4.4 otwiera się przy 105 stopniach, a normalna temperatura to 110-112 góra (może być tylko mniej jak uzna, że jest przeciążony to wtedy się schładza). Powinien mieć sporą rezerwę w schładzaniu bo steruje jakoś powrotem płynu a termostat ma grzałkę aby dążyć do utrzymania 110 i mieć możliwość szybkiego schłodzenia. U mnie na przykład przy 110 to na powrocie ma ok. 30 stopni mniej - latem. 115 to za dużo musisz się przyjrzeć układowi chłodzenia. Ten błąd może dotyczyć grzałki termostatu lub czujnika temperatury na powrocie. Jest też czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu - w teście nr 7 masz dwie temperatury: silnika i z przepływomierza. W ASO termostat to 270 zł. - cały z obudową i grzałką - inaczej nie występuje. Ten układ jest ciężki do zdiagnozowania na nie serwisowych komputerach i ten błąd faktycznie może dotyczyć czegoś innego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki WojtekE_32 za wyczerpujące info. Znalazlem po lekturze Twojego posta nawiązanie do termostatu w WDS (BMW Wiring Diagram System) okazalało się, że termostat faktycznie ma kostke w swojej obudowie (nie widac jej bo jest od wewnetrznaj strony) i jest to oznaczone jako Map Cooling - czyli tak samo jak interpretacja błądu 139 w innych softach ;)

To by bylo wyjaśnienie mojego problemu. Grzałki to napewno nie ma, bo przewody sa zdecydowanie za cienkie, ale jest to jakiś czujnik przepływu - tak jest oznaczony na schemacie. I ona właśnie sypie błędem.

Załączam fotke takiego samego termostatu

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img294.imageshack.us/img294/884/1004855si8.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img509.imageshack.us/img509/2219/1004854kz0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie walczyłem z map cooling (nie raz byłem na komputerze i stąd znam odczyty temperatur na powrocie - takie różnice mocno dziwiły niektórych mechaników) i wymieniłem ten termostat - teraz mam dwa i być może stary jest dobry bo błąd dalej pozostaje. Gdzieś na forach zagranicznych wyczytałem, że może to być spowodowane błędnym oprogramowaniem i kiedyś były jakieś akcje serwisowe dla podanych okresów produkcji ale u nas w ASO nic nie pamiętają i mogą wgrać soft ale nie za darmo. Proponowali pisać do przedstawicielstwa BWM ale jeszcze tego nie zrobiłem bo nie miałem czasu. Z kolei znajomy miał ten błąd w E-39 z M62 i twierdził, że wymienił wentylator klimatyzacji i błąd zniknął, ale naocznie tego nie widziałem bo już sprzedał auto. U mnie wentylator działa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator elektryczny i czujnik dwustopniowy sprawdzialem - są sprawne. Inna spawa ze nie widzialem zeby kiedykolwiek sie zalaczyl sterowany temperatura z chlodnicy (klima zalacza go na 1 bieg). Morał z tego taki ze chłodnica nie nagrzewa sie nawet do 92 stopni. Ciekawe czy to normalne.

Przy 104 stopniach otwiera sie termostat bo chlodnica zaczyna sie intensywnie nagrzewac z prawej strony (stojac przodem do auta)

Ale temperatura silnika mimo wszystko oscyluje w granicach 110-115 stopni...

Co ciekawe jeszcze, zauwazylem ze nasz błąd 139 występuje tylko w temperaturach nizszych niz 104 stopnie - po zresetowaniu go na goracym silniku nie wyskakuje do momentu schlodzenia ponizej 104.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie na nowym termostacie nie miałem większej temperatury jak 110, a na starym 111. Właśnie są bardzo duże różnice w temperaturach na silniku i powrocie z chłodnicy, ale tak chyba powinno być. Auto mam ze Szwajcarii i było cały czas serwisowane w jednym serwisie (na przedłużonej gwarancji było przez 7 lat) ale u nas nie mają wglądu w szwajcarskie bazy tak, że nie można było ustalić czy wgrano nowy soft. Zimą może będę miał więcej czasu to jeszcze z tym powalczę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Koledzy przyłączę sie do kontrowersyjnego tematu. Mam M62 i walczę z pewnym błędem numer 113 oraz od czasu do czasu numer 30. Prztłumaczono mi ten błąd jako czujnik temperatury zewnętrznej 113 inpa opisuje jako carmshoft sensor (jakoś tak). Ktoś miał coś podobnego? Co to za czujnik i gdzie go zlokalizować. Bład wykasuję i raz powraca a raz nie. Inpa wywala raporty o występowaniu błędu przy różnych temperaturach zwykle przy min 70 stopniach wzwyż. Auto jak dostanie błąd to ma niższe obroty biegu jałowego w granicy 550 obr/min. po wykasowaniu normują sie do wartości około 650obr/min czyli tak jak być powinno. Coś ktoś podopowie? Prosze o rady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

błąd 113 to błąd pierwszego czujnika (obok wlewu oleju) wałka rozrządu w silniku posiadającym vanos.

To czujnik hallotronowy z czasem pada, trzeba go wymienic.

Po wymiane moze sie okazac ze silnik szybciej wchodzi na obroty i jest żywszy bo jak ma uszkodzony czujnik to uśrednia wartości z drugiego znajdującego sie w drugiej głowicy. Jak jest bład odczytu z obu to zapala sie kontrolka silnika na desce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd 113 to błąd pierwszego czujnika (obok wlewu oleju) wałka rozrządu w silniku posiadającym vanos.

To czujnik hallotronowy z czasem pada, trzeba go wymienic.

Po wymiane moze sie okazac ze silnik szybciej wchodzi na obroty i jest żywszy bo jak ma uszkodzony czujnik to uśrednia wartości z drugiego znajdującego sie w drugiej głowicy. Jak jest bład odczytu z obu to zapala sie kontrolka silnika na desce.

 

Hehe teraz to ja już wiem. Wymieniłem ten czujnik w zimą i jest :cool2: No coż przynajmniej dla potomnych info się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Troszkę odkopałem :)

Znalazł ktoś przyczynę tego błędu?? U mnie też on występuje, INPA opisuje go jako sporadyczny. W związku z tym szykowałem się do wymiany termostatu, ale po przeczytaniu tego nie wiem czy jest sens??

Gdzie sprawdzić jaki mam soft i gdzie jaki jest najnowszy????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu wymieniać termostatu jeśli auto się nie grzeje bo i tak błąd może pozostać. Termostat ten posiada zmienną charakterystykę czyli pracuje według penwej krzywej temperaturowej i jeśli np. auto nie schodzi się tak szybko do danej temperatury jak ma w programie komputera to pokaże błąd. Może to być wynikiem niedomagania pompy, chłodnicy /np. zamulona/ czy wiska lub wiatraka elektrycznego /soft podobno też ale nikt nie podał jak go usunąć/. Tak więc jeśli auto się nie przegrzewa to nie ma problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.