BMW Group i PSA Peugeot Citroën zakładają Joint Venture aby rozszerzyć współpracę nad polu technologii hybrydowych.
BMW Group i PSA Peugeot Citroën zakładają Joint Venture aby rozszerzyć współpracę nad polu technologii hybrydowych . Działania będą skoncentrowane na rozwoju i produkcji komponentów napędów hybrydowych, które zyskują coraz większy udział w rynku motoryzacyjnym na świecie.
BMW Group i PSA Peugeot Citroën tworzą nową spółkę o nazwie BMW Peugeot Citroën Electrification. Umowę w tej sprawie podpisali 1 lutego Norbert Reithofer, Prezes Zarządu BMW AG, i Philippe Varin, Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroën.
Monachium/Paryż. Nowa spółka zajmie się rozwojem i produkcją komponentów napędów hybrydowych, takich jak akumulatory, generatory i prostowniki do ładowania akumulatorów, jak również opracowaniem oprogramowania systemów hybrydowych. Wspólne badania i prace nad rozwojem i produkcją oraz zakupem komponentów wpłyną na znaczne obniżenie kosztów obu przedsiębiorstw.
Inicjatywa BMW Group i PSA Peugeot Citroën ma na celu przede wszystkim rozwój standardowych komponentów hybrydowych, służących do elektryfikacji produkowanych przez nich pojazdów. Powstanie otwarta, europejska platforma technologiczna, która będzie wspierać rozwój europejskiego przemysłu w dziedzinie hybrydyzacji. Przedsięwzięcie wspomoże również proces integracji dostawców poprzez outsourcing prac. Komponenty hybrydowe będą również dostępne w sprzedaży dla innych firm. Rozpoczęcie wspólnej pracy planowane jest na drugi kwartał 2011 roku. Nowe komponenty hybrydowe będą stosowane w samochodach obu partnerów od 2014 roku.
Zarząd i pracownicy nowej spółki będą pochodzić z zespołów obu firm, zatrudnieni zostaną również zewnętrzni pracownicy. Stanowiska kierownicze zostaną obsadzone po równo przez obie firmy. Wolfgang Güllich, który obecnie odpowiada za strategię zakupową BMW Group, zostanie CEO w BMW Peugeot Citroën Electrification, a Jean Leflour, obecny Dyrektor ds. Satysfakcji Klientów i Planowania Jakości w PSA Peugeot Citroën, zostanie Dyrektorem Zarządzającym.
„Wspólne przedsięwzięcie pozwoli nam znacznie obniżyć koszty związane z elektryfikacją. To również istotny krok na drodze do zrównoważonej mobilności”, powiedział Norbert Reithofer. Philippe Varin dodał: „Dzięki wspólnej pracy będziemy w stanie rozwijać i poszerzać naszą wiedzę oraz tworzyć przedsiębiorstwo, które zostanie europejskim liderem z zakresu innowacji hybrydowych w motoryzacji”.
Współpraca BMW Group i PSA Peugeot Citroën jest bardzo efektywna. Od 2006 do 2010 r. wyprodukowano łącznie 1,8 miliona silników. W lutym 2010 obie firmy podjęły decyzję o rozwoju nowej generacji zaprojektowanych wspólnie 4-cylindrowych silników benzynowych, które spełnią normy EU 6. Obecnie produkowany wspólnie silnik jest stosowany w samochodach marek MINI, Peugeot i Citroën.