W sierpniu BMW Group zwiększa …
W sierpniu BMW Group zwiększa sprzedaż o 12,5%.BMW Polska powiększa swoją przewagę nad konkurencją w sprzedaży segmentu premium w Polsce.
W sierpniu BMW Group zwiększa sprzedaż o 12,5%. 103 239 samochodów sprzedanych na świecie. BMW Polska powiększa swoją przewagę nad konkurencją w sprzedaży segmentu premium w Polsce. Dział motocykli odnotowuje największą dynamikę sprzedaży.
Monachium. Firma BMW Group po raz kolejny zanotowała wzrost sprzedaży. W sierpniu na świecie sprzedano łącznie 103 239 (w roku ubiegłym 91 800) samochodów, co oznacza wzrost o 12,5%. Do końca badanego miesiąca nabywców znalazło już 919 258 egzemplarzy marek BMW, MINI oraz Rolls-Royce, czyli sprzedano o 12,5% więcej pojazdów niż w analogicznym okresie roku 2009 (817 203 sztuk).
Ian Robertson, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, powiedział: „Sierpniowa sprzedaż kształtowała się lepiej niż zakładano. Obserwujemy stała tendencję wzrostową i stopniowo wracamy do poziomu sprzed globalnego kryzysu ekonomiczno-finansowego. Porównując rok do roku marka BMW nie tylko sprzedała o16,3% więcej pojazdów (po raz pierwszy), ale także więcej niż w sierpniu 2007 (+3,6%) oraz 2008 (+3,1%). Azja, a szczególnie Chiny, po raz kolejny w największym stopniu napędzały sprzedaż w sierpniu. W tym roku udało nam się już sprzedać w Chinach ponad 106 000 pojazdów marki BMW i MINI, czyli więcej niż w całym 2009 roku. Jednak, jako wiodący producent samochodów klasy premium, pragniemy utrzymać równowagę między rynkiem europejskim, azjatyckim i amerykańskim.”
W sierpniu wartość sprzedaży pojazdów marki BMW gwałtownie wzrosła (o 16,3%) do
88 007 sztuk (w roku ubiegłym 75 699 sztuk). Od stycznia do końca sierpnia nabywców znalazło łącznie 775 262 pojazdów (w roku ubiegłym 679 913 / +14%). Firma BMW pozostaje światowym liderem sprzedaży wśród producentów aut klasy premium, zarówno w miesiącu sierpniu, jaki i w okresie od stycznia do końca sierpnia tego roku. Ponadto firmie udało się jeszcze powiększyć przewagę nad najważniejszymi konkurentami. BMW utrzymuje różnorodną ofertę modeli ekskluzywnych i szczególnie w sierpniu notuje zyski ze sprzedaży detalicznej dużych modeli. Sprzedaż BMW serii 7, na przykład, zwiększyła się w badanym miesiącu o 52,8% do 6051 sztuk (w roku ubiegłym 3961 sztuk). BMW serii 5 również zanotowało wzrost o 24,9% (16 175 sztuk / w roku ubiegłym 12 948 sztuk). Wrześniowy debiut rynkowy nowego BMW serii 5 Touring przyczyni się do kolejnego skoku sprzedaży, bowiem zamówienia na ten nowy model przekroczyły już znacznie zakładany wcześniej plan. Również rodzina modeli X zanotowała zwyżkę sprzedaży. Modele BMW X5/X6 znalazły o 36,4% więcej nabywców i sprzedały się w liczbie 12 707 sztuk (w roku ubiegłym 9 316 sztuk). Sprzedaż modelu X3 wzrosła o 10,3% do wartości 3 936 sztuk (w roku ubiegłym 3 570 sztuk) i to pomimo faktu, iż jego następca już niebawem pojawi się w salonach.
Dla marki Rolls-Royce sierpień również okazał się bardzo udanym miesiącem. Popyt na nowy model Ghost utrzymuje się na wysokim poziomie. W sierpniu firma sprzedała bowiem łącznie 246 sztuk (w roku ubiegłym 37) modeli Phantom i Ghost oraz ponad sześciokrotnie zwiększyła sprzedaż (+564,9%). Do końca sierpnia sprzedano już 1 467 (w roku poprzednim 411) samochodów marki Rolls-Royce.
