Skocz do zawartości

Uszkodzona uszczelka pod głowicą?


Mipel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio zapaliła mi się informacja o niskim stanie płynu chłodzącego.

 

ogólnie pod samochodem jest zawsze sucho, tylko przy górnym wężu z chłodnicy jest min. jasny osad ale nie widac żeby z tamtąd ciekło.

 

Czy może to być oznaka że silnik ciągnie płyn chłodniczy przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą?

 

Dodam że nie mam masła na bagnecie, ani oleju w zbiorniczku wyrównawczym , ani problemów z odpalaniem samochodu. Przy odpalonym silniku Nie podnosi się ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym ani nie widac bąbelków.

 

Jedyne co zauważyłem to jakby para lub coś w tym stylu z rury wydechowej ale może to przez niskie temp na zewnątrz?

 

i jeszcze jedno gdy odkręce po jakimś czasie korek od zbiorniczka wyrównawczeko to słychać psss jak by zassał powietrze .

 

Sprawa dotyczy silnika m60b30 3.0 v8

BMW


Bayerische Motoren Werke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie ma masła to ok.

zależy w jakim czasie jaka ilość ubywa. Ja też dolewam co jakiś czas małe ilości ale uważam to za nie niepokojące a nawet mam lekki krem pod korkiem oleju ale powstaje on od krótkich przebiegów na zimnym motorze, po zrobieniu trasy znika, (efekt parowania wilgoci).

 

Mi też dymi bardziej ,jakby taką parą, nie tylko zanim go rozgrzeje ale i później też i to też mnie irytuje ale jeszcze nie doszedłem czy to tylko para w katach czy może coś innego, ale wątpie żeby był to płyn chłodniczy bo chyba bym musiał dolewać go szklankami codziennie :wink:

 

Syczenie spod korka to nic innego jak upuszczenie ciśnienia w układzie chłodniczym. Korek ma zawór i jak syczy to znaczy że masz dobry korek. :cool2:

P.S

Chyba że syczy jak odkrecasz po całym dniu postoju auta :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczne objawy jak opisał to Boggy e36. Trochę mnie to martwi , powiem szczerze , sam już nie wiem co może być przyczyną. Płynu muszę dolać jakieś 1 l co 4-5 tyś km. Ubywa więc bardzo wolno. Tylko z tym parowaniem, przeważnie w czasie mrozów i wilgoci, np. po deszczu. Irytuje mnie to.

 

Gdzieś na forum wyczytałem że może być to zawór recyrkulacji spalin który troszkę popija płynu. Czy to możliwe?

 

U mnie w sumie zauważyłem biały nalot na około korka zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego. Wygląda na to jakby płyn uciekał spod korka.

 

Co może być przyczyną? Olej jest OK, zero masła, płyn tak samo. Układ odpowietrzany z 2 razy (chyba że źle). Jak odkręcam korek po jeździe - lekko zasyczy.

 

Uszkodzony korek? Jak go sprawdzić?

Był: Nissan Almera 1.5, 2001

Był: VW Passat 1.8,1999

Jest: BMW 318 E46,2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi syczy tylko wtedy gdy auto jest nagrzane. Oprócz tego na pewno mi ucieka minimalnie z nagrzewnicy bo minimalnie czasem czuć płyn. no i chyba z górnego węża od chłodnicy minimalnie bo jest nalot. To czy to wina uszczelki pod głowicą okaże się dopiero jak się zrobi cieplej ponad 10 stopni na dworzu :) jeśli wtedy nie będzie białego dymu to uszczelka jest ok

BMW


Bayerische Motoren Werke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zauważyłem wyciek z górnej części chłodnicy, na łączeniu ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Jak mi ubędzie trochę płynu to chyba potraktuje ją uszczelniaczem. Jeśli nie pomoże , trzeba pewnie będzie wymienić chłodnicę.

Wolę już wymienić chłodnicę niż uszczelkę pod głowicą .

 

Co do białego dymienia , u mnie nigdy nie dymi od razu po zapaleniu auta. Dymi raczej jak się zaczyna nagrzewać i jak już się nagrzeje silnik.

Był: Nissan Almera 1.5, 2001

Był: VW Passat 1.8,1999

Jest: BMW 318 E46,2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mipel, z tego co wiem to masz instalacje LPG, plastikowe trójniki (wpięcie reduktora w układ chłodzenia) to lipa, jak sprubójesz dociągnąć opaski to będzie jeszcze gorzej, podobno leci najbardziej podczas stygniecia silnika, ja już mam dorobione metalowe trójniki i czekam tylko na lepsza temperaturę aby w garzu popracować, za jednym zamachem wymiana trójników, czujnika poziomu płynu i serwis zaworów od ogrzewania

 

temat przerabialem już na mojej R21, wymieniłem uszczelkę pod głowica i nic to nie dało, wymieniłem trójniki no i jest spokój cały czas stan płynu

 

P.S. wrzuce kilka fotek z tej operacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem biały nalot przy górnych wężykach na zbiorniczku wyrównawczym, i zauważyłem że pod chłodnicą jest mokre odwozie (po stronie odpowietrznika)

 

Uszczelkę raczej mam dobrą ponieważ gdy temperatura na zewnątrz osiągneła 9 stopni to nic nie dymi :)

BMW


Bayerische Motoren Werke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie, też mam podbny problem, z e34 520 silnik M20B20, mianowicie:

1.Według wskazań temperatura trzyma sie na jednym poziomie

2.Stan oleju taki sam cały czas

 

tyle że wody ubywa ok 200ml na 100km, kopci jakby parą (biało)i na postoju ( mam dziure na łączeniach tłumika kśrodkowego z końcowym) leje sie woda( kapie dość porządnie).

Jak wykluczyć ze to uszczelka, bądz zdjagnozowac inna przyczyne?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmij korek od chlodnicy i odpal auto , jak woda sie podniesie i zacznie cieknac to uszczelka pod glowica, albo jak babelki beda sie pojawiac co jakis czas, wiecej po przygazowce to tez raczej juz sie konczy uszczelka pod glowica...opisuje to na przykladzie toyoty corolli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.