Skocz do zawartości

Swap m40 na m44 - podłaczenie EWS II


silver86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dużo jest tematów o swapach ale mało szczegółów co do samego zakończenia montażu. W samochodzie miałem m40 z 94roku, teraz wrzuciłem M44 z połowy 96 udało mi się go na allegro kupić za bagatela 500zł z całym osprzętem (belką, układem kierowniczym z końcówkami drążków, skrzynią itd.) Oczywiście silnik rozebrałem na części pierwsze, jedynie co musiałem kupić to uszczelkę pod głowicę i splanować ją (oczywiście filtry do tego i oleje). Teraz silnik zamontowany jest w samochodzie, ale nie mogę go odpalić :/ (brak iskry, nie sprawdzałem też jeszcze czy paliwo podaje, bo nie chciało mi się świec wykręcać). Zastanawiam się czy nie popełniłem gapy przy podłączaniu EWS'a. Dokładnie to mam EWS II, rozpiskę kabli zrobiłem sobie sam na podstawie schematu (dodam, że silnik był z automatyczną skrzynią biegów, teraz jest manual).

 

1 - czarno - zółty Rozrusznik jeśli się nie mylę (nie podpinałem)

2 - biało - fioletowy kabel diagnostyczny (podłączyłem pod zielony przewód z wtyczki do podpięcia komputera, która jest obok cewek)

3 - zielono-czarny podłączyłem pod czarno-żółty kabel w stacyjce

4 - Zielony - DME - wpiełem go do czarnofioletowego przewodu pod 10 pinem w komputerze silnika

5 - czerwono-żółty zasilanie (bezpiecznik 5A, chyba numer 28 lub 31 w skrzynce bezpieczników)

6 - pusty pin

7 - brązowy - masa

8 - czarno-zielony - podpiąłem pod PIN 12 w module ZVM

9 - brązowo - czarny skrzynia biegów (jako, że w oryginale był automat, a teraz jest manual to próbowałem go pod masę podłączyć i później do plusa, ale iskry dalej brak)

10 - pusty pin

11 - pusty pin

12 - czarny - engine speed input (wg schematu powinien być podłączony pod PIN 20 wychodzący z licznika, ale nie podpinałem)

13 - niebieski - do modułu anteny

14 - niebiesko czerwony w żółte kropki remote control (u mnie nie było pilota, a w oryginale to nie wiem dlatego również nigdzie nie podłączony)

15 - pusty pin

 

Wie ktoś może co źle robię? czy muszą być wszystkie przewody z ews'a podpięte? Ktoś już się z tym bawił?

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W linku masz shemat z opisem podłączenia ews'a może coś pomoże viewtopic.php?f=15&t=128821 Jak masz kompa z automata to najprawdopodobniej nie odpalisz bo komp nie widzi skrzyni gdzieś czytałem temat na jakimś forum o zmianie z automata na manualną
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie kable mam dobrze podpięte, na innym forum znalazłem, że plusa podaje się na przewód idący ze skrzyni jeśli był to automat (tak jak już to zrobiłem), ale i tak nic z tych rzeczy mi nie pomogło. Sprawdzę jeszcze raz czy wszędzie są przejścia na kablach, później ewentualnie sholuje go do kolegi, żeby podpiął pod komputer
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczyka nie brałem, mam wszystko co potrzeba - cały kompletny ews wraz z transponderem (pestką z kluczyka) myślę, że może coś z przekaźnikiem komputera jest nie tak, ale teraz i tak przez dwa tygodnie nie będę miał czasu do niego zajrzeć
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.