W wyniku daleko idących modyfikacji gamy modelowej marki, które obejmują wyraźne zmiany stylistyki oraz nowe jednostki napędowe (w salonach w połowie września), firma MINI zanotowała w sierpniu spadek sprzedaży. Zgodnie z przewidywaniami, wartość sprzedaży pojazdów marki MINI wyniosła o 6,7% mniej niż w sierpniu 2009 roku, osiągając wartość 14 986 sztuk (w roku ubiegłym 16 064 sztuk). Łączna liczba sprzedanych pojazdów MINI od stycznia tego roku osiągnęła wartość 142 529 sztuk (w roku ubiegłym 136 879 sztuk), czyli o 4,1% więcej niż w tym samym przedziale czasowym roku ubiegłego. Wraz z debiutem nowego modelu MINI Countryman w połowie września, oferta marki MINI rozszerzy się do czterech wersji. Pierwszy crossover w ofercie MINI będzie silnym bodźcem napędzającym sprzedaż w kolejnych miesiącach. Obecnie liczba zamówień modelu Countryman już przekroczyła zakładany plan.
Stały wzrost sprzedaży w firmie BMW Motorrad utrzymał się w sierpniu 2010 roku, a w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego zanotowano wzrost o 18,1%. Łączna liczba sprzedanych jednośladów wyniosła 6 405 sztuk, czyli o 982 egzemplarzy więcej niż w sierpniu 2009 roku. Od stycznia do końca sierpnia 2010 firma sprzedała na świecie łącznie 73 442 (w roku ubiegłym 62 001) jednośladów, co oznacza wzrost o 18,5%. Dzięki wzrostowej dynamice sprzedaży w utrzymujących się nadal, trudnych warunkach rynkowych, firma BMW Motorrad zdołała zasadniczo zwiększyć swój udział w globalnym rynku w segmencie motocykli o pojemności przekraczającej 500 cm3. Udział w rynku niemieckim zwiększył się o 23,6% (w roku ubiegłym 18,8%). Oznacza to, iż niemal jeden na cztery sprzedane tam nowe motocykle to BMW. Udział w rynku włoskim (18,8%), hiszpańskim (18,8%), belgijskim (21,1%) oraz holenderskim (18,9%) również utrzymuje się w okolicy 20%. Na szczycie listy znajduje się rynek południowoafrykański, gdzie firma BMW Motorrad ma obecnie 38,6% udziałów.
Warszawa. W ciągu ośmiu miesięcy bieżącego roku firma BMW Polska, będąc cały czas liderem segmentu premium, powiększyła jeszcze swoją przewagę nad konkurencją w sprzedaży tego segmentu na polskim rynku i jako jedyna zanotowała ponad 18% wzrost. Według danych Samar sprzedaż za osiem miesięcy wyniosła 3441 sztuk. Najbliższy konkurent sprzedał około 350 sztuk pojazdów mniej.
Szef BMW Polska Andreas Biehler nie kryje zadowolenia: „ Nie dość, ze odnotowujemy świetną dynamikę sprzedaży większości modeli, to mamy już ogromna ilość zamówień na auta, które dopiero wejdą do sprzedaży, tak jak BMW serii 5 Touring (na rynku od 18 września) czy wchodzące pod koniec listopada nowe BMW X3. Świeżo debiutujący na świecie MINI Countryman spotkał się doskonałym przyjęciem w Polsce, w związku z tym planujemy również wzrost sprzedaży MINI w końcówce roku. Nawet auta bardziej niszowe jak BMW serii 5GT cieszą się popytem”.
Na rynku motocykli BMW Polska zajmuje obecnie trzecią pozycje przy bardzo niewielkich różnicach sprzedaży między trzema topowymi markami. Co cieszy, to niezwykła dynamika sprzedaży – 32,9%, którą nie może się pochwalić żadna inna marka motocyklowa. BMW jest niekwestionowanym liderem segmentu Enduro (45,1% udziału w rynku) i Superbike (43,8% udziału w tym segmencie).