Nowa submarka BMW: BMW i
Monachium. Powstała nowa submarka firmy BMW, która ma skupiać się na rozwoju ekologicznych rozwiązań transportowych. – BMW i reprezentuje nowy ruch w segmencie premium. Wprowadzając na rynek nową submarkę firma BMW Group ponownie potwierdza pozycję lidera jako producenta najbardziej innowacyjnych i przyjaznych środowisku pojazdów premium. Wszystkie produkty i usługi oparto na rewolucyjnym podejściu – projekt i wykonanie podporządkowano ekologicznej mobilności klasy premium. To zupełnie nowy rozdział w dziejach przemysłu motoryzacyjnego, nowa era w zakresie indywidualnych rozwiązań transportowych. „Oto BMW i – pojazd na wskroś elektryczny ”– oznajmił w poniedziałek Ian Robertson, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing na konferencji prasowej w Monachium.
W 2013 roku jako pierwsze na rynku zadebiutują dwa modele nowej submarki – BMW i3 oraz BMW i8. W najbliższych latach firma BMW Group poszerzy również znacznie ofertę usług komunikacyjnych. Aby tego dokonać, w Nowym Jorku powołano do życia spółkę typu venture capital o nazwie BMW i Ventures, która posiada kapitał inwestycyjny o wartości 100 milionów dolarów USA.
– „BMW i oferuje wizjonerskie samochody i usługi, inspirujący design oraz zupełnie nową koncepcję mobilności klasy premium – a wszystko to zorientowane na jak najmniejsze obciążanie środowiska naturalnego „– powiedział Ian Robertson. Marka BMW i obejmuje pojazdy i usługi powstające od 2007 roku w ramach projektu „i”- think tank firmy BMW Group badający ekologiczne rozwiązania transportowe. Jest to odpowiedź BMW Group na zmieniające się potrzeby klientów takie jak rosnący popyt na alternatywne układy napędowe, np. elektryczne czy hybrydowe systemy napędowe. W ogromnych metropoliach bardzo pożądane są rozwiązania, które w inteligentny sposób łączą zalety różnych koncepcji komunikacyjnych.
Rewolucyjne koncepcje samochodowe
– „BMW i wykorzystuje sukces i pozycję naszej głównej marki” – zaznaczył Ian Robertson. Model BMW i3 – uprzednio znany jako BMW Megacity – będzie w ofercie firmy BMW Group pierwszym seryjnie produkowanym miejskim pojazdem z całkowicie elektrycznym napędem. Zaś model BMW i8 oparto na pojeździe koncepcyjnym BMW Vision EfficientDynamics. Napęd hybrydowy typu plug-in łączy w sobie sportowe możliwości niezwykle mocnej maszyny ze zużyciem paliwa i poziomem emisji małego samochodu osobowego.
Oba modele powstały w oparciu o rewolucyjny koncept konstrukcyjny LifeDrive. Do aluminowej płyty podłogowej przymocowano elementy układu napędowego oraz kabinę, której szkielet wykonano z niezwykle wytrzymałych i lekkich włókien węglowych zatopionych w żywicy epoksydowej (CFRP). –„ Oba samochody od początku zaprojektowano z myślą o alternatywnych układach napędowych. Wykorzystano do tego innowacyjną architekturę oraz materiał CFRP, co pozwoliło praktycznie zniwelować dodatkową masę jaka powstała w chwili dodania zespołu akumulatorów. Dla naszych klientów oznacza to niezwykłą dynamikę jazdy oraz znacznie zwiększony zasięg napędu elektrycznego” – wyjaśnia Klaus Draeger, członek zarządu BWM odpowiedzialny za rozwój.
BMW i8 będzie powstawał w Lipsku
Podobnie jak i3 model i8 również produkowany będzie w fabryce firmy BMW w Lipsku. W zakładzie tym do 2013 roku zostaną poczynione inwestycje o wartości 400 mln euro, dzięki czemu powstanie tam 800 miejsc pracy. Mimo różnego charakteru, w obu pojazdach stosowane będą identyczne komponenty – silniki elektryczne, elektronika napędowa oraz wysokonapięciowe akumulatory litowo-jonowe.
Gama usług komunikacyjnych niezależnych od pojazdu
Dodatkowy pakiet usług komunikacyjnych, z których można korzystać bez konieczności użycia samochodu, stanie się integralną częścią oferty marki BMW i. Na dłuższą metę pozwoli to stworzyć nowy, dochodowy obszar działalności biznesowej i pomoże przyciągnąć nowych klientów do wszystkich marek koncernu.
-„ W największych metropoliach zmieniają się wymagania co do rozwiązań transportowych” – dodaje Ian Robertson. – „Nasze zaangażowanie w rozwój niezależnych od auta rozwiązań takich jak choćby BMW ConnectedDrive znacznie zwiększy się dzięki powstaniu BMW i. Będziemy również nadal pracować nad rozwiązaniami premium związanymi z pojazdami. Jednak prawdziwy przełom polega na tym, że zaczniemy oferować usługi klasy premium zupełnie niezależne od samochodu. Marka BMW i chce oferować rozwiązania transportowe dostosowane do indywidualnych potrzeb w nieograniczonej sieci wszystkich produktów i usług klasy Premium”. Szczególny nacisk zostanie położony na rozwiązania, które poprawią wykorzystanie już istniejących miejsc parkingowych oraz na użycie inteligentnych systemów nawigacji oferujących informacje lokalne i intermodalne planowanie trasy, a także stworzenie sieci wypożyczalni pojazdów klasy premium.
Oprócz usług opracowanych we własnym zakresie, BMW Group współpracuje również z różnymi firmami partnerskich oraz analizuje możliwości strategicznych inwestycji w dostawców usług transportowych. W tym celu stworzono spółkę typu venture capital o nazwie BMW i Ventures. Ma ona na dłuższą metę poszerzyć gamę produktów i usług oferowanych przez BMW i, poprzez wykup udziałów w przedsiębiorstwach oferujących najbardziej innowacyjne usługi.
Pierwszą firmą, w którą zainwestowała spółka BMW i Ventures, jest nowojorska My City Way. O tym partnerstwie Ian Robertson powiedział – „Jestem bardzo szczęśliwy mogąc ogłosić, iż właśnie zawarliśmy pierwsze strategiczne partnerstwo z firmą My City Way. Jako firma proponująca aplikacje na telefony komórkowe, My City Way oferuje użytkownikom w ponad 40 amerykańskich miastach informacje o transporcie publicznym, wolnych miejscach parkingowych oraz lokalnej rozrywce. Kolejne 40 miast zostanie wkrótce częścią globalnej sieci, a jednym z nich będzie naturalnie Monachium”.